Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel +
pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
IV. Kısmi Zıya ya da Hasarın Eşyanın Ekonomik Bütünlüğüne Etki Etmesi
Eşyanın bir kısmında meydana gelen kısmi zıya ya da hasar, yalnızca o kısmı için…
Taşıyanın ağırlık üzerinden sorumluluk sınırı aşağıda açıklanacaktır.…
TTK’nın deniz ticareti hukukuna ilişkin hükümlerinde bu konu ile ilgili açık bir…
“(2) Gönderinin münferit parçalarının zıyaı veya hasarı hâlinde taşıyıcının sorumluluğu;…
“a) Gönderinin tamamı değerini kaybetmişse tamamının,…
“b) Gönderinin bir kısmı değerini kaybetmişse, değerini kaybeden kısmının,
net olmayan ağırlığının her bir kilogramı için 8,33 Özel Çekme Hakkını karşılayan tutar ile sınırlıdır.”Görüleceği üzere taşımak için teslim alınan eşyanın bazı parçalarının hasarı ya da…
Hükmün işleyişine gerekçesinde örnek verilmiştir. Gerekçe şu şekildedir:…
“(…)Birinci varsayım, münferit parçalar (birkaç paket/koli veya tek koli/paket için bir kısım eşya) zarara uğramış olmakla beraber tüm gönderinin değerini yitirmesidir. Meselâ taşınan, 12 kişilik antika, mevcudu bulunmayan yani parçaların ikamesi mümkün olmayan bir yemek takımıdır. 6 tabak, 3 salata tabağı, bir çorba servis tenceresi kırılmıştır (zâyi olmuştur). Bu halde zararın hesaplanmasında tüm gönderi dikkate alınır.(…)”…
Görüleceği üzere hükmün gerekçesinde, parçaların ikamesi mümkün olmayan, dar anlamda…
Bu noktada birleşik eşya bakımından değerlendirme yapmak yerinde olacaktır. Birden…
Tek bir otomobil bakımından değerlendirme yapmak kolaydır. Taşıma sürecinde otomobilin…
Son olarak AlmTK’da 2013 yılında yapılan değişiklik sonrası sorumluluğun sınırlandırılmasına…
III. Hasar Kavramı
V. Sorumluluk Sınırında Esas Alınan Değer