Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Sayı: E-21525590-10.06.01-87904879
Konu: İşçi Yer Değiştirme İşlemleri
GENELGE
2023/33
İlgi: a) 4857 sayılı İş Kanunu.
b) 5620 sayılı Kamuda Geçici İş Pozisyonlarında Çalışanların Sürekli İşçi Kadrolarına veya Sözleşmeli Personel Statüsüne Geçirilmeleri, Geçici İşçi Çalıştırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun.
c) 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname.
ç) Cumhurbaşkanlığının 25.10.2019 tarihli ve 4005 sayılı Sözleşmeli Personel ve Sürekli İşçi İstihdamı konulu yazısı.
Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatı ile okul ve kurumlarında, genel bütçe ve döner sermayeli işyerlerinde, İlgi (a)’da kayıtlı Kanun kapsamında çalışanlar hakkında Bakanlığımızca yürütülen işlemlerde, işveren adına düzenleme yapma ve hareket etme yetkisi Bakanlığımız Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünce yürütülmektedir.
Bakanlığımız birimlerinde işçi kadrolarında görev yapan çalışanların Bakanlığımıza bağlı başka bir iş yerine geçişlerine ilişkin iş ve işlemlere ait esaslar aşağıda açıklanmaktadır.
Okul ve kurumlarımızdaki işçi kadrolarının dengeli dağılımının sağlanabilmesi ve eğitim öğretim döneminde yardımcı hizmetlerin aksamadan sürdürülebilmesi için eğitim öğretim yılı birinci ve ikinci yarıyılı dönemlerinde olmak üzere yılda iki kez işçilerin yer değiştirme işlemlerinin gerçekleştirilmesi mümkün bulunmaktadır. Buna göre;
A. Yer Değiştirme Talebinde Bulunulabilecek Hâller
A.1. Aile Birliği Mazeretine Bağlı Yer Değişikliği
Eşleri aşağıdaki bentlerin herhangi biri kapsamında çalışanlar, aile birliğini korumak üzere yer değiştirme başvurusunda bulunabileceklerdir:
a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/A veya 4/B maddeleri kapsamında çalışanlar,
b) 506 sayılı Kanun’un geçici 20’nci maddesine göre bankalar için kurulmuş özel emeklilik sandığına tabi olarak çalışanlar,
c) Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarında (TOBB, TMMOB, TESK, TZOB ve vb. odalar) çalışanlar,
ç) Milletvekili, belediye başkanı, muhtar ve noter olarak çalışanlar,
d) 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu kapsamında çalışanlar,
e) 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu kapsamında çalışanlar,
f) 2802 sayılı Hâkimler ve Savcılar Kanunu kapsamında çalışanlar,
g) 399 sayılı KHK kapsamında çalışanlar,
ğ) Özel kanunlarla kurulan kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanlar,
h) Kamu kurum ve kuruluşlarında sürekli işçi olarak çalışanlar,
ı) 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 4’üncü maddesinin (a) ve (b) bentleri kapsamında kamu kurum ve kuruluşları dışında sigortalı olarak çalışanlar,
i) Avukat olup baroya kayıtlı ve vergi mükellefi olarak çalışanlar.
Yukarıda (a) ila (h) bendlerinde sayılanların, eşlerinin çalışmakta olduğu kurum/kuruluştan aldıkları güncel görev yeri belgesi başvuru için yeterli olacaktır. (Başvurularının son günü itibarı ile başka bir il’e naklinin yapıldığını belgelendiren kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanların, görev yeri belgesi aranmadan sadece güncel atama kararları başvuru için yeterli kabul edilecektir.)
(ı) bendi kapsamında başvuranlardan;
1. Eşlerinin çalışmakta olduğu işyerinden alınacak güncel görev yeri belgesi,
2. Bağlı bulundukları vergi dairesinden veya ilgili meslek kuruluşundan alınacak işyerinin faaliyette olduğunu gösterir belge,
3. Birinci aşama başvurularının son günü itibarıyla son iki yıllık süre zarfında en az 360 gün sigortalı hizmeti olduğunu ve sigortalılığının hâlen devam ettiğini gösterir belge,
4. İdare merkezi belirli bir ilde olmakla birlikte, ülke genelinde faaliyet gösteren şirketlerin şirket merkezi dışında çalışanlarının işçi eşlerinden; atanmak istedikleri yerde eşlerinin işyerinin faal olduğuna dair anonim şirketler için kendi işyerlerinden, diğer şirketler için ise çalıştıkları ildeki vergi dairesi, belediye veya ilgili meslek kuruluşundan alacakları belge istenecektir.
(i) bendi kapsamında başvuranlardan;
1. Birinci aşama başvurularının son günü itibarıyla son iki yıllık süre zarfında en az 360 gün sigortalı hizmeti olduğunu ve sigortalılığının hâlen devam ettiğini gösterir belge,
2. Bağlı bulundukları barodan alınacak işyerinin faaliyette olduğunu gösterir belge istenecektir.
Açıklama: Mücbir sebepler ve diğer özel durumlarda, kısa çalışma ödeneği veya nakdi ücret desteği kapsamında sigorta primleri eksik yatırılan veya sigorta primi yatırılmayan çalışanlar için atama işlemine münhasır olmak üzere, son iki yıllık süre zarfında 360 gün sigortalılık hizmetinde, eksik yatırılan veya yatırılmayan prim günleri aylık 30 prim günü üzerinden hesaplanacak ve prim günü bu hesaplama sonrasında son iki yıl içerisinde ve birinci aşama başvurularının son günü itibarıyla en az 360 günü bulan çalışanların işçi olan eşlerinin başvuruları, aranılan diğer şartları da taşımaları kaydıyla kabul edilecektir.