Resmi Gazete Dışındaki Kaynak
No.:
2024/2
Kurum:
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı
Kabul Tarihi:
03.01.2024
Yürürlüğe Giriş Tarihi:
01.01.2024
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
T.C. ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANLIĞI
Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü
Sayı: 53773008-010.06.02-8398773
Konu: Sözleşmeli Personel İstihdamı
DAĞITIM YERLERİNE
GENELGE
2024/2
Belediyeler ve bağlı kuruluşları ile bunların üyesi olduğu mahalli idare birliklerinde sözleşmeli personel çalıştırılmasına ilişkin hususlar 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 49 uncu maddesinde düzenlenmiştir.
Bilindiği üzere. 7433 sayılı Kanun ile 5393 sayılı Kanunun 49 uncu maddesinde yapılan değişiklik sonrası yerel yönetimlerdeki Bakanlığımızca belirlenmiş unvanlarda boş bulunan pozisyonlara ilk defa yapılacak atama işlemleri, yerel yönetimlere ilk defa memur olarak atanacaklara dair mevzuat hükümleri kapsamında yürütülecektir. Sözleşmeli personel pozisyonlarına yapılacak atamalar: merkezi yerleştirme yoluyla atama veya idare tarafından yapılacak sınav yoluyla atama olmak üzere iki yöntemle yapılacaktır. Her iki usul ile atama yapılabilmesi için atama yapılacak boş sözleşmeli personel pozisyonlarına unvanı, sınıfı ve sayıları belirtilmek suretiyle Bakanlığımızdan izin alınacaktır. İzin taleplerine; Genelge ekinde yer alan Atama İzin Talep Formu (Ek-1) ve Personel Gider Oranı Cetveli (Ek-2) eklenecektir. Bu çerçevede aşağıda maddeler halinde açıklanan hususlara titizlikle uyulması gerekmektedir.
1- Sözleşmeli olarak çalıştırılacak personelde, Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar eki "4 sayılı cetvel A-Sözleşmeli Personel Pozisyon Unvanları ile Asgari Nitelikleri Gösterir Cetvel"de aranan nitelikler veya Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelikte yer alan personel kadro unvanları için aranan nitelikler dikkate alınacaktır. Yerel yönetimlerimiz sözleşmeli personel istihdamında yukarıdaki belirlenen nitelik özelliklerinden birini tercih edebilecektir.
2- Bakanlığımızca ekli listede belirlenen kadro unvanlarında tam zamanlı sözleşmeli personel çalıştırılabilecektir. (Ek-4 Sözleşmeli Personel Kadro Unvanları)
3- Kısmi zamanlı sözleşmeli personel istihdamı sadece avukat, mimar, mühendis (inşaat mühendisi veya harita mühendisi olmak kaydıyla) ve veteriner kadro unvanları ile sınırlanmış olduğundan, bu kadro unvanları dışında ve aynı unvanda birden fazla kısmi zamanlı sözleşmeli personel istihdamı yapılmayacaktır. Bu kadro unvanlarında tam zamanlı sözleşmeli personel veya kadrolu memur personel çalıştırılması halinde aynı unvanda kısmi zamanlı sözleşmeli personel istihdam edilmeyecektir. Başka bir kurumda kısmi zamanlı sözleşmeli personel olarak istihdam edilenlerle sözleşme yapılmayacaktır.
4- Sözleşmeli personele ödenecek ücret, ilgili kurumlanıl meclisi tarafından ve 5393 sayılı Kanunun 49 uncu maddesinin üçüncü ve dördüncü fıkrasındaki hükümler dikkate alınarak net tutar olarak tespit olunacak ve her ayın başında peşin olarak ödenecektir. Ücretler, Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından her yıl ocak ve temmuz aylarında yayımlanan "Mahalli İdarelerde Sözleşmeli Personel Olarak Çalıştırılacakların Ücret Tavanları" konulu genelgesinde yer alan ücret tavanı aşılmamak ve asgari ücretin altına düşülmemek kaydıyla belirlenecektir.
Kurumların yetkili meclisleri tarafından ücret tespiti yapılmaksızın sözleşme imzalanmayacak ve sözleşmelerin başlangıç tarihi yukarıda belirtilen meclis kararından daha önceki bir tarih olarak belirlenmeyecektir. İlgililere sözleşmenin başlangıç tarihinden önceki dönemlere ilişkin olarak herhangi bir ücret veya başka bir mali hak verilmeyecektir. Yeni yılda da çalıştırılmaya devam edilmesi uygun görülenler için yeni yıl itibarıyla hesaplanacak ücret tavam aşılmamak kaydıyla, ücret tespitine ilişkin meclis kararı mutlaka ocak ayı içinde alınacak ve sözleşmelerin yenileme işlemleri de yine ocak ayı içerisinde tamamlanacaktır.
Sözleşmeli personele Sözleşmeli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Karar gereğince ek ödeme yapılır. Ek ödeme için ayrıca bir meclis kararı alınmaz. Ek ödeme tutarının tespitinde sözleşmede belirtilen kadro unvanı ile sınırlı olmak üzere ve aynı idarede geçen hizmet süresi dikkate alınacaktır. Kısmi zamanlı olarak çalıştırılan sözleşmeli personele ek ödeme yapılmayacaktır.
5- Sözleşmeler bir bütçe yılı ile sınırlı olup 7433 sayılı Kanun ile 657 sayılı Kanun 4 üncü maddesinin (B) bendinde ve 5393 sayılı Kanunun 3 üncü fıkrasında yapılan değişiklik sonrası 3 yıl süre ile sözleşmeli personel olarak çalışanlar bu süre sonunda talep etmeleri halinde sözleşmeli personel olarak çalıştırılmalarına esas alınan memur kadrolarına atanacaklardır. Bu süreler içinde her yıl yenilenen sözleşmeler de Bakanlığımıza gönderilmeye devam edilecektir.
6- Bakanlığımıza gönderilecek tam zamanlı olarak istihdam edilecekler için Ek-3/a sayılı Tip Sözleşme örneğine, kısmi zamanlı olarak istihdam edilenlerden halen bir sosyal güvenlik kurumuna tabi olarak çalıştığını belgelendirenler için Ek-3/b sayılı Tip Sözleşme örneğine, kısmi zamanlı olarak istihdam edilenlerden halen bir sosyal güvenlik kurumuna tabi olarak çalışmadığını belgelendirenler için Ek-3/c sayılı Tip Sözleşme örneğine, (ilk defa veya yenilenen) yetkili amir tarafından onaylanmış personel bilgi formu (Ek-5 Sözleşmeli Personel Bilgi Formu), dolu-boş kadro cetveli, sözleşmeli personele ödenecek ücretin tespitine ilişkin meclis kararı ile öğrenim durumunu gösterir belge eklenecektir. Sözleşmeli olarak istihdam edilecek personele ait idarece düzenlenecek evrakların elektronik posta (KEP) veya e-Belediye üzerinden ya da CD, USB benzeri ortamdan gönderilmesi gerekmektedir.