Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel +
pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Sayfa 27İKİNCİ BÖLÜM
MARKA HAKKININ İHLALİ
I. İHLÂLİN HUKUKÎ NİTELİĞİ
Marka hakkı kapsamında yer alan, doğrudan ihlâl niteliği taşıyan veya marka sahibinin…
Geleneksel olmayan markalar bakımından ihlâl. Marka hakkını ihlâl eden fiiller kanunda geleneksel markalar (m.4) dikkate alınarak düzenlenmiştir. Ses, renk, pozisyon, üç boyutlu biçim veya hareket markaları gibi, tescil edilebilir olmakla birlikte sicilde gösterimi ve kullanımı farklı markalar bakımından hakkın kapsamı ve ihlâl senaryoları da farklılaşabilir…
Haksız fiil niteliği. Marka hakkını ihlâl eden fiiller, marka sahibi veya diğer hak sahipleri (örneğin inhisarî lisans alan) tarafından yasaklanabilir eylemlerdir (m.7 f.2). Marka hakkına tecavüz oluşturan eylemler haksız fiil niteliği taşır.…
Ticarî ve ekonomik nitelik. Marka sahibinin yasaklayabileceği fiiller genellikle doğrudan ticarî ve ekonomik nitelik taşır (m.7, 29). Ancak, bazı fiillerin (m.8) ticarî niteliği diğerleri kadar net, doğrudan ve kesin olmayabilir. Marka sahibine yasaklama ve karşı çıkma yetkisi tanınmış olan bütün fiil ve hallerin dolaylı da olsa ticarî ve ekonomik nitelik taşıdığı söylenebilir…
II. MARKA HAKKININ KAPSAMI
II. İHLÂL FİİLLERİ