Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Sayı : 95357551-813.01.01.02-221787
Konu : Kamu Konutları Uygulamaları
GENELGE
(2018/3)
2946 sayılı Kamu Konutları Kanunu’na dayanılarak Maliye Bakanlığı’nca hazırlanan Kamu Konutları Yönetmeliği'nin uygulanmasına ilişkin esaslar ile açıklanmasına ihtiyaç duyulan hususlar, genelgeler halinde teşkilata duyurulmuştur.
Bölge Müdürlüklerimizde yapılan incelemelerde, Genel Müdürlüğümüze intikal eden ve yıl sonunda Bölge Müdürlükleri tarafından Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’na gönderilen konut durum çizelgelerinin tetkikinde, Kamu Konutları Kanunu ve Kamu Konutları Yönetmeliği’nin Genel Müdürlük ve Bölge Müdürlükleri arasında farklı şekilde uygulandığı tespit edilmiştir.
Kamu Konutları ile ilgili Genel Müdürlük ve Bölge Müdürlükleri arasındaki uygulama birlikteliğinin sağlanabilmesi maksadıyla, mevzuata uygun olarak aşağıda belirtilen hususların bir kez daha hatırlatılmasına gerek duyulmuştur.
Bu itibarla;
1- Sıra tahsisli konutların tahsisinde esas alınmak üzere belirlenen gruplar aşağıda belirtilmiştir.
1. Grup: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na göre görev yapan memurlar;
a) Konuttan yararlanmayanlar ( Hiç oturmamış ve 5 yıldan az oturmuş olanlar)
b) Konuttan yararlananlar ( 5 yıl ve üzeri oturmuş olanlar)
2. Grup: Sanat Sınıfı (S/S) personel.
a) Konuttan yararlanmayanlar (Hiç oturmamış ve 5 yıldan az oturmuş olanlar)
b) Konuttan yararlananlar (5 yıl ve üzeri oturmuş olanlar)
2 - Konut dağılım oranları (Görev-Sıra-Hizmet), Kamu Konutları Yönetmeliği’nin 6. maddesi gereğince Bölge Müdürlüklerinin teklifi ve Genel Müdürlük Makamı'nın Onay’ı ile yılda bir defa belirlenebilecektir. Konut ve personel sayılarındaki artış/azalış durumları ile kanuni bir mecburiyet veya yönetmelikten kaynaklanan bir yükümlülük olması halinde, yıl içinde de değişiklik yapılabilecektir.
3- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na tabi olarak çalışan personelin konut talep beyannamelerinin mal bildirimleriyle karşılaştırılması ve Ocak ayı sonuna kadar puanlama cetvelinin sonuçlandırılması gerektiğinden, konut talep beyannameleri Aralık ayında toplanacaktır.
Talep beyannameleri, ilan edilen süre içinde olmak üzere yılda bir defa alınacaktır. Bu süre içerisinde başvuruda bulunarak puanlama listesinde yer alan, ancak kendisine konut tahsis edilmeden önce başka bir il veya ilçeye atananlar ile durumunda bir değişiklik olanlar, en geç bir ay içerisinde değişikliği gösteren belgeler ile birlikte ek bir beyanname doldurarak bulundukları son durum itibariyle yeniden puanlamaya tabi tutulacak ve o yılın puan sıra cetvelinde gösterilecektir.
Göreve yeni başlayan veya ilk defa atananların konut tahsis talepleri, Ocak ayı içinde atanmış ise o yıl, boş konut yok ise (puan sıralamasında önceden konuttan faydalanmayanların bütün talepleri karşılanmadığı sürece o yıl boş konut olmadığı kabul edilecektir.) müteakip yılın beyan döneminde değerlendirilecek ve puanlaması yapılacaktır.
Genel Müdürlük kullanımındaki dubleks konutlar üst yönetimin talepleri karşılandıktan sonra komisyon kararı ile değerlendirilecektir.
Kendisine Görev Tahsisli olarak konut tahsis edilen personelin, tahsis şartının ortadan kalkması durumunda, konutun tahliyesi sağlanır. Yeni konut talebi durumunda, tahsis işlemi Kamu Konutları Yönetmeliği’nin 14. maddesi ile eki (4) sayılı cetvelin uygulanması sonucunda yapılır.
Konutta oturmakta iken, görevi gereği başka bir birime (DSİ Genel Müdürlüğü-Bölge Müdürlüğü) tayin olan personel gideceği yeni görev yerinde lojman talebinde bulunabilir, söz konusu personele lojman tahsis edilmesi durumunda, ilişiğinin kesildiği tarihten itibaren 15 gün içerisinde oturmakta olduğu konutun tahliye yazısını getirmek zorundadır. Tahliye yazısını getirmemesi durumunda yeni Konut Tahsis Komisyon Kararı iptal edilir.
4- Hizmet tahsisli konutların hangi şartlarda tahsis edileceği Kamu Konutları Yönetmeliği’nin 5/d maddesinde belirtilmiştir. Anılan maddede belirtilen görev ve unvan dışında kalanlara hizmet tahsisli konut tahsis edilemeyecektir.
5- Konut talebinde bulunacak olan personel farklı tiplerde konut tercihinde bulunabilecektir. Personele talepte bulunduğu konut tiplerinden farklı konut tahsisi yapılmayacaktır. Konut taleplerinin puanlanmasında konut tiplerine ve talep ettiği semte göre puan sıra cetvelleri oluşturulacak, puan sıra cetvelleri oluşturulmasında bina katları ve blokları dikkate alınmayacaktır. (A semti 3+1 Normal, apart, 2+1 - 1+1 standart dışı, bodrum, B semti 3+1 Normal, apart, 2+1 - 1+1 standart dışı, bodrum gibi yazılacaktır.)
6- Puanlama 1. maddede belirtildiği gibi gruplar itibariyle yapılacak olup;
a) Konuttan faydalanmayanlar için ayrı,
b) Konuttan faydalananlar için ayrı liste yapılacaktır.
Konuttan faydalanan (5 yıl ve üzeri) bir personele, puanı yüksek dahi olsa, konuttan faydalanmayan personel taleplerinin tamamı karşılanmadan ikinci defa tahsis yapılamayacaktır. Puanlama listeleri bütün personelin görebileceği bir yere asılacak ve yıl boyunca askıda kalacaktır.