Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Gündem Konusu : Borç ve Alacak Bilgilerinin Sorgulanması Kapsamında İşletmeci Uygulamalarının İncelenmesi.
KARAR : Tüketici Hakları Dairesi Başkanlığının hazırladığı takrir ve ekleri incelenmiştir.
5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’nun 4’üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi, 6’ncı maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi ile 48’inci maddesi ve Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği hükümlerine istinaden hazırlanan Borç ve Alacak Bilgilerinin Sorgulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar kapsamında borç ve alacak bilgilerinin e-devlet kapısı ve işletmeciye ait internet sayfası üzerinden sorgulanması hizmeti 02.03.2015 tarihinden itibaren sunulmaya başlanmış olup, Avea İletişim Hizmetleri AŞ söz konusu yükümlülüklerini belirtilen tarihte yerine getirmeyerek mevzuatı ihlal ettiğinden; Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu İdari Yaptırımlar Yönetmeliği’nin “Tüketici haklarına ilişkin ihlaller” başlıklı 12’nci maddesinin ikinci fıkrası, “Yaptırım ölçütleri” başlıklı 44’üncü maddesi ve “Uyarı” başlıklı 46’ncı maddesi kapsamında Avea İletişim Hizmetleri AŞ’nin uyarılması hususuna karar verilmiştir.