TR
EN
TR
Giriş
Yeni Üye
Giriş
Yeni Üye
Literatür
Kitaplar
Son arama sonucu
Mesafeli Sözleşmelerde Tüketicinin Bilgilendirme Yükümlülüğü ve Cayma Hakkı Kapsamında Korunması
İçindekiler
Metin
Referans kopyala
Git
:
Git
Sayfaya Git
Favorilere ekle veya çıkar
Görüntüleme Ayarları:
A⇡
Yazı karakterini büyüt
ᴀ⇣
Yazı karakterini küçült
Sayfa numarasını gizle
Bağlantılar
İçindekiler
Önsöz
s. V
Kısaltmalar Listesi
s. XIII
Giriş
s. 1
Birinci Bölüm - Mesafeli Sözleşmelerin Kaynakları, Kurulması ve Kapsamı
s. 3
I.Genel Olarak
s. 3
II.Pozitif Dayanakları
s. 5
A.Türk Hukukunda
s. 5
B.Avrupa Birliği Hukukunda
s. 6
III.Kavram, Unsurlar, Konu, Taraflar Ve Şekil
s. 7
A.Mesafeli Sözleşme Kavramı
s. 7
B.Unsurları
s. 10
1.Tarafların Eş Zamanlı Fiziksel Varlığı Olmaksızın Kurulmuş Olma
s. 10
2.Sözleşmenin Tamamen Uzaktan İletişim Araçlarıyla Kurulması
s. 13
3.Mal-Hizmet Pazarlamasına İlişkin Sistem Çerçevesinde Gerçekleşme
s. 15
4.Ücret veya Menfaat Karşılığı Olması
s. 16
C.Taraflar
s. 17
1.Genel Olarak
s. 17
2.Tüketici
s. 17
3.Satıcı/Sağlayıcı
s. 22
D.Sözleşmenin Konusu
s. 27
E.Şekil
s. 31
IV.Mesafeli Sözleşmenin Kurulması
s. 33
A.Genel Olarak
s. 33
B.Öneri-Öneriye Davet
s. 34
1.Hazırlar Arası Öneri
s. 36
2.Hazır Olmayanlar Arası Öneri
s. 38
C.Kabul
s. 39
D.Mesafeli Sözleşmeler Özelinde Öneri ve Kabul
s. 41
1.Telefon Görüşmeleri
s. 41
2.Elektronik Posta
s. 41
3.Kısa Mesaj
s. 42
4.İnternet Sayfası
s. 43
5.Eş Zamanlı İletişim Yöntemleri
s. 49
E.Sözleşmenin Kurulma ve Hükümlerini Doğurma Anı
s. 50
V.Kapsamı
s. 51
A.Genel Olarak
s. 51
B.Genel Mesafeli Sözleşmelerin Kapsamı
s. 51
C.Finansal Hizmetlere İlişkin Mesafeli Sözleşmelerin Kapsamı
s. 54
İkinci Bölüm - Mesafeli Sözleşmenin Kurulmasında Tüketicinin Bilgilendirilmesi Yükümlülüğü
s. 57
I.Genel Olarak
s. 57
II.Bilgilendirme Yükümlülüğünün Hukukî Niteliği
s. 59
III.Ön Bilgilendirme Yükümlülüğünün Kapsamı
s. 63
A.Genel Olarak
s. 63
B.Mesafeli Sözleşmelerde Ön Bilgilendirme Yükümlülüğünün Ortak Kapsamı
s. 63
1.Mal-Hizmetin Temel Nitelikleri
s. 63
2.Satıcı-Sağlayıcıya-Aracıya İlişkin Bilgiler
s. 64
3.Mal-Hizmetin Ücreti ve İlave Masraflarına İlişkin Bilgiler
s. 65
4.Ödeme, Teslimat, İfaya İlişkin Bilgiler
s. 66
5.Cayma Hakkına İlişkin Bilgiler
s. 66
C.Genel Mesafeli Sözleşmelerde Ön Bilgilendirme Yükümlülüğünün Ayrık Kapsamı
s. 67
1.Sözleşme Konusunun Dijital İçerik Olması Halinde İçerik Koruma ve Çalıştırma Yöntemine İlişkin Bilgiler
s. 67
2.Uyuşmazlık Halinde Tüketici Mahkemesi ve Tüketici Hakem Heyetine Başvuru Yapılabileceği Bilgisi
s. 67
3.Ödeme Yükümlülüğü Doğuran İşlemin Niteliğine İlişkin Bilgilendirme
s. 68
D.Finansal Hizmetlere İlişkin Mesafeli Sözleşmelerde Ön Bilgilendirme Yükümlülüğünün Ayrık Kapsamı
s. 69
1.Riskli-Sağlayıcıdan Bağımsız Fiyatı Dalgalanan Finansal Araçlara İlişkin Bilgilendirme
s. 69
2.Sunulan Bilgilerin Geçerlilik Süresi
s. 70
3.Sürekli-Düzenli Sözleşmelerin Asgarî Süresi
s. 70
