Dosya olarak kaydet: PDF - WORD

Ekler

Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)

Metnin ilk hali

Ekli “Hizmet İhracatının Tanımlanması, Sınıflandırılması ve Desteklenmesi Hakkında Karar”ın yürürlüğe konulmasına, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 449 uncu maddesi ile 2976 sayılı Dış Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun hükümleri gereğince karar verilmiştir.

Hizmet İhracatının Tanımlanması, Sınıflandırılması ve Desteklenmesi Hakkında Karar

BİRİNCİ KISIM

Ortak Hükümler

BİRİNCİ BÖLÜM

Başlangıç Hükümleri

Amaç

MADDE 1

(1) Bu Kararın amacı, döviz kazandırıcı hizmet ve faaliyetler ile hizmet ihracatının hukuki çerçevesinin oluşturulmasını, hizmet ihracatımızda sürdürülebilir artışın sağlanması amacıyla ihracata yönelik kurumsal kapasite oluşturulmasına ve kapasitenin güçlendirilmesine, yurt dışı pazarlara erişime, pazarda tutundurmaya ve pazar payını arttırmaya yönelik faaliyetlere ilişkin giderlerin Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu (DFİF)’ndan karşılanmasını düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2

(1) Bu Karar; döviz kazandırıcı hizmet ve faaliyetler ile hizmet ihracatının tanımını; hizmet ihracatının sınıflandırmasını ve yöntemlerini; eğitim, fuarcılık, gayrimenkul, kültürel ve yaratıcı endüstriler, lojistik ve taşımacılık, sağlık turizmi, spor turizmi, yönetim danışmanlığı sektörleri ve yeşil hizmetler ile diğer hizmet sektörlerine sağlanan destekleri kapsar.

Tanımlar

MADDE 3

(1) Bu Kararda geçen;

a) Bakanlık: Ticaret Bakanlığını,

b) Birim: Yurt dışında açılan ofisi veya merkezi,

c) Birlik: İhracatçı birliklerini,

ç) Döviz kazandırıcı hizmet ve faaliyetler: Birleşmiş Milletler Genişletilmiş Ödemeler Dengesi Hizmetler Sınıflaması çerçevesinde oluşturulan ve ana başlıklar halinde Ek-l’de yer alan sektörler ile bu sektörlerdeki faaliyetleri,

d) Hizmet ihracatçısı: Hizmet ihracatı gerçekleştiren Türkiye’de yerleşik kişileri veya kuruluşları,

e) Hizmet ihracatı: Yurt dışında yerleşik kişi veya kuruluşlara yönelik olarak yurt içinde ya da yurt dışında gerçekleştirilen, yurt içinde ya da yurt dışında faydalanılan ve Ek-1 ’de yer alan döviz kazandırıcı hizmet ve faaliyetlerin sunumlarını,

f) Hizmet Sektörü Rekabet Gücünün Artırılması (HİSER) Projesi: İşbirliği kuruluşlarının, hizmet sektörlerinin uluslararası rekabet gücünün artırılmasına yönelik olarak yürüttükleri; amacı, kapsamı, süresi ile bütçesi belirlenmiş; ihtiyaç analizi, istihdam, eğitim, danışmanlık, tanıtım, sektörel ticaret heyeti ve sektörel alım heyeti faaliyetlerinden oluşan projeyi,

g) İş alındı ve iş uzatma belgeleri: Şirketlerin yurt dışında akdettikleri hizmet sözleşmeleri kapsamında Ek-l’de tanımlanan hizmet işleri için düzenlenen belgeleri,

ğ) İşbirliği kuruluşları: Bakanlık tarafından belirlenen kamu kurum ve kuruluşları ile sektörel çatı kuruluşlarını ve hizmet sektörlerindeki diğer kuruluşları,

h) Sanal fuar: Sanal ortamda gerçekleştirilen, internet ağı üzerinden katılım sağlanabilen ve ziyaret edilebilen fuarı,

