e-İçişleri Projesi kullanıcılarının kayıp-çalıntı, PIN/PUK kilitlenmesi, donanım arızası gibi nedenlerle sertifikalarını kullanamaması durumlarında iş sürekliliği ciddi şekilde etkilenebilmekte, imza atılamaz duruma gelinebilmektedir. Mevcut durumda sertifikalar TÜBİTAK BİLGEM Kamu SM tarafından GEBZE'de üretilmekte, kullanıcılara ulaştırılması ortalama 2 hafta sürebilmektedir. Yaşanan problemlerin giderilmesi ve iş sürekliliğinin sağlanması amacıyla Bakanlığımız ile TÜBİTAK BİLGEM arasında yeni bir protokol imzalanmış ve Valilik Bilgi İşlem Şube Müdürlükleri bünyesinde kayıtçı uygulamasına geçilmesine karar verilmiştir. Bu kapsamda Valiliklerden kayıtçı olarak görevlendirilecek teknik özellikleri haiz personel isimleri istenmiş ve bu personele Bakanlık Eğitim Dairesi Başkanlığında TÜBİTAK uzmanları tarafından 20.09.2013 tarihinde gerekli eğitimler verilmiştir.
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Konu: e-İmza Kayıtçı Uygulamasının Başlatılması ve Dikkat Edilecek Hususlar
DOSYA
Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatı iş süreçleri e-İçişleri Projesi kapsamında elektronik ortamda yürütülmekte, sisteme elektronik imza ile giriş yapılmakta ve süreçler elektronik imza kullanılmak suretiyle tamamlanmaktadır. 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu’nun 5. maddesi gereğince elektronik imza ile atılan imzalar elle atılan ıslak imza ile aynı hukuki sonucu doğurmaktadır.