Bu nedenle, her bir temel sigorta ürünü için şirketlerce talep edilen bilgi ve belgelerin Birliğinizce standartlaştırılarak kamuoyunun bilgisine sunulmasıgerektiği ve bu şekilde söz konusu şikayetlerin büyük ölçüde önlenebileceği düşünülmektedir.
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Müsteşarlığımıza ulaşan çeşitli dilekçelerden, tazminat ödenmesini gerektiren herhangi bir hasar durumunda, bazı sigortalıların, hangi bilgi ve belgelerle sigorta şirketlerine başvurmaları gerektiği ve takip etmeleri gereken yöntem konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları, bu durumun tazminat ödemelerinde sürenin uzamasına ve dolayısıyla memnuniyetsizliğe yol açtığıanlaşılmaktadır.