Ayrımcılık yasağı,(249) devletlerin kaynaklarına bağlı bulunmayan ve aşamalı sağlamaya tabi olmayan derhal yerine getirilmesi gereken bir yükümlülüktür.(250)…
Ayrımcılık yasağı, Sözleşme’nin 2. Maddesinin 2. Fıkrasında şu şekilde düzenlenm…
“Bu Sözleşme’ye Taraf Devletler, bu Sözleşme’de belirtilen hakların ırk, renk, cinsiyet, din, dil, siyasal ya da başka bir fikir, ulusal ya da toplumsal köken, mülkiyet, doğum ya da başka bir statü bakımından herhangi bir ayrım gözetilmeksizin uygulanmasını taahhüt ederler.”(251)…
Bireylere yönelik ayrımcılık de jure olabileceği gibi de facto biçimde olabilir. Bu husus, Limburg İlkeleri’nde de dile getirilmiş olup ilgili ilkelerde devletlerin gerek de jure gerekse…
Gıda hakkı bağlamında, gıdaya veya gıdayı elde etmek için gerekli olan kaynaklara…
De jure ayrımcılığın ortadan kaldırılması için yukarıda bahsedilen nedenlere bağlı olarak ayrımcılığa neden olan herhangi bir yasal düzenleme varsa bunun yürürlükten kaldırılması gerekmektedir.(254)…
Bununla birlikte, ayrımcılık her zaman yasal düzenlemelere bağlı olarak ortaya çıkmayabilir.…
Tüm bu açıklamalar ışığında, ayrımcılık yasağı ilkesinden, birbirini tamamlayan birtakım…
Diğer bir yükümlülük ise, mevcut yasalarda ayrımcılık oluşturan herhangi bir norm…
Son olarak ise, ayrımcılık yasağı kapsamında, toplum içindeki zayıf ve dezavantajlı…
Ayrımcılık yasağının, Sözleşme’nin 3. Maddesi’nde kadın-erkek eşitliği bağlamında…
“Bu Sözleşme’ye Taraf Devletler, bu Sözleşme’de belirtilen bütün ekonomik, sosyal ve kültürel hakları kullanmada kadınlarla erkeklere eşit hak sağlamakla yükümlüdürler.”(261)…
Sözleşme’de tanınan haklardan yararlanma bakımından devletlerin kadın erkek eşitliğini…
Gıda hakkı bağlamında kadın-erkek eşitliği de aynı gerekçelerle büyük önem taşımaktadır.…
Gıda hakkından yararlanma bakımından kadınların üretim kaynaklarına erişimleri ayrı…
Genel Yorum 12’de de, bu hususlara dikkat çekilmiş olup özellikle kadınlar bakımından…