4.Cayma Durumunda Yükümlü Olunacak Tutar Hesabı
s. 71
5.Haklı Fesih ve Cezai Şarta İlişkin Bilgilendirme
s. 71
IV.Ön Bilgilendirme Zamanı
s. 72
V.Ön Bilgilendirme Yöntemi
s. 73
A.Açık ve Anlaşılır Olma Zorunluluğu
s. 73
B.Şekil ve İspat Yükü
s. 74
C.Ön Bilgilendirmenin Teyidi
s. 78
VI.İlave Ödeme Talebi Halinde Açık Onay Alma Yükümlülüğü ve Bu Yükümlülüğe Aykırılığın Sonuçları
s. 81
VII.Mesafeli Sözleşmelerde İlave Bilgilendirme Yükümlülüğü
s. 81
A.Genel Olarak
s. 81
B.Genel Mesafeli Sözleşmeler Bakımından
s. 82
C.Finansal Hizmetlere İlişkin Mesafeli Sözleşmeler Bakımından
s. 83
VIII.Elektronik Ortamda Gerçekleşen Mesafeli Sözleşmelerde Bilgilendirme Yükümlülüğü
s. 84
IX.Bilgilendirme Yükümlülüğünün Yerine Getirilmemesinin Sonuçları
s. 87
A.Türk Hukukunda
s. 87
B.Avrupa Birliği Hukukunda
s. 96
Üçüncü Bölüm - Tüketicinin Cayma Hakkı Bağlamında Korunması
s. 99
I.Mesafeli Sözleşmelerde Cayma Hakkı Tanınmasının Gerekçeleri
s. 99
II.Cayma Hakkının Hukuki Niteliği
s. 100
III.Cayma Hakkının Süresi
s. 107
IV.Cayma Hakkının Kullanılması
s. 113
V.Cayma Hakkının İstisnaları
s. 119
A.Genel Olarak
s. 119
B.Genel Mesafeli Sözleşmeler Bakımından
s. 121
1.Finansal Dalgalanmalara Bağlı Olarak Fiyatı Değişen Mal ve Hizmetler
s. 121
2.Kişisel İhtiyaç veya Tüketici Talebi Doğrultusunda Hazırlanan Mallar
s. 122
3.Çabuk Bozulabilen veya Son Kullanma Tarihi Geçebilecek Mallar
s. 123
4.Koruyucu Unsuru Açılmış Olup; İadesi Hijyen ve Sağlık Bakımından Uygun Düşmeyen Mallar
s. 124
5.Tesliminden Sonra Başka Ürünlere Karışan ve Doğası Gereği Ayrıştırılamayacak Mallar
s. 125
6.Koruyucu Unsuru Açılmış Kitap, Dijital İçerik ve Bilgisayar Sarf Malzemeleri
s. 125
7.Abonelik Sözleşmesi Dışında Kalan Gazete-Dergi gibi Süreli Yayınlar
s. 127
8.Belirli Tarihe veya Döneme İlişkin Konaklama, Eşya Taşıma, Araç Kiralama, Yiyecek Tedariki veya Eğlenme-Dinlenme Amaçlı Sözleşmeler
s. 127
9.Elektronik Ortamda Anında İfa Edilen Gayrimaddi Mal ve Hizmetler
s. 128
10.Cayma Süresi Bitmeden Tüketici Onayıyla İfasına Başlanan Hizmetler
s. 129
C.Finansal Hizmetlere İlişkin Mesafeli Sözleşmeler Bakımından
s. 129
VI.Cayma Hakkı Kullanılmasının Sonuçları
s. 131
A.Genel Olarak
s. 131
B.Genel Mesafeli Sözleşmelerde Caymanın Sonuçları
s. 133
1.Tüketici Bakımından
s. 133
2.Satıcı/Sağlayıcı Bakımından
s. 137
C.Finansal Mesafeli Sözleşmelerde Caymanın Sonuçları
s. 139
1.Tüketici Bakımından
s. 139
2.Sağlayıcı Bakımından
s. 140
VII.Mesafeli Sözleşmelerde Cayma Hakkının Türk Hukuku ve AB Hukuku Bağlamında Kıyaslanması
s. 141
Sonuç
s. 149
Kaynakça
s. 153
Bottom Search Toolbar Highlight Text
Yükleniyor...
Web sitemizde çerezler (=cookies) kullanmaktayız. Sitemizi kullanmaya devam ederek çerezleri kullanmamıza izin vermiş oluyorsunuz. Çerezler hakkında ayrıntılı bilgileri
Kişisel Verilerin İşlenmesine Yönelik Aydınlatma Metni'nin Çerezler Hakkında Bilgilendirme
başlıklı bölümünde bulabilirsiniz.
Custom Button
Tamam