- Mazbut ve mülhak vakıflar ile Vakıflar Genel Müdürlüğüne ve gerçek ve özel hukuk tüzel kişilerine ait olanlar hariç olmak üzere mülkiyeti kamu kurum ve kuruluşları ile Hazineye ait taşınmazların üzerindeki cami ve mescitler ile Kur'an kurslarının bir kısmında veya eklentisi ya da bütünleyici parçasında bulunan ve ticari faaliyetlerde kullandırılması öngörülen kısımların, irtifak hakkı tesisine konu edilmemek şartıyla Diyanet İşleri Başkanlığınca işletilebilmesinin yanı sıra, 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 51 inci maddesinin birinci fıkrasının (g) bendi uyarınca pazarlık usulüyle yapılacak ihaleyle işlettirilebilmesine ya da kiralanabilmesine imkan sağlanması, bu suretle elde edilecek gelirlerin; bir yandan genel bütçenin (B) işaretli cetveline özel gelir, diğer yandan Başkanlık bütçesinin mevcut veya yeni açılacak tertiplerine özel ödenek kaydetmeye ve bu suretle ödenek kaydedilen tutarlardan yılı içinde harcanmayan kısımları ertesi yıl bütçesine devren özel gelir ve özel ödenek kaydetmeye, Başkanlığın bağlı bulunduğu Bakan yetkili kılınması, bu kapsamda kaydedilen ödeneklerin; cami ve mescitler ile Kur'an kursları ve bunların eklentisi ve bütünleyici parçalarının yapımı, bakımı, onarımı ve işletilmesine (ısınma, aydınlatma vb.) ilişkin giderler ile 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 29 uncu maddesi çerçevesinde aynı amaçlarla kullanılmak üzere dernek ve vakıflara yardım yapılmasına ilişkin giderlerin karşılanmasında kullanılması ve ayrıca, bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve esasların Diyanet İşleri Başkanlığınca belirlenmesi,
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Metnin ilk hali
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Orman köylerinde yaşayan ancak yaşadıkları köyün nüfusuna kayıtlı olmayan orman köylüleri ORKÖY kredilerinden yararlanamamaktadır. Öngörülen değişiklikle bu sorunun çözümü amaçlanmaktadır.
Maddeyle, 633 sayılı Diyanet İşleri Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanuna eklenen ek 4 üncü maddeyle;
- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce birinci fıkrada belirtilen yerlerden elde edilen ve banka hesaplarında tutulan gelirler hakkında da aynı hükümlerin uygulanması,
Amaçlanmaktadır.
Mevcut Din İşleri Yüksek Kurulu Üyeleri seçimle belirlenerek yedi yıllığına belirlenmiş bir süre için atanmışlardır. Ancak 2010 yılında Kanunda yapılan düzenlemeyle bu süre beş yıla indirilmiştir. Yedi yıllık bir süre için seçilen Kurul üyelerinin Kanuni bir düzenlemeyle üyelik süreleri beş yıla düşürülmüşse de bu sürenin başlangıç tarihinin Kanunun değiştirildiği tarih olmasının uygun olacağı düşünülmektedir.
Aynı şekilde, Başkanlık bünyesinde yer alan bir diğer kurul olan Mushafları İnceleme ve Kıraat Kurulu üyeleri için de beş yıllık bir görev süresi belirlenmiştir. Fakat, Din İşleri Yüksek Kurulu üyelerinden farklı olarak, Mushafları İnceleme ve Kıraat Kurulu üyelerinin görev süresi Kanunun değiştirildiği tarihten itibaren başlatılmıştır. Her ikisi de Başkanlık bünyesinde yer alan ve her ikisinin de görev süresi aynı olan bu iki kurul için aynı tarihte yapılan değişiklikte, görev sürelerinin niçin farklı tarihlerde başladığının hukuki gerekçesi mevcut değildir.
Bir yönüyle, kanun önünde eşitlik ilkesine aykırılığı düşündürebilecek olan bu durumun düzeltilmesi ve Başkanlığa bağlı her iki Kurulun da eşit kanuni uygulamaya tabi olması amaçlanmıştır.
Vekil imam, vekil müezzin-kayyım ve Başkanlığa bağlı Kur'an kurslarında vekil olarak öğreticilik yapanlardan, maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla görevde bulunanların, üç ay içinde müracaat etmeleri halinde, yeterlilik belgesine sahip olmaları koşuluyla ilgili kadrolara hiç bir sınırlamaya bağlı olmaksızın atanmaları öngörülmektedir.
Maddeyle 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 36 ncı maddesinin "Ortak Hükümler" bölümünün (A) fıkrasının (11) numaralı bendinde belirtilen uzman ve uzman yardımcılarından merkez teşkilatına ait kadrolarda bulunanlar, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı İdari Teşkilatı yasama uzman ve yasama uzman yardımcıları ile 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun eki (III) sayılı Cetvelde yer alan düzenleyici ve denetleyici kurumların uzman ve uzman yardımcılarına ilişkin ortak hükümlerin düzenlendiği 657 sayılı Kanunun ek 41 inci maddesinde değişiklikler yapılmaktadır.
Yapılan düzenlemelerle;
- Kapsama dâhil uzman yardımcılıklarına girişte aranan mezuniyet şartı standart hâle getirilerek "en az dört yıllık lisans eğitimi veren hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakültelerinden veya bakanlıklar ve kurumlarca yürütülen kurumsal hizmet gerekleri çerçevesinde en az dört yıllık lisans eğitimi veren ve yönetmelikle belirlenen yükseköğretim kurumlarından ya da bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurtiçindeki veya yurtdışındaki öğretim kurumlarından mezun olma" şeklinde yeniden belirlenmekte,