Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel +
pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
iii.Malın Ambalajından Oluşan Üç Boyutlu Şeklin Ayırt Edici Niteliği
Ambalaj tüketicilerin satın alma kararları açısından oldukça önemlidir, zira ambalajın…
Doktrinde tıpkı malın kendi şeklinden oluşan üç boyutlu şekiller gibi malın ambalajından…
Malın ambalajlarının ayırt edici niteliğinin tespiti de kural olarak malın kendi…
Buna karşılık konuya ilişkin olarak verilmiş olan bir başka kararda, Genel Mahkeme,…
Yargıtay da konuya ilişkin bir kararında; Nutella markasına ait kavanoz şeklinin, sektörde yer alan sıradan şekillerden farklı olduğu ve tescil edilmek istenen emtiaya (çikolata, şekerleme vb.) doğrudan atıfta bulunmadığı gerekçesiyle ayırt edici nitelikte olduğuna hükmetmiştir. Söz konusu marka ayrıca, Paris Anlaşması’na taraf ülkelerin birçoğunda tescilli olduğundan bu markanın Paris Sözleşmesi’nin 4. mükerrer 6. maddesinde yer alan “telle quelle”…
Şişe şekillerinin, kapların, konteynerlerin yahut da buna benzer ambalajların birçoğunun…
Mahkemeler her ne kadar üç boyutlu şekillerin ayırt edici niteliğinin tespitinde…
ii.Malın Kendisinden Oluşan Üç Boyutlu Şeklin Ayırt Edici Niteliği
(4)Malın Kendisinden Oluşan Üç Boyutlu Şeklin Tanımlayıcılığa İlişkin Tescil Engeli Kapsamında Değerlendirilmesi