Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Sayı : 13274382-010.06.01-491678
Konu : İç Genelgeler Alacak Takip Dosyası
GENELGE
(2019/7)
Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, 662 sayılı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararname ile 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun ekli 2 sayılı cetvelde yer alan kurumlar arasına dahil edilmiştir. Bu düzenleme ile 01/01/2012 tarihinden itibaren Özel Bütçe kapsamında olan bir kamu kuruluşu halini almıştır.
Bu düzenlemeden sonra gelirlerinin tarh, tahakkuk, takip ve tahsilinin Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü bünyesinde gerçekleştirilmesi gerekmektedir. İç Denetim Birimi Başkanlığı'nca 2018 yılı denetim programı kapsamında Kuruluşumuz alacaklarının denetimi yapılmıştır.
Denetimde alacakların takibi konusunda yaşanan aksaklıklar ve bunlara neden olan eksiklikler tespit edilmiştir. İç Denetim Birimi Başkanlığı tarafından eksikliklerin giderilmesi konusunda gelirlerin takibinden sorumlu birimlerde "Alacak Takip Dosyası" oluşturulması önerisinde bulunulmuştur. Denetimlerde, yargılama sırasında ve idari talep halinde ilgili makamlara ibraz edilmek üzere, DSİ gelirlerinden sorumlu birim tarafından, her bir alacak için kişi esaslı olarak, "Alacak Takip Dosyası" düzenlenecektir. İşlemleri yapan birimler tarh, tahakkuk, tebliğ, tahsil ve takibe ilişkin belgeleri, dosyasına konulmak üzere DSİ alacaklarını takiple sorumlu birime gönderecektir.
Alacak Takip Dosyalarında;
1- Olur (Bölge Müdürlüğü, Genel Müdürlük, Bakanlık ya da Cumhurbaşkanlığı Makamından alınan olur/olurlar),
2- Protokol (Borçlu ve Kurumumuz arasında yapılan protokol, sözleşme, mukavele vb. ekleri ile ek protokol, ek sözleşme, ek mukavele ve bunların ekleri),
3- Borçlu tarafından yapılan başvuruya esas dilekçe ve ekleri,
4- Tarha esas belgeler (mesaha, fiyat cetveli, tarifeler, tarh hesaplama cetvelleri, tespit tutanakları varsa tespitte kullanılan fotoğraflar, ölçüm tutanakları vs.),
5- Tahakkuk belgesi (tahakkuk belgesi/fişi, ek tahakkuk, itiraz başvurusu, kesin tahakkuk belgesi/fişi, itiraz değerlendirme raporu),
6- Tebliğ belgeleri (tebligat alındısı, faks teyidi, e-mail çıktısı, gazete sayfası, ilan tutanağı, ilan askı tutanağı),
7- Tahsilat belgesi (vezne alındısı, banka dekontu, banka ekstresi, muhasebe işlem fişi (MİF)),
8- Alacağın türüne göre takip belgeleri,
8.a- Genel hükümlere tabi alacaklarda icra takibine ilişkin belgeler (hukuk birimine yazılan takip başlatılması talep yazısı, hukuk birimince düzenlenen icra mahkemesi başvuru yazısı, icra işlemlerine ilişkin diğer yazışmalar/tutanaklar, aciz belgesi, terkin oluru),
8.b- 6183 sayılı Kanun hükümlerine tabii alacaklarda takibe ilişkin belgeler (ödeme emri belgesi, tebliğe ilişkin belgeler, haciz varakası, haciz bildirimi, mal bildirimi, mal bildiriminde bulunulduğuna dair tutanak, üçüncü kişilerdeki alacaklara dair haciz bildirimi, aciz vesikası, terkin oluru),bulunacaktır.
Uygulama hakkında azami hassasiyetin gösterilmesi hususunda gereğini önemle rica ederim.