ı) Sektörel alım heyeti: Ülkemiz hizmet ihracatının artırılması, mevcut pazarlardaki payının yükseltilmesi ve/veya yeni pazarlar bulunması amacıyla yurt dışında faaliyette bulunan şirket, kurum, kuruluş temsilcileri, basın mensupları ya da akademisyenlerin yararlanıcılar ve/veya işbirliği kuruluşları ile fiziki ve/veya sanal ortamda; ikili iş görüşmeleri gerçekleştirmelerini, meslek kuruluşlarını veya ilgili tesisleri ziyaret etmelerini, iş organizasyonlarına katılmalarını, serbest bölgelerde inceleme yapmalarını ya da ülkemizde düzenlenen fuar, kongre, konferans, seminer, festival ve benzeri etkinlikleri ziyaret etmelerini sağlayan ve işbirliği kuruluşlarınca gerçekleştirilen her türlü organizasyonu,

i) Sektörel ticaret heyeti: Ülkemiz hizmet ihracatının artırılması, mevcut pazarlardaki payının yükseltilmesi ve/veya yeni pazarlar bulunması amacıyla işbirliği kuruluşlarının, yararlanıcıların ve basın mensuplarının yurt dışında yerleşik şirket, kurum ya da kuruluşlarla ikili iş görüşmeleri gerçekleştirmelerini, meslek kuruluşlarını veya ilgili tesisleri ziyaret etmelerini, iş organizasyonlarına katılmalarını veya sektörel tanıtım/sunum gezisi gerçekleştirmelerini sağlayan ve işbirliği kuruluşlarınca düzenlenen her türlü organizasyonu,

j) Şirket: 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre kurulmuş şirketi,

ifade eder.

(2) Birinci fıkrada yer verilen tanımlar, bu Karar kapsamında desteklenen hizmet sektörleri için ilgili destekler bakımından ortak olup sektörel nitelikli tanımlar bu Kararın ilgili kısımlarında düzenlenmiştir.

İKİNCİ BÖLÜM

Hizmet İhracatı Yöntemleri

Sınır ötesi hizmet ihracatı

MADDE 4

(1) Yurt dışında yerleşik kişi veya kuruluşlara yönelik olarak yurt içinde sağlanan ve yurt dışında faydalanılan hizmet sunumudur.

Yurt içi hizmet ihracatı

MADDE 5

(1) Yurt dışında yerleşik kişi veya kuruluşlara yurt içinde sağlanan ve yurt içinde faydalanılan hizmet sunumudur.

Yurt dışında ticari varlık oluşturulması yoluyla hizmet ihracatı

MADDE 6

(1) Hizmet ihracatçıları tarafından yurt dışında ticari varlık kurulması suretiyle sağlanan hizmet sunumudur.

Gerçek kişiler tarafından gerçekleştirilen hizmet ihracatı

MADDE 7

(1) Yurt içinde yerleşik kişi veya kuruluşlar adına ya da bağımsız olarak gerçek kişiler tarafından yurt dışında sağlanan hizmet sunumudur.

Hizmet ihracatı iş ve işlemleri

MADDE 8

(1) Hizmet ihracatına ilişkin iş ve işlemlerde, bu Kararda belirtilen tanımlama ve sınıflandırmalar esas olup istatistik ve vergi mevzuatı hükümleri saklıdır.

(2) Hizmet ihracatının tevsikine ilişkin usul ve esaslar genelge ile düzenlenir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Destek Başvuru ve Ödeme Esasları ile Diğer Hükümler

Başvuru esasları

MADDE 9

(1) Destek başvurulan kapsamında ibraz edilecek bilgi ve belgeler, destek başvuru süreleri, ticaret müşavirliği veya ataşeliği onayına ya da incelemesine tabi belge ve

faaliyetler, ön onay verilecek destek unsurları ve uygulamaya dair diğer usul ve esaslar genelge ile düzenlenir.

Ödeme esasları

MADDE 10

(1) Bakanlık, yapacağı inceleme neticesinde ödeme yapılmasına karar verilen yararlanıcı ve işbirliği kuruluşu ile ödeme miktarlarını Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasına bildirir. Bakanlıktan alınan bildirim üzerine, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ödemeyi öncelikle yapar.

(2) Bakanlık, destek müracaatının değerlendirilerek ödeme yapılacak yararlanıcı ve işbirliği kuruluşlarının belirlenmesi ile ödeme miktarlarının Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasına bildirilmesi konusunda ihracatçı birlikleri genel sekreterliklerini yetkilendirebilir.

