Teklif ile uygulamada ortaya çıkan çeşitli ihtiyaçların karşılanması amacıyla bazı kanun ve kanun hükmünde kararnamelerde değişiklikler yapılması öngörülmektedir. Yapılması öngörülen değişikliklerle toplumsal ve kurumsal talepler karşılanacak, uygulamada ortaya çıkan aksaklıklar giderilecektir. Teklifin önemli bir kısmını, Anayasa Mahkemesinin vermiş olduğu iptal kararları doğrultusundaki düzenlemeler oluşturmaktadır. Ayrıca, aşağıda gösterilen düzenlemeler yapılmaktadır.
634 sayılı Avrupa Birliği Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede değişiklik yapılarak Bakanlık merkez teşkilatına bağlı olmak üzere sınırlı sayıda ilde temsilcilik kurulması hedeflenmektedir. Böylelikle taşrada bulunan kurum ve kuruluşların AB konuları kapsamındaki çalışma ve projelerinde Avrupa Birliği Bakanlığının gerekli yönlendirme, bilgilendirme, izleme ve koordinasyon görevlerinin etkinliği ve verimliliğinin arttırılması amaçlanmaktadır. Ayrıca mülga 5916 sayılı Kanunun geçici 3 üncü maddesi kapsamında yapılan Avrupa Birliği İşleri Uzmanlığı sınavı sonucuna göre ataması yapılanların sınav sonucuna ilişkin haklarının saklı tutulması ve bunların da Bakanlık için ihdas edilen aynı unvanlı kadrolara bulundukları kadro dereceleri ile hiçbir işleme gerek kalmaksızın atanmış sayılarak kazanılmış haklarının korunması amaçlanmaktadır.
2920 sayılı Türk Sivil Havacılık Kanununda değişiklik yapılarak "Devlet Hava Aracı" terimi: Devletin askerlik, güvenlik, gümrük ve orman yangınları ile mücadele hizmetlerinde kullandığı hava araçları, olarak tanımlanmaktadır.
2942 sayılı Kamulaştırma Kanununda değişiklik yapılarak baraj, sulama şebekeleri ve boru hatları, karayolu, demiryolu, liman ve havaalanı gibi gelecek yıllara sari büyük projelerde kamu yararı kararı; kamulaştırılacak taşınmazların bulunduğu mahalle ve/veya köy muhtarlığında onbeş gün süre ile asılmak suretiyle ilan edilmesi ve kamu yararı kararının ilan süresinin bitiminden itibaren, kamulaştırılacak taşınmazlar üzerine yapılan sabit tesisler ile dikilen ağaçların bedelinin, kamulaştırma bedelinin tespitinde dikkate alınmaması ve taşınmazlardaki bu sınırlamanın ilan tarihinin bitiminden itibaren beş yılı geçemeyeceği öngörülmektedir.
657 sayılı Devlet Memurları Kanununda yapılan düzenlemelerle,
- Uzman yardımcılığı ve müfettiş yardımcılığında geçirilmesi gereken asgarî sürenin üç yıldan iki yıla indirilmesi,
- Müdür, İl Müdürü, Daire Başkanı ve daha üst unvanlı kadrolara yapılacak atamalarda aranan hizmet süresinin beş yıla düşürülmesi,
- Müdür, İl Müdürü, Daire Başkanı ve daha üst kadrolara atanabilmek için öğrenim durumu ile beş yıllık hizmet süresinin dışında özel şartların aranmaması,
öngörülmektedir.
6004 sayılı Dışişleri Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunda yapılan düzenlemelerle, Dışişleri Bakanlığında meslek mensupları dışından büyükelçi ve daimi temsilci olarak atananların merkeze döndüklerinde meslek mensubu olanlarla aynı haklara sahip olması imkanı getirilmektedir.
6114 sayılı Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunda yapılan düzenlemelerle, önlisans, lisans ve lisansüstü diploma programlarına kayıtlı öğrencilerin sınav hizmetlerine yönelik geçici işlerde kısmî zamanlı olarak çalıştırılabilmesi öngörülmektedir.
5525 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Bazı Disiplin Cezalarının Affı Hakkında Kanunda yapılan düzenleme ile 28 Şubat 1997 tarihinden sonra verilen disiplin cezaları nedeniyle memuriyetten çıkarılanların yeniden göreve alınmasında kadro kısıtlamalarının uygulanmaması amaçlanmaktadır.
6223 sayılı Kamu Hizmetlerinin Düzenli, Etkin ve Verimli Bir Şekilde Yürütülmesini Sağlamak Üzere Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Teşkilat, Görev ve Yetkileri ile Kamu Görevlilerine İlişkin Konularda Yetki Kanunu kapsamında yürürlüğe konulan 633 ilâ 666 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamelere ilişkin olarak, yetki kanunu kapsamına girmediği veya kanun hükmünde kararnamelerle düzenleme yapılamayan alana girdiği gerekçesiyle Anayasa Mahkemesince iptal edilen (kamuoyuna duyurulan ve gerekçeli kararı henüz Resmi Gazetede yayımlanmayanlar dahil) hükümlerin yeniden düzenlenmesi öngörülmektedir.
25/4/2012 tarihli ve 6299 sayılı "Karayolu Trafiği Konvansiyonu ile Bu Konvansiyonu Tamamlayıcı Avrupa Anlaşmasına Katılmamızın Uygun Bulunduğuna Dair Kanun" 10 Mayıs 2012 tarihli ve 28288 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanmış ve 8 Ağustos 2012 tarihli ve 28378 (Mükerrer) sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 2012/3346 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile onaylanmıştır. Konvansiyonu uygun bulma kararımız 22 Ocak 2013 tarihinde Birleşmiş Milletler Genel Sekterliği tarafından onaylanmış olup, yine bu mevzuat gereğince Konvansiyon onay tarihinden bir yıl sonra yürürlüğe gireceğinden ülkemiz için 22/01/2014 tarihinden itibaren geçerli olacaktır. Ulusal mevzuatımızın Konvansiyona uyumlaştırılması halinde, ülkemiz sürücü belgeleri Konvansiyona taraf ülkelerce tanınacağından, sürücülerimiz yurt dışına çıkışlarında uluslararası sürücü belgesi almak zorunda kalmayacaklardır. Bu kapsamda yapılan düzenlemelerle Ülkemiz sürücü belgelerinin Avrupa Birliği ve e-Devlet normlarına uygun bir yapıya kavuşturulması ve sürücü belgesinin elektronik ortamda merkezi sistemle kişiselleştirilerek ilgililerine teslimi amaçlanmaktadır.