Kanun Hükmünde Kararname ile olağanüstü hal kapsamında bazı düzenlemeler yapılması öngörülmektedir.
Bu kapsamda özetle;
a) 49 yaşını dolduran güvenlik korucularının emekli edilmesi, onbeş yıl hizmeti olup 44 ve üzeri yaşta bulunanların da istekleri halinde emekli olabilmesi, bu kapsamda emekli olanların öncelikle ve sırasıyla varsa 30 yaşını doldurmamış çocuklarından birisinin, yoksa kardeşlerinden birisinin güvenlik korucusu olarak görevlendirilebilmesi,
b) Muhtemel terör tehditlerinin önceden önlenebilmesi kapsamında; günübirlik kiralanan evleri kiralayanların, bu evlerde kalanların kimliklerini, geliş ve gidiş zamanlarını kayıt altına almak ve istendiğinde kolluk birimlerinin bilgisine sunmakla yükümlü olması,
c) Sahil Güvenlik Komutanlığına tahsisli ve fiilen kullanımında olan arazilerin ve harekat ve savunma amaçlı yerlerdeki tesislerin, Sahil Güvenlik Komutanlığının Türk Silahlı Kuvvetlerine bağlı olduğu dönemde olduğu gibi Kıyı Kanunundaki belli sınırlamalardan muaf olabilmesi,
ç) Afet, kitlesel göç ve teröre maruz kalan yerleşim birimlerinin belediyeleri ile 5393 sayılı Kanunun 45 inci maddesinin ikinci fıkrası gereğince belediye başkanı veya başkan vekili görevlendirilen belediyelerde, aksayan belediye hizmetlerinin vali veya belediye başkanının talebiyle başka bir belediye tarafından yerine getirilebilmesi, talepte bulunulan belediyenin meclis kararına gerek olmaksızın İçişleri Bakanının izniyle bu talebi yerine getirebilmesi,
d) Darbe teşebbüsü sırasında şehit olanların çocukları ve kardeşlerinin, zorunlu askerlik hizmeti sırasında terörle mücadelede şehit olanların çocukları ve kardeşleri gibi, istedikleri takdirde askerlikten muaf olabilmesi,
e) Özel Kuvvetler Komutanlığına dış kaynaktan muvazzaf subay ve astsubay olarak nasbedileceklerin yaş ve giriş şartlarının Genelkurmay Başkanlığının teklifi üzerine Milli Savunma Bakanlığınca belirlenmesi ve bunların eğitimi bitirdikten sonra atandıkları görevdeki deneme süresinin bir yıl yerine iki yıl olması,
f) Pilot ihtiyacının karşılanması amacıyla, daha önceden TSK’da pilot olarak görev yapmış olanlar “ihtiyat pilot” olarak istihdam edilebilmesi,
g) Askeri fabrika ve tersanelerin yabancılar dahil tüm gerçek ve tüzel kişilerden sipariş alabilmesi ve ihalelere girebilmesi; ortak imalat yapabilmesi, atıl malzemelerini kiralayabilmesi öngörülmekte, böylece yaklaşık 24 bin personelle hizmet veren 27 askeri fabrika ve 3 tersanenin atıl kapasitesinin tamamının Türk ekonomisine kazandırılması,
ğ) Olağanüstü hal kapsamında meslekten ihraç edilen askeri yargı mensuplarının rütbelerinin mahkûmiyet şartı aranmaksızın alınması,
h) İlgili mevzuata göre yurtiçinde veya yurtdışında öğrenimlerini tamamlayarak tabip, uzman tabip unvanını kazananların, her eğitimleri için ayrı ayrı olmak kaydı ile Sağlık Bakanlığı veya Sağlık Bakanlığınca uygun görülen diğer kuruluşlarda Devlet memuru veya sözleşmeli sağlık personeli olarak belirli bir süre yapmakla yükümlü oldukları Devlet hizmetinin, Sağlık Bakanlığı ve Milli Savunma Bakanlığınca müştereken belirlenen yerlerde askerlik hizmetini yedek subay olarak yerine getirenler için tamamlanmış sayılması,
ı) İşsizlik sigortası prim borçlusu kurumların taşınmazlarının söz konusu borçlarla takas edilebilmesi,
i) Yatırımı ve bölgesel kalkınmayı teşvik amacıyla, Hazine’den sağlanacak kaynakla Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş. aracılığıyla sağlanacak desteklerden oluşan Cazibe Merkezleri Programına ilişkin usul ve esasların belirlenmesi.
j) Kamu ihalelerine katılamayacak kişi ve kuruluşlar arasına, terör örgütlerine iltisakı yahut bunlarla irtibatı olduğu, Milli İstihbarat Teşkilatı veya Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından bildirilen gerçek ve tüzel kişilerin eklenmesi,
k) Kamu İhale Kanununda özel bir düzenleme yapılarak kamu alımlarının, yerli üretimi, bölgesel kalkınmayı ve stratejik sektörlerde teknolojik gelişmeyi teşvik etme amacıyla yapılması,
l) Belediyelerin, ilköğretim ve ortaöğretim örgün eğitim programlarının aynısı veya bir kısmını uygulayan özel öğretim kurumlan veya yerler açma yasağına tabi olmaması, belediyelerin, il milli eğitim müdürlükleri ile yapılacak ve valilikçe onaylanacak ortak işbirliği protokolleri çerçevesinde örgün eğitim programlarına destek mahiyetinde ücretsiz kurslar açabilmesi,
m) Büyükşehir belediyelerinin şehir içi toplu taşıma hizmetleri ile bankacılık hizmetlerinde ekonomik veya finansal istikrarı bozucu nitelikte grevlerin Bakanlar Kurulunca ertelenebilmesi,
şeklinde düzenlemeler yapılmaktadır.