Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI
Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü
Sayı: E-25551894-010.06.01-88543
Konu: Taşınır Mal İşlemleri ve Diğer İdari İşlemler
İÇ GENELGE
2022/01
Bilindiği gibi, Genel Müdürlüğümüz birimlerinin hizmet sunumunda kullanılmak üzere alınan her türlü demirbaş ve sarf malzemelerin kullanıma ve tüketime sunulması 832 Sayılı Sayıştay Kanunu, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında yürütülmektedir. Bunların kaydedilmesi, depolanması, korunması, tahsisi ile sevk ve kontrol işlemleri Genel Müdürlüğümüz Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığınca gerçekleştirilmektedir.
Taşınır Mal Yönetmeliği hükümlerine göre mal ve malzemelerin en iyi şekilde amacına uygun kullanılması ve muhafaza edilmesi kanuni zorunluluktur. Bu hizmetlerin yürütülmesindeki sorumluluk, 5018 sayılı Kanun ile Taşınır Mal Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat gereği Taşınır Kayıt Yetkilisi uhdesinde olmakla birlikte ilgili yöneticiler de hizmetin mevzuata uygun sevk ve idare edilebilmesi bakımından sorumludurlar.
Genel Müdürlüğümüzde taşınırların kayıt ve kontrolünün kurallara uygun ve verimli bir şekilde yürütülmesi; kendisine demirbaş, mal ve malzeme teslim edilen personelin sorumluluklarının hatırlatılması; ayrıca diğer idari ve teknik ihtiyaçların karşılanmasındaki bilgi eksikliğinin giderilmesi bakımından aşağıda belirtilen esaslara uyulması gerekmektedir:
1- Dayanıklı taşınırlar ilgili personele zimmet karşılığı teslim edilecek ve hiçbir dayanıklı taşınır zimmetsiz kullanılmayacaktır. Zimmetle taşınır teslim alan personel, emeklilik, atama, istifa, ücretsiz izin, oda değişikliği vb. nedenlerle ayrılışını yapmadan önce söz konusu taşınırları, ilgili mevzuat hükümleri gereğince Taşınır Kayıt Yetkilisine teslim edecektir.
2- Demirbaş malzemelerden ihtiyaç fazlası veya kullanılmayacağı anlaşılanlar, mevzuat hükümlerine göre işleme tabi tutularak iade edilecektir. Personel, zimmetinde bulunan herhangi bir taşınırı kullanım alanı dışına çıkarmayacaktır. Dizüstü bilgisayarlar, sadece görev maksadıyla kullanım alanı dışına çıkarılabilecek olup mesai süresince görev mahallinde personelin yanında bulundurulmak zorundadır.
3- Personelin kullanımı için tahsis edilen çalışma odalarının kapıları, mesai saatleri içinde kilitli tutulmayacak ve mesai saatleri haricinde anahtarlar üzerinde bırakılacaktır.
4- Personel, kendi kullanımında bulunan bilgisayar, yazıcı, telefon ve ağ bağlantılarıyla ilgili tüm sorunlar için teknik desteğin sağlanmasını (format, program kurulumu, yazıcı ve tarayıcı sorunları, VOIP telefon ve hat sorunları vb.) Bakanlık Bilgi İşlem Yardım Masasından (JİRA) talep edecektir. Arızası giderilemeyen teknik cihazların değişimi veya hizmet alımı yöntemiyle tamir ettirilmesi, Bilgi İşlem Yardım Masasınca düzenlenecek rapora istinaden bütçe ve stok durumuna göre Genel Müdürlüğümüz Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığınca yapılacaktır.
5- Personel, kendi çalışma odasında meydana gelen tüm arıza ve diğer idari sorunların çözümünü (kapı isimlikleri, elektrik, marangoz, sıhhi tesisat, metal işleri, kalorifer ve temizlik-taşıma) Bakanlık Hizmet Talepleri Yönetim Sistemi üzerinden talep edecektir. Ortak kullanım alanları için (kat yazıcıları, evrak odaları, tuvalet, koridor, çay ocağı vb.) yapılacak talepler ise Daire Başkanlarının görevlendireceği personel taralından gerçekleştirilecektir. Bu bağlamda, Genel Müdürlüğümüz 10. kat toplantı salonuna ilişkin işlemler Protokol Daire Başkanlığınca, 6. kat toplantı salonuna ilişkin işlemler işe Anlaşmalar ve Uluslararası Kuruluşlar Daire Başkanlıklarınca yürütülecektir.
6- Tüm taşınır talepleri, Daire Başkanlıklarında görevli Taşınır İstek Birimi Yetkilileri tarafından sadece Taşınır Kayıt Yönetim Sistemi üzerinden gerçekleştirilecek olup söz konusu Sistem'den taşınır isteği yapılmadığı takdirde talepler karşılanmayacaktır. İstek Birimi Yetkilileri tarafından yapılan talepler, taşınır stok durumuna göre karşılanacaktır. İstek Birimi Yetkilileri, faaliyetlerin yürütülmesinde kullanılan zaruri malzemeler (kâğıt, toner, klavye, fare, disk, cd vs.) dışındaki küçük ölçekli talepler için azami tasarrufa ve verimliliğe dikkat ederek taleplerin birleştirilerek yapılmasına özen gösterecektir.
7- Kendisine kullanılmak üzere demirbaş ve tüketim malzemesi teslim edilen personel, bu taşınırları amacına uygun bir şekilde kullanmak ve muhafaza, etmekle sorumludur. Teslim alınan taşınırları amacına uygun bir şekilde kullanmayan, hasara uğratalı, kaybeden ve yukarıda belirtilen hususlara riayet etmeyenler hakkında, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile "Devlete ve Kişilere Memurlarca Verilen Zararların Nevi ve Miktarının Tespiti, Takibi, Amirlerin Sorumlulukları, Yapılacak Diğer İşlemler Hakkında Yönetmelik" hükümlerine göre işlem yapılacaktır.