ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Metnin ilk hali
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Madde ile, 49 yaşını dolduran güvenlik korucularının emekli edilmesi, onbeş yıl hizmeti olup 44 ve üzeri yaşta bulunanların da istekleri halinde emekli olabilmesi, bu kapsamda emekli olanların öncelikle ve sırasıyla varsa 30 yaşını doldurmamış çocuklarından birisinin, yoksa kardeşlerinden birisinin güvenlik korucusu olarak görevlendirilebilmesi öngörülmektedir.
Madde ile, muhtemel terör tehditlerinin önceden Önlenebilmesi kapsamında; günübirlik kiralanan evleri kiralayanların, bu evlerde kalanların kimliklerini, geliş ve gidiş zamanlarını kayıt altına almak ve istendiğinde kolluk birimlerinin bilgisine sunmakla yükümlü olması öngörülmektedir.
Madde ile, otel, kamp, bekar odası, günübirlik kiralık ev gibi yerlerde kalanların kayıtlarını tutmayanlara yönelik para cezaları, bu Kanun Hükmünde Kararname ile yapılan değişiklikle 1774 sayılı Kanunun ek 1 inci maddesinde yeniden düzenlendiğinden, bu kayıtların tutulmaması halinde uygulanacak para cezasına ilişkin olarak 1774 sayılı Kanunun 15 inci maddesinde yer alan mevcut hüküm yürürlükten kaldırılmaktadır.
Madde ile, konaklama tesislerinde kalanların kimlik bilgilerinin günü gününe kaydedilmesi ve kolluk birimleriyle anlık olarak paylaşılabilmesi kapsamında düzenlemeler yapılmakta ve yükümlülüklere uymayanlar için uygulanacak idari yaptırımlar belirlenmektedir.
Madde ile, Sahil Güvenlik Komutanlığına tahsisli ve fiilen kullanımında olan arazilerin, harekat ve savunma amaçlı yerlerdeki tesislerin, Sahil Güvenlik Komutanlığının Türk Silahlı Kuvvetlerine bağlı olduğu dönemde olduğu gibi Kıyı Kanunundaki belli sınırlamalardan muaf olabilmesi bakımından 2565 sayılı Kanunun ilgili maddesine ekleme yapılmaktadır.
Madde ile, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığına ait harekat, eğitim ve savunma amaçlı yapıların bu komutanlıkların Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesinde oldukları dönemde olduğu gibi İmar Kanununun istisnaları arasında yer alması, ayrıca Emniyet Genel Müdürlüğünün bu nitelikteki yapılarının da aynı kapsama alınması, bu askeri ve kolluk birimlerinin bu yapıları için İmar Kanununun hangi hükümlerinin ne şekilde uygulanacağının, Milli Savunma Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından müştereken belirlenmesi öngörülmektedir,
Madde ile, Sahil Güvenlik Komutanlığına ait harekat ve savunma amaçlı tesislerin, Sahil Güvenlik Komutanlığının Türk Silahlı Kuvvetlerine bağlı olduğu dönemde olduğu gibi Kıyı Kanunundan muaf olabilmesi öngörülmektedir.
Madde ile, Sahil Güvenlik Komutanlığı bağlısı gemi/bot karakolları ve destek birimi binalarının kıyıda inşa edilebilecek tesisler arasına alınması öngörülmektedir.
Madde ile, Jandarma ve Sahil Güvenlik teşkilatlarının karayoluyla taşıma faaliyetlerinin, Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesinde oldukları dönemdeki gibi Karayolu Taşıma Kanunu hükümlerinden muaf olması ve aynı istisna kapsamına Emniyet Genel Müdürlüğünün de alınması öngörülmektedir.
Madde ile, taşınırların kayda alınması ve yönetimine ilişkin usul ve esasların Bakanlar Kurulu yönetmeliğiyle düzenleneceği kuramların belirtildiği maddede, Jandarma ve Sahil Güvenlik komutanlıkları Türk Silahlı Kuvvetlerinden ayrıldığı için teknik düzenleme yapılmaktadır.
Madde ile, afet, kitlesel göç ve teröre maruz kalan yerleşim birimlerinin belediyeleri ile 5393 sayılı Kanunun 45 inci maddesinin ikinci fıkrası gereğince belediye başkam veya başkan vekili görevlendirilen belediyelerde, aksayan belediye hizmetlerinin vali veya belediye başkanının talebiyle başka bir belediye tarafından yerine getirilebilmesi, talepte bulunulan belediyenin meclis kararma gerek olmaksızın İçişleri Bakanının izniyle bu talebi yerine getirebilmesi öngörülmektedir.
Madde ile, darbe teşebbüsü sırasında şehit olanların çocukları ve kardeşlerinin, zorunlu askerlik hizmeti sırasında terörle mücadelede şehit olanların çocukları ve kardeşleri gibi, istedikleri takdirde askerlikten muaf olabilmesi öngörülmektedir.
Madde ile, Özel Kuvvetler Komutanlığına dış kaynaktan muvazzaf subay olarak nasbedileceklerin yaş ve giriş şartlarının Genelkurmay Başkanlığının görüşü üzerine Milli Savunma Bakanlığınca belirlenmesi ve bunların eğitimi bitirdikten sonra atandıkları görevdeki deneme süresinin bir yıl yerine iki yıl olması öngörülmektedir.
Madde ile, Özel Kuvvetler Komutanlığına dış kaynaktan muvazzaf subay olarak nasbedileceklerin kuvvet komutanlıkları yerine doğrudan Özel Kuvvetler Komutanlığı emrine atanması, sağlık nedenleri hariç eğitimde başarılı olamayanların ilişiklerinin kesilmesi ve sağlık nedeni ile ikinci kez alındıkları eğitimde başarılı olamayanların kuvvet komutanlıklarında sınıf ve rütbelerine uygun görevlerde istihdam edilmesi öngörülmektedir.