(3) Ödemeye ilişkin ibraz edilen belgelerdeki giderlerin (dolaylı vergiler dâhil) Türk Lirası cinsinden olanları Türk Lirası, döviz cinsinden olanları ise ödeme belgesi tarihindeki “Gösterge Niteliğindeki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Kurları” listesinde yer alan çapraz kurlar ve döviz alış kurları esas alınmak suretiyle Türk Lirası olarak ödenir. Söz konusu listede yer almayan ülke para birimleri için “Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nca Alım Satıma Konu Olmayan Bilgi Amaçlı Kur Tablosu”nda yer alan kurlar esas alınır. Burada da yer almayan ülke para birimleri ise Bakanlıkça uygun görülen diğer uluslararası veri kaynaklarına göre çevrilir.

(4) Bu Karar kapsamında yer alan destek limitleri her takvim yılı başında (ortalama TÜFE+ortalama Yİ-ÜFE)/2 oranında güncellenir.

Yararlanıcıların performansının/işbirliği kuruluşlarının faaliyetlerinin izlenmesi ve değerlendirilmesi

MADDE 11

(1) Bu Karar kapsamında destek başvurusunda bulunan veya destek unsurlarından faydalanan yararlanıcılar gerçekleştirdikleri hizmet ihracatına ilişkin bilgi ve belgeleri, işbirliği kuruluşları ise faaliyet gerçekleşme raporlarını belirlenen dönemler itibarıyla veya talep üzerine Bakanlığa sunar.

(2) Bakanlık, yararlanıcıların/işbirliği kuruluşlarının faaliyetlerini ve performanslarını birinci fıkra uyarınca sunulan bilgi ve belgeler ile diğer kaynaklardan edinilen bilgi ve belgeler çerçevesinde izleyebilir ve değerlendirebilir. Faaliyetlerin bu Kararın amaç ve hükümlerine uygun bulunmaması veya usulüne uygun ya da onaylandığı şekilde yürütülmediğinin tespit edilmesi, performansın yetersiz bulunması veya birinci fıkrada belirtilen bilgilerin sunulmaması halinde mevcut destek başvurusunu reddedebilir, destek oranında indirime gidebilir veya yararlanıcı/işbirliği kuruluşunu destek kapsamından çıkarabilir.

Müeyyide

MADDE 12

(1) Bu Karar kapsamında yararlanıcılar veya işbirliği kuruluşları tarafından yanıltıcı belge ibraz edildiğinin veya beyanda ya da taahhütte bulunulduğunun tespiti halinde yararlanıcı veya işbirliği kuruluşu hakkında yasal işlem başlatılır ve ilgili başvuru dosyası ile varsa henüz sonuçlandırılmamış başvuru dosyası/dosyaları yasal işlemin kesinleşmesine kadar bekletilir. Kesinleşen yasal işlem sonucunda yanıltıcı belge ibraz edildiğinin veya beyanda ya da taahhütte bulunulduğunun tespiti halinde söz konusu dosya/dosyalar reddedilir ve yararlanıcılar veya işbirliği kuruluşları destek kapsamından çıkarılabilir.

(2) Bakanlık suç unsurunun tam olarak oluşmamasından kaynaklanan beraat kararları kapsamındaki eylemleri gerçekleştirenler hakkında da birinci fıkra hükümlerini uygulamaya yetkilidir.

(3) Bu Karar kapsamında haksız olarak alındığı ve/veya amacı dışında kullanıldığı tespit edilen destek ödemeleri, 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri çerçevesinde tahsil edilir.

(4) İhracata yönelik devlet yardımları kararları veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca uygulanan destek programları kapsamında sağlanan destek unsurlarından faydalanan yararlanıcı veya işbirliği kuruluşu, bu Karar kapsamında sağlanan aynı destek unsurlarından yararlanamaz. Yararlanılması durumunda üçüncü fıkra hükmü uygulanır.

