Resmi Gazete Dışındaki Kaynak
No.:
2024/6
Kurum:
Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü
Kabul Tarihi:
06.06.2024
Yürürlüğe Giriş Tarihi:
06.06.2024
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü
Değerlendirme ve Destekleme Dairesi Başkanlığı
Sayı: E-10851910-010.06.01[010.06.01]-4634387
Konu: Bilgi Edinme Hakkı ve CİMER Uygulamaları
GENELGE
2024/6
4982 sayılı "Bilgi Edinme Hakkı Kanunu" nun uygulanmasına dair esas ve usulleri düzenleyen "Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik" 27.04.2004 tarih ve 25445 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe girmiş olup Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığınca yürütülen Bilgi Edinme Hakkı ve Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) kapsamındaki iş ve işlemler, 03.03.2023 tarihi itibarıyla, Değerlendirme ve Destekleme Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda yürütülmektedir.
Genel Müdürlüğümüzün yeniden yapılanma sürecinde, iş/işlemlere ilişkin yaşanan gelişme ve gereksinimler sebebiyle yeni bir Genelge hazırlanmasına ihtiyaç duyulmuş olup bu kapsamda, 2014/14 sayılı Genelge yürürlükten kaldırılmaktadır.
Revize edilen Genelge doğrultusunda, Bilgi Edinme Hakkı ve CİMER Uygulamalarında görev alan personelin görev ve sorumluluklarının kapsamı, aşağıdaki şekilde belirlenmiştir:
a) Bilgi Edinme Şefi/ Sorumlusu: Değerlendirme ve Destekleme Dairesi Başkanlığı Bilgi Koordinasyon Şube Müdürlüğü bünyesinde olup Merkez ve Taşra Teşkilatı koordinasyonunu sağlayarak DSİ Genel Müdürlüğü adına gelen başvuruları ilgili mevzuat hükümleri dahilinde yasal süreleri içinde cevaplandırır.
b) CİMER Şefi/ Sorumlusu: Değerlendirme ve Destekleme Dairesi Başkanlığı Bilgi Koordinasyon Şube Müdürlüğü bünyesinde olup Merkez ve Taşra Teşkilatı koordinasyonunu sağlayarak başvuruları ivedilikle ilgili Merkez/Taşra Birimlerine yönlendirir, ilgili Birimlerce muhtelif sebeplerle iade gelen evrakın yönlendirilmesini sağlar.
4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında ve CİMER sistemi kanalı ile gelen başvuruların, her ayın ikinci haftası içinde istatistiki verilerini, Bakanlığın ilgili birimine raporlar.
c) Merkez/Taşra Teşkilatı Birim Yetkilisi (CİMER): 5690 sayılı CİMER Yönetmeliğinin 10. maddesinde belirtilen şartlara haiz, yönlendirilen taleplerin, ilgili birimlerce işleme alındığının, yasal sürelere riayet edilerek sonuçlandırıldığının, iade edilen başvuru bulunup bulunmadığının takibini yapmakla sorumlu olan personeldir.
Birim faaliyetleri konusunda yetkin iki personelden oluşan görevliler; Birim içi üniteler ve Bilgi Edinme/CİMER Sorumlusu ile koordinasyonu sağlayarak başvuruları, ilgili alt birimlerine yönlendirir, takibini yaparak süresi içinde neticelenmesini sağlar.
Gelen başvuruların her ayın ilk haftası içinde ve yıllık olarak da Ocak ayının ilk haftası içinde; sayısını, aşamalarını ve bekleyen başvuruların durumunu, Değerlendirme ve Destekleme Dairesi Başkanlığı'na raporlar.
d) Merkez/Taşra Teşkilatı Cevap Onay Yetkilisi (CİMER): İmza yetkisine haiz olmak üzere cevabı hazırlayan kişinin ünvanına eşit veya daha üst düzeyde olan ve birimi adına başvuru sahibine gönderilmek üzere hazırlanan cevabın -yasal süresi içinde- uygunluğundan sorumlu olan personeldir.
e) Merkez/Taşra Teşkilatı CİMER Kullanıcısı: 5690 sayılı CİMER Yönetmeliğinde belirtilen şartlara haiz, Birim yetkilisine bağlı olarak başvuruların, yasal süresi içerisinde yürütülmesi, değerlendirilmesi ve cevaplanmasından sorumlu olan personeldir. Daire Başkanlıkları/ Bölge Müdürlüklerinde işlem yoğunluğuna göre gerekli sayıda kullanıcı belirlenir. CİMER Yönetmeliğinin 12. maddesi gereği CİMER Sistemine düzenli giriş yapılmalıdır. Birimlerde tanımlanan kullanıcılardan, 6 ay içinde hiç başvuru havalesi almamış/cevaplamamış/işlem yapmamış olanlar, sistemin güvenliği ve takibin daha sağlıklı yapılabilmesi amacıyla pasif hale getirilecektir.
Merkez ve Taşra Teşkilatında görev alan CİMER Birim Yetkilileri, Cevap Onay Yetkilileri ve Kullanıcıların, CİMER başvurularının yanı sıra DSİTALEP sistemi üzerinden Birimlerine yönlendirilen Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamındaki başvuruların da kontrolünü sağlamaları, mükerrer ve çelişkili, tutarsız cevapların önlenmesi açısından uygun olacaktır.
4982 sayılı "Bilgi Edinme Hakkı Kanunu"nun 11. maddesinde "Kurum ve kuruluşlar, başvuru üzerine istenenbilgi veya belgeye erişimionbeşiş günü içinde sağlarlar…" denilmekte olup söz konusu madde kapsamındaki süre ve hususlara riayet edilmelidir.
Kullanıcı değişikliğinin gerekmesi durumunda, çıkarılacak kullanıcının zimmetinde evrak bulunmaması, yeni kullanıcının yüksekokul/üniversite mezunu olması ve en az 1 yıl hizmet süresi bulunması hususlarına riayet edilerek, mezuniyet belgesi ve EK 1'de yer alan Kullanıcı Değişiklik Formu ile Değerlendirme ve Destekleme Dairesi Başkanlığı'na resmi yazı ile başvurulması gerekmektedir.