Resmi Gazete Dışındaki Kaynak
No.:
2024/3
Kurum:
Sağlık Bakanlığı
Kabul Tarihi:
08.03.2024
Yürürlüğe Giriş Tarihi:
08.03.2024
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI
Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Sayı: 57955685
Konu: Merkez Teşkilatı Konut Tahsisi
GENELGE
2024/3
10/7/2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Bakanlığımızın teşkilat yapısı yeniden düzenlenmiştir. Bu düzenleme çerçevesinde Bakanlığımız ve bağlı kuruluşların merkez teşkilatı personelinin (Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü personeli hariç) 2946 sayılı Kamu Konutları Kanunu ve bu Kanuna dayanılarak çıkarılan Kamu Konutları Yönetmeliğinde belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda yararlanacağı konutların tahsisi ve kullanımına ilişkin usul ve esaslar aşağıda belirtilmiştir.
A) Kamu Konutlarının Türlerine Göre Ayrılması
1) Konutlar; özel tahsisli ve görev tahsisli konutlar olmak üzere iki gruba ayrılır.
a) Özel tahsisli konutlar: Merkez Konut Tahsis Komisyonunca, Bakan ve Bakan Yardımcılarına mevzuat çerçevesinde tahsis edilecek konutlardır.
b) Görev tahsisli konutlar: Genel Müdür/Kurum Başkanı/Strateji Geliştirme Başkanı/Teftiş Kurulu Başkanı, Birinci Hukuk Müşaviri, Özel Kalem Müdürü, Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri, Genel Müdür Yardımcısı/Kurum Başkan Yardımcısı, Daire Başkanı, Hukuk Müşaviri, Bakan/Bakanlık Müşaviri ve Müfettiş/İç Denetçilere tahsis edilir.
c) a ve b bendinde belirtilen kadrolara ait görevleri vekâleten yürüten personel, vekâlet görevi süresince konuttan yararlanabilecektir.
B) Kamu Konutlarının Tahsis Usul ve Esasları
1- Bakanlık merkez teşkilatında, Yönetim Hizmetleri Genel Müdürünün veya görevlendireceği Genel Müdür Yardımcısının başkanlığında, Destek Hizmetleri Dairesi Başkanı ve İdari Hizmetler Dairesi Başkanlarından oluşacak Merkez Konut Tahsis Komisyonu kurulacaktır. Belirtilen unvanlarda Daire Başkanlıkları ihdas edilmemiş ise komisyon üyesi Yönetim Hizmetleri Genel Müdürünce belirlenecektir. Asil üyelerden oluşacak komisyonun kurulmasına ilişkin usule göre Yönetim Hizmetleri Genel Müdürünün belirleyeceği 3 (üç) kişiden müteşekkil yedek üyeler de tespit edilecektir. Komisyonun sekretarya görevi, Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü İdari Hizmetler Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülecektir. Ayrıca Komisyona 14/12/2010 tarihli ve 27785 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 2010/26 sayılı Başbakanlık Genelgesi doğrultusunda temsilci katılımı sağlanır."
2- Kadrosu Bakanlık merkez teşkilatında olup görev tahsisli konutta oturmakta iken, 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 42. maddesi uyarınca İl Sağlık Müdürlükleri ve bağlı Sağlık Tesislerinde sözleşme imzalayarak sözleşmeli pozisyonda göreve başlayanlar oturdukları konutu boşaltmakla yükümlüdürler. Kadrosunun Merkez veya Taşra Teşkilatında olup olmadığına bakılmaksızın Bakanlık Merkez Teşkilatında fiilen görev yapan personel görevleri süresince konutlardan yararlanmaya devam eder.
3- Konut talepleri, Kamu Konutları Yönetmeliğinde belirtilen Kamu Konutları Tahsis Talep Beyannamesi doldurularak her yıl 15 Kasım ile 15 Aralık tarihleri arasında Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğü İdari Hizmetler Dairesi Başkanlığına yapılacaktır. Mezkûr talepler adı geçen Başkanlıkça toplandıktan sonra komisyona gönderilecektir. Ocak ayında Merkez Konut Tahsis Komisyonu, Kamu Konutları Yönetmeliğinin Ek-4 sayılı cetvelinde belirtilen usul ve esaslara uygun olarak yapacağı puanlama neticesinde oluşan puan sıralaması Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğünün (https://yhgm.saglik.gov.tr) internet sayfasında ilan edilecektir. Bu puanlama listesi 1 (bir) yıl geçerli olacak şekilde işlem görecek olup belirtilen dönem içinde boşalan konut listede sırası gelen personele teklif edilecektir. Görev tahsisli konutlarda oturmaya hak kazanacak şekilde atanan personel hakkında ise görev tahsisli boş konut bulunması halinde yukarıdaki süreler beklenmeksizin Komisyonca tahsis işlemi yapılacaktır. Konut tahsis işlemleri tamamlandıktan sonra, konut değişikliği yapılmayacaktır.
4- Merkez Konut Tahsis Komisyonunca, aynı unvanda birden fazla personelin talebi olması halinde, görev tahsisli konut, Kamu Konutları Yönetmeliğinin Ek-4 sayılı cetvelinde belirtilen puanlama neticesinde oluşacak puan sıralamasına göre tahsis edilecektir.
5- Tahsislerden sonra boş konut bulunması halinde, kamu zararı oluşmaması için kurumda görev yapan personele duyuru yapılarak konut tahsis komisyonu kararı ile (birden fazla müracaat olması durumunda puan sıralaması esas alınarak) tahsis işlemi yapılabilecektir.
6- Konutlar için puanlama kriterleri, personelin oturma süresi ve bu genelgede belirtilmeyen sair hususlar hakkında 2946 sayılı Kamu Konutları Kanunu ve Kamu Konutları Yönetmeliği hükümlerine göre işlem yapılacaktır.
7- 2016-8,2017-14 ve 2017-23 sayılı ve “Merkez Teşkilatı Konut Tahsisi” konulu Genelgeler yürürlükten kaldırılmıştır.