Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Konu: Personel Devam Kontrol Sistemi (PERSOLUS) Genelgesi
DAĞITIM YERLERİNE
GENELGE
2019/01
Personel Devam Kontrol Sistemi (PERSOLUS) aşağıda belirtilen kurallar çerçevesinde uygulanacaktır;
1- Genel Müdür Yardımcıları, Teftiş Kurulu Başkanı, I. Hukuk Müşaviri, İç Denetim Birimi Başkanı, Daire Başkanları, Avukat, Meteoroloji 9. Bölge Müdürü, Meteoroloji 9. Bölge Müdür Yardımcısı ve Döner Sermaye İşletme Müdürü ile yürütmekte olduğu hizmet bakımından Genel Müdürlük Makamının uygun göreceği personel kart okutma işleminden muaftır.
2- Normal mesai yapan personel mesaiye giriş ve çıkışlarda (09:00-18:00); vardiya usulü çalışan personel ise nöbet giriş ve çıkışında görev yaptığı binada veya turnikelerde kart okutacaktır.
3- Vardiya ve normal mesai saatleri içerisinde Genel Müdürlük kampüs alanından çıkış ve girişlerde, 1 Nolu Nizamiyede (Kütükçü Ali Bey Caddesi), 2 Nolu Nizamiyede (Haliç Sokak) ve 3 Nolu Nizamiyede (Fatih Caddesi) bulunan turnikelerden kart okutulacaktır. Kart okutmadan giriş çıkış yapan personel Koruma Güvenlik Şube Müdürlüğünce tespit edilerek ilgili birim amirine iletilecektir.
4- Giriş kartı olmayan personel, birimlerindeki yedek giriş kartını kullanabilecektir.
5- Giriş kartı, kaybolma, kırılma, personelin kendi kusuru ile bozulma durumlarında ücreti mukabilinde Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığına bağlı Koruma Güvenlik Şube Müdürlüğü Güvenlik Bilgi İşlem Merkezi tarafından yenilenecektir.
6- Birimlerdeki PERSOLUS görevlileri, birim amirlerince belirlenerek yazı ile Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığına bildirilecektir. İzinli, raporlu, hasta sevkli ve geçici görevli olan personelin durumu her birimin personel devam kontrol sistemi görevlisi tarafından sisteme işlenecektir. Ayrıca birim amirlerince kontrol edilecektir.
7- Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) Etiketi Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı Koruma Güvenlik Şube Müdürlüğü Güvenlik Bilgi İşlem Merkezi tarafından verilecektir. İlk kez alınacak olan Otomatik Geçiş Sistem Etiketinden ücret talep edilmeyecektir. Ancak ikinci etiket talebinde bulunanlara ücreti mukabilinde gerekli işlemler tesis edilerek etiket verilecektir.
8- Otomatik Geçiş Sistemini (OGS) kullanarak giriş çıkış yapan personel araçlarının giriş çıkış kayıt ve görüntüleri PERSOLUS sisteminde kayıt altına alınacaktır. Araç ile yapılan giriş çıkışlar mesai giriş çıkışı olarak değerlendirilmeyecek olup personel tarafından giriş kartları ayrıca turnikelerde veya görev yaptığı bina girişlerinde bulunan kart okuyucularında okutulacaktır.
Ziyaretçilerin giriş çıkış ve kayıt işlemleri Koruma Güvenlik Şube Müdürlüğü tarafından, PERSOLUS kamera görüntülerinin saklanma ve arşiv işlemi Meteorolojik Veri İşlem Dairesi Başkanlığı tarafından takip edilecektir.
9- Mesai saatleri dışında, birimlerinde çalışmak üzere birim amirlerince Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığına yazılı olarak bildirilen personel, göreve geldiklerinde ve görev sonrası çıkışlarında kartlarını okutacaklardır.
10- Vardiyalı çalışan personelin nöbet çizelgelerine dayalı nöbetçi oldukları gün ve saatleri, personel devam kontrol sistemine ilgili birimlerce önceden girilecektir.
11- Kurumdan ayrılan, yeni başlayan veya yer değişikliği yapan personelin bilgisi Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığına bildirilecektir.
12- Sistemin bakım, onarım, teknik destek ve belirlenen ihtiyaçlarının temini (kamera, kart okuyucu, turnike, kart basımı vb.) işleri Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı tarafından yapılacaktır.
13- Meteoroloji Genel Müdürlüğü ve Meteoroloji 9. Bölge Müdürlüğü personeli mesai takip işlemleri (günlük yoklama, saatlik izin vb.) sistem üzerinden yapılacaktır.
14- 26.10.2017 tarihli ve 2017/3 sayılı Personel Devam Kontrol Sistemi Genelgesi yürürlükten kaldırılmıştır.
Bilgi ve gereğini rica ederim.