Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç ve Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
(1) Bu Genelgenin amacı; ulusal politikalar, kalkınma planları ve programlarda yer alan ilkeler, hedefler ve tedbirler çerçevesinde, 10/12/2003 tarih ve 5018 sayılı “Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu”, 22/12/2005 tarih ve 5436 sayılı “Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun”, 09/01/1985 tarih ve 3146 sayılı “Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun” ve 06/01/2006 tarih ve 2006/9972 sayılı “Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik”le verilen görevlerin yerine getirilmesi, uygulamaların izlenmesi ile çalışmaların rasyonel olarak ve eşgüdüm içerisinde sürdürülmesini sağlamaktır.
(2) Bu genelge, Strateji Geliştirme Başkanlığı ile alt birimlerinin kuruluş, görev, yetki, sorumluluk ve çalışma düzenine ilişkin esasları kapsamaktadır.
Dayanak
(1) Bu genelge, 5018 sayılı Kanunun 60 ıncı maddesi ile 5436 sayılı Kanunun 15 inci maddesi ve Bakanlar Kurulu’nun 06/01/2006 tarih ve 2006/9972 sayılı kararı ile yayımlanan Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 5 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu genelgede geçen;
a) Bakanlık: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığını,
b) Bakan: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanını,
c) Müsteşar: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Müsteşarını,
ç) Başkan: Strateji Geliştirme Başkanını,
d) Başkanlık: Strateji Geliştirme Başkanlığını,
e) Daire Başkanlığı: Başkanlık bünyesindeki daire başkanlıklarını, İfade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Strateji Geliştirme Başkanlığının Yapılanması, Fonksiyonları ve Görevleri
Kuruluş
(1) Strateji Geliştirme Başkanlığı, bu Genelgenin 1’inci maddesinde yer alan hususları gerçekleştirmek üzere;
a) Stratejik Yönetim ve Planlama Daire Başkanlığı,
b) Bütçe ve Performans Daire Başkanlığı,
c) İç Kontrol Daire Başkanlığı,
ç) İzleme, Değerlendirme ve İletişim Daire Başkanlığı,
d) İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı 5 daire başkanlığından teşekkül eder.
Strateji Geliştirme Başkanlığının görevleri
(1) Strateji Geliştirme Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Ulusal kalkınma strateji ve politikaları, yıllık program ve hükümet programı çerçevesinde Bakanlığın orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarını belirlemek, amaçlarını oluşturmak üzere gerekli çalışmaları yapmak.
b) Bakanlığın stratejik planının hazırlanması, izlenmesi ve raporlanması ile sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek.
c) Başkanlık faaliyet raporu ile harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak Bakanlık faaliyet raporunu hazırlamak.
ç) Bakanlık malî durum ve beklentiler raporunu hazırlamak.
d) Yönetim bilgi sistemlerine ilişkin hizmetleri ilgili birimlerle işbirliği içinde yerine getirmek ve sistemin geliştirilmesi çalışmalarını yürütmek.
e) Kanun, tüzük ve yönetmelik tasarıları ile kanun teklifleri hakkında Başkanlık görüşünü oluşturmak.
f) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca hazırlanan Bakanlığımız hizmet alanına yönelik eylem planları iş ve işlemlerini gerçekleştirmek.
g) Amele Birliği Biriktirme ve Yardımlaşma Sandığı Başkanlığının Bakanlık ile ilgili işlemlerini koordine etmek.
ğ) Yıllık program tedbirleri kapsamında Bakanlığın sorumlu kuruluş olduğu tedbirlerin takibinde koordinasyonu sağlamak, izlemek ve raporlamak.
h) Hükümet eylem planlarının takibinde koordinasyonu sağlamak.
ı) Bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılması tedbirlerinin koordinasyonunu sağlamak.
i) Bakanlığın performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek.
j) İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren Bakanlık bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve Bakanlık faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek.
k) Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak.
l) Bakanlık bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile malî istatistikleri hazırlamak.
m) Bakanlık alacaklarının takip işlemlerini yürütmek.
n) Bakanlık mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvelleri düzenlemek.
o) Bakanlığın yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak.
ö) Başkanlık bütçesinden bağlı ve ilgili kuruluşlara yapılan transfer ödemelerinin gerçekleştirme işlemlerini yürütmek.