Resmi Gazete Dışındaki Kaynak
No.:
2013/1067
Kurum:
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği
Kabul Tarihi:
28.11.2013
Yürürlüğe Giriş Tarihi:
28.11.2013
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
GENELGE
No: 17
SAYIN ÜYEMİZ,
Üyelerimizin reklam, ilan ve duyurularına ilişkin;
a) Birliğimizin “Birlik Üyelerinin Sermaye Piyasası Faaliyetlerini Yürütürken Uyacakları Meslek Kuralları”nın “İlan ve Reklamlar” başlıklı 20’nci maddesinde,
b) Birliğimizin 08 Aralık 2003 tarihli 2 No’lu Genelgesinde,
c) Birliğimizin 10 Ocak 2012 tarihli 672 No’lu Genel Mektubunda,
d) Sermaye Piyasası Kurulu’nun (Kurul) Seri:VIII, No:11 sayılı “Menkul Kıymetleri Halka Arz Edilmiş Anonim Şirketlerle, Menkul Kıymet Alım Satımıyla Uğraşan Kuruluşların İlan ve Reklamlarında Uyacakları Esaslar Hakkında Tebliğ”de,
e) Kurul’un Seri:V, No:125 sayılı “Kaldıraçlı Alım Satım İşlemleri ve Bu İşlemleri Gerçekleştirebilecek Kurumlara İlişkin Esaslar Hakkında Tebliğ”in 20’nci maddesinde,
düzenlemeler ve açıklamalar bulunmaktadır.
Üyelerimizce gerçekleştirilen reklam, ilan ve duyuruların bu hususlara riayet edilerek gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
Birlik Yönetim Kurulu’nun 27.11.2013 tarihli toplantısında, yukarıda yer alan düzenlemeler çerçevesinde yapılan değerlendirmeler sonucunda, üyelerimizin bütün mecralarda yer alacak reklam, ilan ve duyurularına ilişkin olarak;
1. “En iyi”, “en güvenilir”, “en sağlam”, “en az”, “en düşük”, “en çok tercih edilen”, “en çok kazandıran” ve buna benzer subjektif ve abartılı imaj yaratmaya yönelik ifadelerin haksız rekabet sonucunu doğurabileceği dikkate alınarak kullanılmamasına,
2. Üyelerimizce sunulan hizmet ve faaliyetleri tanıtmak ve bunların karşılığında alınacak ücret, komisyon, masraf vb. hususların tanıtılması amacıyla yapılacak reklam, ilan ve duyurularda da 1’inci maddedeki esaslara uyulmasına,
3. Üyelere verilen ödüllere reklam, ilan ve duyurularda yer verilebileceğine, ancak ödülün kaynağının kamuoyunca açıkça anlaşılabilmesi amacıyla gerekli bilgilere reklam, ilan ve duyurularda yer verilmesi gerektiğine,
4. Reklam, ilan ve duyurularda mutlak getiri ve/veya zarara karşı garanti taahhüdünde bulunulmamasına,
5. 08 Aralık 2003 tarihli 2 No’lu Genelge’nin, iş bu Genelge’nin yayımıyla birlikte yürürlükten kaldırılmasına,
karar verilmiştir.
Üyelerimiz arasında uygulama birliği sağlanarak olası farklılıkların yaratabileceği haksız rekabet ortamının önlenmesini teminen, mevcut ve bundan sonra yapılacak reklam, ilan ve duyurularda yukarıda belirtilen açıklamalar doğrultusunda işlem yapılması hususunu bilgilerinize sunarım.
Saygılarımla,