2. Savunma sanayii ürünlerinin nihai kullacısı bu konuda görevli ve yetkili olan kamu kurum ve kuruluşlarıdır. Bu kurumlarca gerçekleştirilen mal ve hizmet alımları ile yapım işlerine ilişkin sözleşmelerin kurulması öncesindeki sürece bakıldığında ihtiyaç belirleme, karar ve temin-tedarik faaliyeti şeklinde üç aşamanın mevcut olduğu görülür. Bu ihtiyaçlar Türk Silahlı Kuvvetleri Hedef Stratejik Planı ve bu planın yıllık programları ve İçişleri Bakanlığı’nın ve bağlı kurumlarının güvenlik öncelikleri ile Milli İstihbarat Teşkilatı’nın talepleri sonucunda belirlenir. Savunma Sanayii İcra Komitesi’nce sözü edi-
3. Kural olarak kamu kurum ve kuruluşlarının ihtiyaçlarını karşılamasında…
Sözü edilen alımlar Milli Savunma Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve Savunma Sanayii…
Bu sözleşmelerde anılan kurumların karşı tarafında ise Makine Kimya Endüstrisi gibi…
4. Savunma sanayii doğası gereği ileri teknolojilerin yoğun biçimde kullanıldığı…
Günümüzde nihai olarak ortaya çıkan savunma ve güvenlik ürünlerinin yapısı incelendiğinde…
Nitekim idari makamlar tarafından mal ve hizmet alım ihalelerinde ihale şartnamelerinde…
5. Gerek savunma ve güvenlik makamları ile yükleniciler arasında ve gerekse ana yüklenici ile alt yükleniciler arasındaki sözleşmelerde
İlk olarak savunma sanayii alanında yürütülen her türlü çalışmanın ve sözleşme uygulamasının…
Ayrıca savunma sanayii alanında ihtiyaç duyulan mal ya da hizmetin temin ve tedariki…
Üçüncü husus savunma sanayii sözleşmelerinin bir proje olarak değerlendirilerek…
6. Savunma ve güvenlik konusu mal, hizmet ve yapım işlerine ilişkin sözleşmelerin…
Taraflar arasındaki sözleşmede hangi bilgilerin gizli bilgi olarak kabul edileceği…
Gizlilik taahhüdünün kapsamına bilgilerin amaca uygun biçimde saklanması ve korunmasına…
Gizlilik yükümlülüğünün ihlâli halinde gizli bilgi alan TBK. m.112 kapsamında kendisine…
7. Savunma sanayii sözleşmelerini, stratejik hedefler kapsamında yetkili kurum…
Bu sözleşmeler esas itibariyle ülkemizin savunma ve güvenlik makamlarının ihtiyaçlarının…
Savunma sanayii sözleşmelerinin önemli bir kısmını sözü edilen idari makamlar tarafından…
Diğer taraftan 5201 sy. Kanun kapsamında yayımlanan Kontrole Tâbi Listede yer alan…
Savunma sanayii sözleşmelerinin tâbi olduğu şekil açısından bakıldığında kamu ihale…
8. Savunma sanayii sözleşmelerinin hukuki niteliğine bağlı olarak taraflardan biri için bir malın mülkiyetini devir, eser meydana getirme ya da bir işin görülmesi; diğer taraf içinse kararlaştırılan bedeli ödeme borcunun yanı sıra her iki taraf için de bu alana özgü edim yükümlülükleri kararlaştırılmaktadır. Esasen bu alandaki sözleşmeler bir proje başlığı altında ele alınmakta ve borcun…
Buna karşılık alıcı, işsahibi ya da vekâlet veren için kararlaştırılan bedeli ödemenin…
9. Savunma sanayii sözleşmeleri hemen bütün ifa engelleri hallerinin sıkça ortaya çıkmasına imkân veren özellikleri bünyesinde taşır. Bu sözleşmelerin konu aldığı mal ve hizmetlerin yapısı ve sözleşmelerin ilişkin oldukları alan dolayısıyla sahip oldukları kendine has özellikleri, izin, bildirim, denetimin yanı sıra gizliliğin korunması gibi kamusal yükümlülüklerin bulunması; diğer yandan tasarım, mühendislik, projelendirme, üretim, test ve değerlendirme gibi çok çeşitli
Bununla birlikte tarafların borçlarını ifada gecikmesi, imkânsızlık, ayıplı ifa…