2024 yılındaki kampanya uygulamaları için Kurum tarafından gerçekleştirilecek fiyat sıkıştırması analizlerinde kullanılacak ortalama abone ömrünün, ilgili kampanyadaki taahhüt süresine 0,642 ay eklenerek belirlenmesi hususuna karar verilmiştir.
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Karar Tarihi: 04.04.2024
Karar Sayısı: 2024/DK-SRD/179
Gündem Konusu: 2024 Yılı Abone Ömrünün Belirlenmesi
KARAR: Sektörel Rekabet Dairesi Başkanlığının hazırladığı takrir ve ekleri incelenmiştir.
5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’nun “İşletmecinin ilgili pazarda etkin piyasa gücüne sahip olduğunun belirlenmesi halinde; Kurum, fiyat sıkıştırması, yıkıcı fiyatlandırma gibi rekabeti engelleyici tarifelerin önlenmesi için gerekli düzenlemeleri yapar ve uygulamaları denetler” hükmünü havi 13’üncü maddesinin ikinci fıkrasının (c) bendi, 14’üncü maddesinin (d) ve (h) bentleri, Pazar Analizi Yönetmeliği’nin 10’uncu maddesi, 09.02.2021 tarihli ve 2021/DK-SRD/36 sayılı Kurul Kararı ile onaylanarak 01.04.2021 tarihi itibarıyla yürürlüğe giren “Fiyat Sıkıştırmasının Tespitine, Önlenmesine ve Giderilmesine ilişkin Usul ve Esaslar”ın 11’inci maddesi başta olmak üzere ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda; Toptan Sabit Yerel ve Merkezi Erişim Pazarları kapsamında etkin piyasa gücüne sahip Türk Telekomünikasyon A.Ş.’ye getirilen fiyat sıkıştırması yükümlülüğü kapsamında;