Yetki

MADDE 13

(1) Bu Kararın uygulanmasına ilişkin usul ve esasları, Ek-1’de yer alan hizmet sektörlerine ilişkin mevcut uluslararası NACE kodları karşılığını ve iş alındı veya iş uzatma belgelerinin düzenlenmesi ile yararlanıcıların performansının/işbirliği kuruluşlarının faaliyetlerinin izlenmesine ve değerlendirilmesine ilişkin usul ve esasları genelge ile belirlemeye, uygulamaya ilişkin talimatlar vermeye, uygulamada ortaya çıkacak mücbir sebep hallerini belirlemeye ve ihtilafları, söz konusu sebepleri ve haklı durumları gözetmek suretiyle inceleyip sonuçlandırmaya, mücbir sebep hallerinde 2 yılı aşmamak üzere ilave destek süresi vermeye, yararlanıcı ve işbirliği kuruluşlarının sahip olması gereken nitelikleri, doğrudan veya ilgili bulundukları şirket veya kuruluşlar tarafından gerçekleştirilen harcamalardan destek kapsamında yer alan harcamalarını ve faydalanacakları destek unsurlarının içeriğini tespit etmeye, DFİF bütçesinin etkin, adil ve bu Kararın amaçları doğrultusunda yönetilebilmesi amacıyla veya izleme/performans değerlendirmesi ile hedef ülke stratejileri doğrultusunda yararlanıcılara/işbirliği kuruluşlarına sağlanacak desteği oran, tutar, sektör veya süre itibarıyla sınırlamaya, bu Kararda belirtilen sınırları aşmamak kaydıyla kademelendirmeye veya farklılaştırmaya, yararlanıcı ve işbirliği kuruluşlarını destek süresi dolmadan kapsam dışına çıkarmaya ve ödenecek destek miktarını her türlü kamu alacağına karşılık mahsup etmeye Bakanlık yetkilidir.

İlave destek puanı

MADDE 14

(1) Bu Kararın 18 inci, 24 üncü, 25 inci, 26 ncı, 31 inci, 36 ncı, 38 inci, 39 uncu, 40 ıncı, 43 üncü, 49 uncu, 51 inci, 52 nci, 53 üncü, 54 üncü, 60 ıncı, 63 üncü, 67 nci, 76 ncı, 78 inci, 79 uncu, 80 inci, 81 inci, 87 nci, 94 üncü, 95 inci, 96 ncı, 97 nci, 101 inci, 107 nci, 110 uncu, 111 inci, 112 nci, 119 uncu, 122 nci, 124 üncü, 125 inci, 131 inci, 133 üncü, 134 üncü ve 135 inci maddelerinde düzenlenen destekler kapsamında belirlenen destek oranları, faaliyetlerin Bakanlık tarafından belirlenen hedef ülkelerde veya hedef ülkelere yönelik olarak gerçekleştirilmesi halinde 10 baz puana kadar artırılarak uygulanabilir.

(2) Bu Kararın 17 nci, 37 nci, 50 nci, 61 inci, 77 nci, 88 inci, 108 inci ve 132 nci maddelerinde yer verilen pazara giriş belgelerine ilişkin destek oranları; iklim değişikliğini azaltma, iklim değişikliğine uyum ile kirliliğin önlenmesi ve kontrol altına alınmasına yönelik pazara giriş belgeleri bakımından 10 baz puana kadar artırılarak uygulanabilir.

İKİNCİ KISIM

Sektörel Hükümler

BİRİNCİ BÖLÜM

Eğitim Hizmetlerine Yönelik Tanımlar ve Destek Unsurları

Tanımlar

MADDE 15

(1) Bu bölümde geçen;

a) Bireysel katlimi: Yurt dışı veya yurt içi etkinliklere münferit katılımları,

b) Milli katılım: Milli katılım organizatörü veya işbirliği kuruluşu organizasyonunda gerçekleştirilen yurt dışı etkinliklere toplu katılımları,

c) Milli katılım organizatörü: Bakanlık tarafından milli katılım etkinliği gerçekleştirme yetkisi verilen şirket ya da kuruluşları,

