Yükseköğretim kurumlarına bakıldığında ülkemizin siyasal geçmişindeki önemli kişilerin isimlerinin üniversitelere verildiği görülmektedir. Özellikle belli bir dönem ülkemizin kalkınması ve ilerlemesi yönünde çalışan siyasi liderlerin adlarının verildiği üniversiteler burada hatırlanabilir. Örnek olarak Necmettin Erbakan Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi gösterilebilir. Bu çerçevede aynı dönemde görev yapan ve ülke siyaseti üzerinde önemli etkileri olan Alparslan Türkeş’in adının da 1969 ve 1973 yıllarında milletvekili olarak parlamentoya seçildiği il olan Adana’daki Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesine verilerek, üniversitenin adının Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi şeklinde değiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Madde ile, mevzuatta Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesine yapılan atıfların Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesine yapılmış sayılacağı hüküm altına alınmaktadır.
Bakıma ihtiyacı olan engellilerin resmî veya özel bakım merkezlerinde bakım hizmeti alması ya da sosyal yardım yapılmak suretiyle evde bakımına destek verilmesi için hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık gelirin asgari ücretin aylık net tutarının 2/3’ünden az olması gerekmektedir. Bununla birlikte 2018 yılında SGK tarafından başlatılan Ramazan ve Kurban bayramlarında ikramiye verilmesi uygulaması nedeniyle bahsi geçen gelir şartının aşılması söz konusu olabilmektedir. Madde ile, bu ikramiyelerin hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık gelir hesaplamasına dâhil edilmemesi suretiyle bakıma ihtiyacı olan engellilerin mevcut yardım ve hizmetlerden faydalanmaya devam edebilmesi amaçlanmaktadır.
Madde ile, evde bakım yardımı almakta iken 2018 yılı içerisinde Ramazan ve Kurban bayramlarında SGK tarafından ödenen ikramiyeler nedeniyle hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık gelir şartının aşılması halinde; henüz bir tespit yapılamadığı için evde bakım yardımı kesilmeyenlerin yardımlarının kesilmeksizin ödenmeye devam olunması, maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar tespiti yapılarak kesilmiş olanların yardımlarının kesildiği tarih itibarıyla tekrar başlatılarak kesilen döneme ilişkin yardım tutarlarının defaten kendilerine ödenmesi amaçlanmaktadır.
Madde ile, 2872 sayılı Çevre Kanununun ek 11 inci maddesine göre alınan geri kazanım katılım paylarının beyan edildikleri ayın son gününe kadar ödenmesinin sağlanması amaçlanmaktadır.
2872 sayılı Çevre Kanununun ek 11 inci maddesinin ikinci fıkrasında yapılan değişiklik ile geri kazanım katılım paylarının beyan edildikleri ayda ödenmesi esası getirilmiştir. Bu kapsamda, değişikliğin yürürlüğe girdiği tarihten önceki dönemlere ilişkin payların ödeme süresinin de değişikliğe uyumlu hale getirilmesi ve ilk uygulama dönemi olduğu dikkate alınarak; 2019 yılı Ocak ve Şubat ayına ilişkin beyanların Mart ayına ilişkin beyanın yapılacağı 15 Nisan 2019 tarihine kadar, ödemelerin ise Mart ayına ilişkin ödemenin yapılacağı 30 Nisan 2019 tarihine kadar yapılabilmesine imkân sağlanması amaçlanmaktadır.
Madde ile, haklarında soruşturma veya kovuşturma başlatılmış bulunan sivil havacılık personelinin yeterlik belgelerinin soruşturma veya kovuşturma sonuçlanıncaya kadar geri alması hususunda bakanlıklar arası koordinasyonun sağlanması öngörülmektedir.
Madde ile, basılı kitap ve süreli yayınların tesliminin katma değer vergisinden istisna edilmesi, ayrıca maddede uygulanan istisna had sınırının bu istisnanın uygulanmasında geçerli olmaması amaçlanmaktadır.
Madde ile, 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (IV) sayılı listede yer alan 8517.12.00.00.11 G.T.İ.P. numaralı malların (cep telefonları ile diğer alıcısı bulunan verici portatif (cellular) telsiz telefon cihazlarının); özel tüketim vergisi oranlarının %50’ye kadar artırılabilmesi ve oranlara esas özel tüketim vergisi matrahlarının maddede yer alan sınırlar dahilinde belirlenebilmesine imkan verilmesi amaçlanmaktadır.
Madde ile, 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (IV) sayılı listede yer alan 8517.12.00.00.11 G.T.İ.P. numaralı malların (cep telefonları ile diğer alıcısı bulunan verici portatif (cellular) telsiz telefon cihazlarının) vergi oranlarının belirlenmesinde özel tüketim vergisi matrahları esas alınarak farklı dilimler ihdas edilmesi amaçlanmaktadır.
Serbest kullanıcılar; yıllık tüketimi 5.000 tonun üzerinde motorin, fuel-oil veya kalorifer yakıtı tüketimi olan ve doğrudan dağıtıcı lisansı sahiplerinden ikmal yapabilme özelliğine haiz olan tüketici grubudur. Bu kapsamda büyük miktarda tüketimi olan belediye otobüs işletmeleri, elektrik santralleri gibi tesislerin daha ucuza akaryakıt temin edebilmeleri mümkün olabilmektedir. Bununla birlikte mer’i mevzuatta tüketimi 20.000 tonun üzerinde olan serbest kullanıcıların ulusal petrol stoku tutma yükümlülüğü bulunmaktadır. Bu durum özellikle stok ve işletme maliyetlerinin ciddi oranda artmasına ve serbest kullanıcı olmanın getirdiği iskontolu akaryakıt temin avantajını ortadan kalkmasına neden olmaktadır. Madde ile, bu durumun önüne geçilebilmesi amacıyla serbest kullanıcı lisansı sahiplerinin ulusal petrol stok yükümlülüğünün kaldırılması hedeflenmektedir. Bu kapsamda yer alan lisans sahibi sayısının sınırlı olması ve tutulan miktarın düşük olması hasebiyle ülkemizin ulusal stok miktarında kayda değer bir azalmaya neden olunmayacaktır.