ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Metnin ilk hali
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
2489 sayılı Kefalet Sandığı Kanununun 1 inci maddesinde 25/6/2009 tarih ve 5917 sayılı Kanunla yapılan değişiklikten önceki dönemler için, 2489 Sayılı Kanunun l'inci maddesi ile bu Kanuna dayanılarak çıkarılan Kefalet Sandığı Nizamnamesinin 1, 2 ve 3'üncü maddelerine göre Sandığın yönetimi ile görevli ve sorumlu olan yönetim kurulu başkan ve üyelerine; fiilen yerine getirdikleri bu hizmetleri ve üstlendikleri yönetim sorumluluğu karşılığı olarak ödenen aylık ücretlerin, Yüksek Planlama Kurulunun Kamu İktisadi Teşebbüsleri ve bağlı ortaklıklarının yönetim kurulu başkan ve üyeleri için tespit ettiği ücretler esas (emsal) alınarak ödenmesi ve bunun (hukuki) dayanağının olmaması nedeniyle Sayıştay kararları uyarınca çıkarılan borçların, Anayasanın 18'inci maddesindeki amir hükmü de dikkate alınarak kaldırılması ve başlatılan takip işlemlerinden vazgeçilmesi amaçlanmıştır.
Madde ile Alkollü içkilerin ne suretle olursa olsun tanıtımının yapılamayacağı, alkolü özendiren kampanyaların düzenlenmeyeceği ve bunların hiçbir şekilde teşvik, hediye amaçlı kullanılamayacağı belirtilmiştir. Alkollü ürünlerin üzerine alkolün zararlarını belirten yazılı uyarılar konulacağı hükme bağlanmıştır. Üretilen içeceklerin içerisinde ne oranda alkol olduğu tüketicilerin kolaylıkla okuyabileceği şekilde belirtilmesi öngörülmüştür.
Madde ile alkollü içkilere ilişkin belirlenen yeni hükümler çerçevesinde bu suçlara ilişkin cezai müeyyideler belirlenmiştir. İlgili suçlara ne kadar para cezası verileceği hükme bağlanmıştır.
Madde ile bu kanun kapsamına giren ürünlerin satış yerleri ve işletmelerine ilişkin izin müessesesi düzenlenmiş turizm teşvik bölgeleri bu hükümlerin dışında tutulmuştur.
5746 sayılı Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanunla Ar-Ge faaliyetlerinde bulunan işyerlerinde çalışan personel ücretlerinin belli bir kısmı gelir vergisinden istisna edilmiştir. Ar-Ge personelinin istihdam maliyetinin düşürülmesi amacıyla söz konusu teşvikten 31/12/2023 tarihine kadar Ar-Ge harcaması yapan işletmelerin yararlanmasının devamını sağlamak amacıyla süre uzatılmasına yönelik düzenleme yapılmaktadır.
492 sayılı Harçlar Kanununun 28 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi gereğince, karar ve ilam harcının dörtte birinin peşin, geri kalanın ise kararın verilmesinden itibaren iki ay içerisinde ödenmesi gerekmektedir. Bu hüküm uyarınca, bakiye karar ve ilam harcının ödenmesi gereken iki aylık ödeme süresi, kararın verilmesinden itibaren başlamaktadır. Bu süre içerisinde ödenmeyen dolayısıyla muaccel hale gelen bakiye harç, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre takip edilmekte ve vade tarihinden sonra gecikme zammı tatbik edilmektedir.
492 sayılı Kanunun 28 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinin birinci cümlesinde yer alan "kararın verilmesinden itibaren" ibaresi 13/2/2013 tarihli ve 28558 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Anayasa Mahkemesinin 18/10/2012 tarihli ve Esas:2012/70, Karar:2012/157 sayılı Kararıyla iptal edilmiştir. Ayrıca, aynı Kararda iptal hükmünün, kararın Resmi Gazetede yayım- lanmasından başlayarak altı ay sonra yürürlüğe girmesine hükmedilmiştir.
Anayasa Mahkemesinin iptal gerekçeleri de dikkate alınarak yapılan bu düzenleme ile karar ve ilam harcından kalan bakiye harcın ödeme süresinin başlaması için kararın verilmesi yerine kararın tebliği esas alınmakta, ödeme süresi de tebliğ tarihinden itibaren bir ay olarak belirlenmektedir.
Değişiklik neticesinde, karar ve ilam harcından kalan bakiye harcın, kararın tebliğinden itibaren bir aylık ödeme süresi içerisinde ödenmesi gerekmekte olup, bu süre içerisinde ödenmeyenlerin 6183 sayılı Kanun hükümlerine göre takip edilmesi ve ödeme süresinden sonra gecikme zammı tatbik edilmesi gerekmektedir.
Bankaların şube açılışlarında şubenin açıldığı ay kesri tam ay sayılmak suretiyle takvim yılının kalan ay süresine isabet eden harç tutarının alınmasına yönelik düzenleme yapılmaktadır.
Kur'an kursu, yurt ve pansiyonların iaşe ve ibate ihtiyaçları ile diğer harcamalarına ilişkin bütçelerini, mali yıl itibarıyla düzenleme işinin Başkanlık Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğünün görevleri arasına alınması için 633 sayılı Kanunun 7 nci maddesinin birinci fıkrasında değişiklik yapılması gerekli görülmüştür.
633 sayılı Kanuna eklenmesi öngörülen maddeyle; mülkiyeti Hazineye ait olup, Diyanet İşleri Başkanlığına tahsis edilmiş taşınmazların üzerindeki cami ve mescitlerin bir kısmında veya müştemilatında veya mütemmim cüz'ünde bulunan ve ticari faaliyetlerde kullandırılması ön görülen kısımların, irtifak hakkı tesisine konu edilmemek şartıyla, Başkanlıkça işletilmesi veya gelir paylaşımı esasına göre düzenlenecek protokolle ve alt kiracılık hakkı tanınmak suretiyle pazarlık usulüyle Türkiye Diyanet Vakfına işlettirilmesi veya kiralanması suretiyle elde edilecek gelirlerin cami ve mescitlerin müştemilat veya mütemmim cüzlerinin bakım, onarım, idare (ısıtma, aydınlatma vb.) ve inşa etme gibi giderler için kullanılması öngörülmektedir.