ç) Prestijli etkinlik: Sektörel paydaşları uluslararası bir organizasyon kapsamında bir araya getiren, katılımcı ve ziyaretçi sayısı yüksek, bölgesel ve küresel etki alanına sahip yurt dışı etkinlikleri,

d) Tanıtım heyeti: Yurt dışından davet edilen ilgili kurum ve kuruluş temsilcilerinin katılımı ile münhasıran yurt dışına yönelik olarak yurt içinde düzenlenen tanıtım ve pazarlama etkinliklerini,

e) Yararlanıcı: Türkiye’de yerleşik üniversiteler, yüksek teknoloji enstitüleri ve vakıflar tarafından kurulan meslek yüksekokulları ile eğitim sektöründe faaliyet gösteren Bakanlık tarafından uygun görülen diğer şirket, kurum ve kuruluşları,

f) Yurt dışı etkinlik: Sanal ortamda veya yurt dışında fiziki olarak düzenlenen; fuar, kongre, konferans, seminer, festival gibi etkinlikleri,

g) Yurt içi etkinlik: Yurt içinde fiziki olarak düzenlenen; fuar, kongre, konferans, seminer, festival gibi etkinlikleri,

ifade eder.

Tescil ve koruma desteği

MADDE 16

(1) Yararlanıcıların yurt içi marka tescil belgesine sahip oldukları markalarının yurt dışında tescili ve korunmasına ilişkin giderleri %60 oranında ve yıllık en fazla 600.000 TL tutarında desteklenir.

Pazara giriş belgeleri desteği

MADDE 17

(1) Yararlanıcıların Bakanlık tarafından belirlenen belgelere, sertifikalara veya akreditasyonlara ilişkin giderleri %60 oranında ve yıllık en fazla 1.800.000 TL tutarında desteklenir.

Acente komisyon desteği

MADDE 18

(1) Yararlanıcıların ülkemize uluslararası öğrenci getirilmesine ilişkin acente komisyon giderleri en fazla 5 yıl boyunca %60 oranında ve yıllık en fazla 2.400.000 TL tutarında desteklenir.

Tanıtım heyeti desteği

MADDE 19

(1) Yararlanıcıların tanıtım heyetlerine ilişkin giderleri %60 oranında ve heyet başına en fazla 900.000 TL tutarında desteklenir.

Uluslararası öğrenci ofisleri kapasite geliştirme desteği

MADDE 20

(1) Yararlanıcıların uluslararası öğrenci ofislerinde istihdam ettikleri aynı anda en fazla 5 personelin brüt maaşları %60 oranında ve personel başına aylık en fazla 15.000 TL tutarında desteklenir.

Akademisyen istihdam desteği

MADDE 21

(1) Yararlanıcıların istihdam ettikleri aynı anda en fazla 5 yabancı uyruklu akademisyenin brüt maaşları %60 oranında ve akademisyen başına aylık en fazla 70.000 TL tutarında desteklenir.

Uluslararası sıralama desteği

MADDE 22

(1) Yararlanıcıların uluslararası sıralama kuruluşlarınca yapılan sıralamalarda yer almalarına ilişkin giderleri %60 oranında ve yıllık en fazla 1.200.000 TL tutarında desteklenir.

Uluslararası kuruluşlara üyelik desteği

MADDE 23

(1) Yararlanıcıların Bakanlık tarafından belirlenen uluslararası kuruluşlara ilişkin üyelik giderleri %60 oranında ve yıllık en fazla 900.000 TL tutarında desteklenir.

Reklam, tanıtım ve pazarlama desteği

MADDE 24

(1) Yararlanıcıların ve işbirliği kuruluşlarının yurt dışına yönelik reklam, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine ilişkin giderleri; yararlanıcılar için en fazla 5 yıl boyunca, %60 oranında ve yıllık en fazla 4.800.000 TL, işbirliği kuruluşları için %70 oranında ve yıllık en fazla 6.000.000 TL tutarında desteklenir.

Birim desteği

MADDE 25

(1) Yararlanıcıların ve işbirliği kuruluşlarının en fazla 25 biriminin vergi, resim ve harç dâhil brüt kira ve komisyon giderleri ile birimlerin açılması veya işletilmesine ilişkin belgelendirme giderleri her bir ülke için en fazla 5 yıl boyunca; yararlanıcılar için %60 oranında ve birim başına yıllık en fazla 900.000 TL, işbirliği kuruluşları için %70 oranında ve birim başına yıllık en fazla 1.800.000 TL tutarında desteklenir.

