Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Kısaltmalar
Amaç ve Kapsam
(1) Bu programın amacı: Lisans öğrencilerinin yenilikçi ve girişimci bir şekilde bilişim teknolojilerini kullanarak ülkemizin sorunlarına yönelik çözümler üretmelerini ve bu doğrultuda bilgi ve becerilerini geliştirmelerini teşvik etmektir.
Dayanak
(1) Bu Yürütme Kural ve İlkeleri, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığı Burs, Destek ve Yarışma Programları Genel Uygulama Esasları’nın 5 inci ve 15 inci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar ve kısaltmalar
(1) Yürütme Kural ve İlkelerinde adı geçen:
a) Başkan: TÜBİTAK Başkanı’nı,
b) BİDEB: Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı’nı
c) BİDEB Başkanı: Bilim İnsanı Destek Programları Başkanı’nı,
ç) Bilim Kurulu: TÜBİTAK Bilim Kurulu’nu,
d) Değerlendirme Kriterleri: Başvuruları değerlendiren sınav ve seçme işlemlerini yapan ve sonuçları yazılı olarak BİDEB’e ileten bilim insanı ve sektör danışmanlarının değerlendirme sırasında kullandıkları ölçütleri,
e) Grup Yürütme Kurulu (GYK): Grup faaliyetleri ile ilgili konularda görüş, öneri ve karar oluşturan Bilim İnsanı Destek Gruplarına ait Yürütme Kurulunu,
f) Jüri/Panel: BİDEB tarafından yürütülen burs, destek ve yarışma programlarında başvuruları değerlendiren, sınav ve seçme işlemlerini yapan ve sonuçları yazılı bir raporla BİDEB’ e ileten bilim insanları grubunu,
g) Jüri Üyesi / Panelist / Dış Danışman / Moderatör: BİDEB tarafından yürütülen burs, destek ve yarışma programlarında başvuruları değerlendiren, sınav ve seçme işlemlerini yapan ve sonuçları yazılı olarak BİDEB’ e ileten bilim insanlarını,
ğ) Kurum: Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu’nu (TÜBİTAK),
h) Program Yürütme Kural ve İlkeleri: BİDEB tarafından yürütülen programların her birinin yürütülüşüne ilişkin ve o programa özgü kural ve ilkeleri,
ı) Proje Danışmanı: Öğrencilere projelerini hazırlarken yol ve yöntem gösteren öğretmen veya akademisyeni,
i) Proje Yürütücüsü: Lisans Öğrencileri Yazılım Projeleri Yarışmasında lisans öğrenimine devam eden ve yarışmaya ekip adına başvuru yapan öğrenciyi,
j) Yarışma: Farklı eğitim ve gelişim düzeylerindeki öğrenciler ile bilim insanları/araştırmacılar arasında bilgi, beceri ve projeler ile bilimsel-teknolojik etkinlikler ve ürünler bazında düzenlenen yarışmayı, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Başvuru Koşulları, Yarışma Alanları, Başvuru Dönemleri, Başvuru Sırasında İstenilen Belgeler, Değerlendirme, Ödül ve Destekler, Mali Hususlar, Diğer Hususlar
Başvuru koşulları
(1) Başvuru koşulları aşağıda sıralanmıştır.
a) Bu programa Türkiye ve K.K.T.C.’de bulunan üniversitelerde ön lisans ve lisans eğitimi görmekte olan öğrenciler başvuru yapabilir.
b) Yarışmaya bireysel olarak veya en fazla 3 (üç) kişiden oluşan gruplar halinde başvuru yapılabilir. Proje 3’ten fazla kişi tarafından hazırlandıysa, proje ekibinin ortak kararıyla ekip üyeleri arasından 3 kişi seçilerek başvuru yapılabilir. Bu durumda ilgili projenin finale (3. aşama değerlendirmesine) geçmesi halinde başvuru ekibi dışında kalan ekip üyelerinden, kendilerini temsil yetkisini başvuruda adı geçen ekip üyelerine bıraktıklarını ve yarışma kapsamında hak talebinde bulunmayacaklarını taahhüt eden noter onaylı muvafakatname istenir.
c) Yarışmacılar ilan edilen yazılı kategorilerinden sadece birine başvuru yapabilirler. Başvuru ekip adına proje yürütücüsü tarafından yapılır.
ç) Adaylar projelerini zorunlu olmamakla birlikte isterlerse 1 proje danışmanı rehberliğinde hazırlayabilirler. Akademik danışmanlar birden fazla projede rehberlik yapabilir.
d) Yarışmaya başvuru yapılacak projeler, yarışma kılavuzunda belirtilen kriterlere uygun olarak hazırlanacaktır.
Yarışma alanları
(1) Yarışma alanları aşağıda sıralanmıştır.
a) Bilimsel Çözümler; Paralel İşleme, Büyük Veri, Makine İşletimi, Yapay Zeka, Veri Tabanı, Gömülü Sistemler vb. alanları kapsar.
b) Akıllı ve Teknolojik Çözümler; Eğitim, Sağlık, e-Devlet ile Yaşam Kolaylaştırıcı Çözümler vb. alanları kapsar.
c) Sosyal Yaşam ve Eğlence Uygulamaları; Mobil Uygulamalar, Sosyal Ağlar, Oyun, İletişim vb. alanları kapsar.
ç) Açık Kaynaklı Yazılım Uygulamaları; Kaynak kodları açık olan tüm yazılım projelerini kapsar.
d) Güvenlik Uygulamaları; Ulusal Güvenlik, Siber Güvenlik, Bilgi Güvenliği, Kişi ve Toplum Güvenliği vb. alanları içerir.
e) Sanal Gerçeklik; Bilgisayar teknolojileriyle oluşturulan gerçek olmayan ortamları içeren projeleri kapsar.
Başvuru dönemleri
(1) Yarışmaya başvurular, her yıl ilanda belirtilen tarihler arasında “çevrimiçi” olarak alınır.
Başvuru sırasında istenilen belgeler