This document is published in different source than the Official Gazette. Consolidated text can be prepared as the related source is updated.
T.C. ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANLIĞI
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü
Kadastro Dairesi Başkanlığı
Sayı: E-75140372-010.06.01-13966397
Konu: Kadastro Müdürlükleri Yönetim Standartları Hakkında Genelge
GENELGE
2025/1
İlgi: a) 03.12.2014 tarihli ve 67003423-841.02-83162 sayılı Talimat.
b) 09.12.2016 tarihli ve 67003423-841.99-E.2544557 sayılı Talimat.
c) 2018/5 Sayılı Genelge.
ç) 02.07.2020 tarihli ve 75140372-903.07.01-E.1288408 sayılı Talimat.
Kadastro müdürlükleri tarafından sunulmakta olan hizmetlerin şeffaf, verimli ve etkin olarak en iyi şekilde yürütülmesi, uygulamada birlik sağlanması ve hizmet sunumunda kalitenin arttırılması amacı ile ilgi (c) Genelge yürürlükten kaldırılarak güncellenmiştir.
Bu çerçevede;
Fiziki Mekân ve Tefrişat
(1) Kadastro müdürlüğünün merkezi, ildeki ana hizmet binasıdır. Kadastro müdürlüğü merkezi dışında hizmet verilen fiziki yerler, ilçe hizmet yeri olarak tanımlanacaktır.
(2) Müdürlük merkezinden günlük görevlendirme yapılacak veya daimî personel bulundurulacak hizmet yerleri, il merkezine uzaklık, ulaşım ve iş durumu gibi hususlar dikkate alınarak bölge müdürlüğü ile kadastro müdürlüğünün birlikte yapacakları değerlendirmeler sonucunda tespit edilecektir.
(3) Kadastro müdürlüğü hizmet yerlerinin donanım ve tefrişatı da bu tespitlere göre karşılanacaktır.
(4) İlçe hizmet yerlerinin zorunlu olarak değiştirilmesinin söz konusu olduğu hallerde, tapu müdürlüklerinin fiziki imkân ve tefrişatlarından yararlanılması için bu hizmet yerlerinin mümkün olduğunca tapu müdürlükleri içerisinde veya tapu müdürlüklerine yakın konumda bulundurulmasına öncelik verilecektir.
(5) İlçelerde hizmet veren tapu müdürlüklerinde yapılacak tadilatlarda kadastro hizmet yerleri ve eklentileri de dikkate alınacak, çalışma mekânları fiziki olarak yeterli şekilde tasarlanarak kurumsal kimlik normlarına uygun tefriş edilecektir.
(6) Bölge müdürlüklerince ihtiyaçlar en kısa sürede belirlenerek giderilecek, ayrıca mevcut hali ile hizmete devam edilen tapu müdürlüklerinde, hizmet sunacak kadastro müdürlüğü personeli için yeterli fiziki imkân sağlanacaktır.
(7) İlçe hizmet yerlerinde; "ANKARA KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ (YENİMAHALLE)" örneğindeki gibi kurumsal kimlik normlarına uygun levhalar asılmaya devam edilecektir.
(8) Yerinden hizmet verilmesine ihtiyaç olmayan ilçelerin arşivlerinin, müdürlük merkezine, hizmet gereği/fiziki mekân yetersizliği durumunda bu ilçeye hizmet götürülen en yakın ilçe hizmet yerine taşınması esastır. Mümkün bulunmaması halinde ise, o ilçenin tapu müdürlüğü arşivinde, ayrı bir alanda 2019/12 sayılı Arşiv Hizmetleri Genelgesi ve ekleri doğrultusunda muhafaza edilecektir.
(9) Kadastro müdürlükleri tarafından hizmet sunulan ilçe hizmet yerlerinin kapatılması, Merkez'den (Kadastro Dairesi Başkanlığı) onay alınmak suretiyle yapılacaktır.
(10) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve bu Kanuna dayanılarak 18.01.2007 tarihli ve 26407 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan "Taşınır Mal Yönetmeliği" gereğince ilçelerdeki personel tarafından kullanılacak taşınır mallar görevli personele mutlaka zimmetlenecektir.
Personel Planlaması
(1) Müdürlüğe yapılan atamalar kadastro müdürlüğü merkezine yapılmaktadır. Kamu hizmet standartları kapsamında, Genelgenin 1'nci maddesinin, 2'nci bendine göre belirlenecek ilçe hizmet yerlerinde görev yapacak personel görevlendirilmesi; hizmet gereği ve personel durumu göz önüne alınarak, her yılın genel atama dönemi kararlarının yayımlanmasının ardından kadastro müdürü tarafından yapılacaktır.
(2) Her yılın 1 Ağustos tarihi itibariyle o ilçedeki görevlendirme süresi dolanlar kadastro müdürünce müdürlük merkezi veya başka bir ilçe hizmet yerinde görevlendirilebilecektir. İlçe hizmet yerine görevlendirmesi yapılmış personelin süre sonunda görevine devam etmeyi gönüllü olarak talep etmesi durumunda kadastro müdürü görevlendirmeyi uzatabilir.
(3) Bu görevlendirmenin tüm personele duyurulması sağlanarak, bölge müdürlüğüne de bilgi verilecektir. Söz konusu görevlendirilmelerde, önceki görevlendirmeler dikkate alınarak her personelin tüm ilçe hizmet yerlerinde çalışmasını sağlayacak şekilde planlama yapılması esastır.
(4) Yapılan planlamalarda; personelden ön lisans, lisans, yüksek lisans veya doktora eğitimine devam edenler ile sağlık problemleri olanlar dikkate alınarak, bu doğrultuda görevlendirme yapılmasına özen gösterilecektir.
(5) Yetki devri yapılan personelin ilçe hizmet yerlerine görevlendirilmeleri; sürekli kurumsal projeler (tesis kadastrosu, orman kadastrosu, 2/B, sayısallaştırma, 22/a çalışmaları, 3 boyutlu şehir modelleri ve kadastro projesi vb.) gibi kadastro hizmetleri hariç ve mücbir sebepler dışında olmak üzere en az 1 yıllık süreyle yapılacaktır. Müdürlük merkezi veya ilçe hizmet yerinde ihtiyaç duyulandan fazla görev almak isteyen personel bulunması halinde, buradaki toplam hizmeti 5 yıldan az olanlara öncelik verilecektir.