Yurt dışı etkinlik katılım desteği

MADDE 26

(1) Yararlanıcıların ve işbirliği kuruluşlarının bireysel veya milli düzeyde katılım sağladığı Bakanlık tarafından belirlenen yurt dışı etkinliklere ilişkin giderleri; yararlanıcılar için %60 oranında, işbirliği kuruluşları için %70 oranında ve etkinlik başına en fazla 180.000 TL, etkinliğin Bakanlık tarafından belirlenen prestijli etkinliklerden biri olması halinde aynı oranlarda ve etkinlik başına en fazla 600.000 TL tutarında desteklenir.

Milli katılım tanıtım desteği

MADDE 27

(1) İşbirliği kuruluşlarının ve milli katılım organizatörlerinin Bakanlık tarafından belirlenen milli katılım etkinliğine ilişkin tanıtım giderleri %70 oranında ve etkinlik başına en fazla 1.400.000 TL tutarında desteklenir.

Yurt içi etkinlik katılım desteği

MADDE 28

(1) Yararlanıcıların ve işbirliği kuruluşlarının Bakanlık tarafından belirlenen yurt içi etkinliklere bireysel katılımlarına ilişkin giderleri yararlanıcılar için %60 oranında, işbirliği kuruluşları için %70 oranında ve etkinlik başına en fazla 180.000 TL tutarında desteklenir.

Ürün yerleştirme desteği

MADDE 29

(1) Yurt dışında gösterimi yapılan sinema filmi, belgesel, dizi, animasyon filmi ve program formatı ile dijital oyunlara ilişkin ürün yerleştirme giderleri en fazla 5 yıl boyunca; yararlanıcılar için %60 oranında ve yıllık en fazla 1.200.000 TL, işbirliği kuruluşları için %70 oranında ve yıllık en fazla 2.400.000 TL tutarında desteklenir.

Rapor desteği

MADDE 30

(1) Yararlanıcıların ve işbirliği kuruluşlarının yurt dışına yönelik pazara giriş stratejileri ile eylem planlarının oluşturulabilmesi amacıyla satın aldıkları sektör veya ülke raporuna ilişkin giderleri; yararlanıcılar için %60 oranında ve yıllık en fazla 1.200.000 TL, işbirliği kuruluşları için %70 oranında yıllık en fazla 1.800.000 TL tutarında desteklenir.

Sektörel alım heyeti ve sektörel ticaret heyeti programları desteği

MADDE 31

(1) İşbirliği kuruluşlarının Bakanlık tarafından uygun görülen sektörel ticaret heyeti ve sektörel alım heyeti programına ilişkin giderleri %70 oranında ve program başına en fazla 1.200.000 TL tutarında desteklenir.

HISER projesi desteği

MADDE 32

(1) İşbirliği kuruluşlarının Bakanlık tarafından uygun görülen HİSER projelerine ilişkin ihtiyaç analizi, eğitim, danışmanlık ve tanıtıma yönelik giderleri %75 oranında ve proje başına en fazla 4.800.000 TL tutarında desteklenir.

(2) HİSER projesi kapsamında gerçekleştirilen sektörel ticaret heyeti ve sektörel alım heyeti programlarına ilişkin giderler %75 oranında ve program başına en fazla 1.200.000 TL tutarında desteklenir.

(3) HİSER projelerinin kümelenme anlayışı temelinde planlanması ve proje faaliyetlerinin organizasyonu için işbirliği kuruluşlarının istihdam ettikleri aynı anda en fazla 2 uzman personelin brüt maaşları %75 oranında ve personel başına aylık en fazla 18.000 TL tutarında desteklenir.

(4) HİSER projesinin süresi 3 yıldır. Proje süresi, projenin performansına göre Bakanlık tarafından 2 yıla kadar uzatılabilir.

Sanal fuar organizasyon desteği

MADDE 33

(1) İşbirliği kuruluşlarının Bakanlık tarafından uygun görülen sanal fuara ilişkin organizasyon giderleri %70 oranında ve sanal fuar başına en fazla 1.200.000 TL tutarında desteklenir.

Yarışma ve etkinlik desteği

MADDE 34

(1) İşbirliği kuruluşlarının eğitim sektörüne yönelik olarak düzenledikleri ve Bakanlık tarafından uygun görülen bir takvim yılı içinde en fazla 1 adet yarışma veya etkinliğe ilişkin giderleri %70 oranında ve etkinlik başına en fazla 2.400.000 TL tutarında desteklenir.

İKİNCİ BÖLÜM

Fuarcılık Hizmetlerine Yönelik Tanımlar ve Destek Unsurları

Tanımlar

MADDE 35

(1) Bu bölümde geçen;

a) Bireysel katılım: Sanal ve/veya yurt dışında fiziki olarak düzenlenen, Bakanlık tarafından belirlenen fuar, kongre, konferans, seminer, festival ve benzeri etkinliklere münferit katılımları,

b) Yararlanıcı: Ürün ya da hizmetlerin tanıtımı, pazar bulunabilmesi ve satın alınabilmesi, ticari ilişki kurulması ve geliştirilmesi için fiziki ve/veya sanal fuar organizasyonlarında fuarcılık hizmeti veren, Türkiye’de yerleşik şirketler ile diğer kurum ve kuruluşları,

ifade eder.

Tescil ve koruma desteği

MADDE 36

(1) Yararlanıcıların yurt içinde tescil edilmiş markalarının yurt dışında tesciline ve korunmasına ilişkin giderleri %50 oranında ve yıllık en fazla 600.000 TL tutarında desteklenir.

Pazara giriş belgeleri desteği

MADDE 37

(1) Yararlanıcıların Bakanlık tarafından belirlenen belgelere, sertifikalara veya akreditasyonlara ilişkin giderleri %50 oranında ve yıllık en fazla 1.800.000 TL tutarında desteklenir.

Birim desteği

MADDE 38

(1) Yararlanıcıların en fazla 5 biriminin vergi, resim ve harç dâhil brüt kira ve komisyon giderleri ile birimlerin açılması ve/veya işletilmesine ilişkin belgelendirme giderleri en fazla 5 yıl boyunca %50 oranında ve birim başına yıllık en fazla 720.000 TL tutarında desteklenir.

Reklam, tanıtım ve pazarlama desteği

MADDE 39

(1) Hizmet sektörü etkinlikleri veya münhasıran fuarcılık sektörüne yönelik faaliyetler kapsamında yurt dışına yönelik reklam, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine ilişkin giderler en fazla 5 yıl boyunca; yararlanıcılar ve işbirliği kuruluşları için %50 oranında ve yıllık en fazla 1.800.000 TL tutarında desteklenir.

Bireysel katılım desteği

MADDE 40

(1) Yararlanıcıların ve işbirliği kuruluşlarının bireysel katılım sağladığı, Bakanlık tarafından belirlenen yurt dışı hizmet sektörü etkinliklerine veya münhasıran fuarcılık sektörüne yönelik faaliyetlere ilişkin giderleri %50 oranında ve etkinlik başına en fazla 300.000 TL tutarında desteklenir.

Fuar alanı yapım desteği

MADDE 41

(1) Uluslararası fuar düzenleyen yararlanıcıların ve işbirliği kuruluşlarının fuarlara uluslararası katılımı arttırmak üzere yurt içinde gerçekleştirecekleri ve Bakanlık tarafından uygun görülen; fuar alanı yapımı, alan büyütülmesi, restorasyon veya revize edilmesi gibi faaliyetleri kapsamında kullandıkları Türk Lirası cinsi kredilerde faiz tutarının %40'ı, döviz kredileri ve dövize endeksli kredilerde faiz tutarının %20’si kredi başına en fazla 8.400.000 TL tutarında desteklenir.

Sektörel nitelikli uluslararası yurt içi fuar organizasyon desteği

MADDE 42

(1) Yararlanıcıların ve işbirliği kuruluşlarının Bakanlık tarafından belirlenen yurt içindeki hizmet sektörü fuarlarına veya münhasıran fuarcılık sektörüne yönelik faaliyetlere uluslararası düzeyde katılım ve ziyaretin artırılması amacıyla fuar öncesinde ve fuar esnasında gerçekleştirecekleri organizasyon giderleri %50 oranında ve fuar başına en fazla 600.000 TL tutarında desteklenir.

Yurt dışı fuar organizasyon desteği

MADDE 43

(1) Yararlanıcıların ve işbirliği kuruluşlarının Bakanlık tarafından belirlenen yurt dışındaki hizmet sektörü fuarlarına veya münhasıran fuarcılık sektörüne yönelik faaliyetlere ilişkin fuar öncesinde ve fuar esnasında gerçekleştirecekleri organizasyon giderleri %50 oranında ve fuar başına en fazla 900.000 TL tutarında desteklenir.

Ürün yerleştirme desteği

MADDE 44

(1) Yurt dışında gösterimi yapılan sinema filmi, belgesel, dizi, animasyon filmi ve program formatı ile dijital oyunlardaki ürün yerleştirme giderleri en fazla 5 yıl boyunca, yararlanıcılar ve işbirliği kuruluşları için %50 oranında ve yıllık en fazla 600.000 TL tutarında desteklenir.

Sektörel alım heyeti/sektörel ticaret heyeti programları desteği

MADDE 45

(1) İşbirliği kuruluşlarının Bakanlık tarafından uygun görülen ve bir takvim yılı içinde gerçekleştirecekleri en fazla 5’er adet; sektörel alım heyeti programlarına ilişkin giderleri %50 oranında ve program başına en fazla 600.000 TL, sektörel ticaret heyeti programlarına ilişkin giderleri %50 oranında ve program başına en fazla 900.000 TL tutarında desteklenir.

Yarışma ve etkinlik desteği

MADDE 46

(1) İşbirliği kuruluşlarının fuarcılık sektörüne yönelik olarak düzenledikleri ve Bakanlık tarafından uygun görülen, bir takvim yılı içinde en fazla 1 adet yarışma veya etkinliğe ilişkin giderleri %50 oranında ve etkinlik başına en fazla 1.200.000 TL tutarında desteklenir.

Diğer mevzuat

MADDE 47

(1) İhracata yönelik devlet yardımları kararları kapsamında uygulanan ya da kamu kurum ve kuruluşlarınca yürütülen destek programları çerçevesinde sağlanan destek unsurlarından faydalanan yararlanıcı ve işbirliği kuruluşları, aynı harcama için bu Bölüm kapsamında sağlanan desteklerden yararlanamaz. Yararlanılması halinde bu Kararın 12 nci maddesi hükümleri uygulanır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Gayrimenkul Hizmetlerine Yönelik Tanımlar ve Destek Unsurları

Tanımlar

MADDE 48

(1) Bu bölümde geçen;

a) Bireysel katılım: Sanal ve/veya yurt dışında fiziki olarak düzenlenen, Bakanlık tarafından belirlenen fuar, kongre, konferans, seminer, festival ve benzeri etkinliklere münferit katılımları,

b) Milli katılım: Sanal ve/veya yurt dışında fiziki olarak milli katılım organizatörü veya işbirliği kuruluşu organizasyonunda düzenlenen ve Bakanlık tarafından belirlenen fuar, kongre, konferans, seminer, festival ve benzeri etkinliklere toplu katılımları,

c) Milli katılım organizatörü: Bakanlık tarafından milli katılım etkinliği gerçekleştirme yetkisi verilen şirket ya da kuruluşları,

ç) Yararlanıcı: Yabancıya yönelik olmak üzere; konut, ticari ve diğer taşınmaz alanlarında her türlü gayrimenkul hizmeti veren Türkiye’de yerleşik şirketler ile diğer kurum ve kuruluşları,

ifade eder.

Tescil ve koruma desteği

MADDE 49

(1) Yararlanıcıların yurt içinde tescil edilmiş markalarının yurt dışında tesciline ve korunmasına ilişkin giderleri %50 oranında ve yıllık en fazla 600.000 TL tutarında desteklenir.

Pazara giriş belgeleri desteği

MADDE 50

(1) Yararlanıcıların Bakanlık tarafından belirlenen belgelere, sertifikalara veya akreditasyonlara ilişkin giderleri %50 oranında ve yıllık en fazla 1.800.000 TL tutarında desteklenir.

Birim desteği

MADDE 51

(1) Yararlanıcıların en fazla 5 biriminin vergi, resim ve harç dâhil brüt kira ve komisyon giderleri ile birimlerin açılması ve/veya işletilmesine ilişkin belgelendirme giderleri en fazla 5 yıl boyunca %50 oranında ve birim başına yıllık en fazla 720.000 TL tutarında desteklenir.