12.04.2016 tarihli ve 2016/DK-YED/211 sayılı Kurul Kararı ile onaylanan Arayan Hat Bilgisi (CLI) Kullanımına İlişkin Usul ve Esaslar'ın 4’üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan; “(1) Çağrı Detay Kayıtları (CDR) ve sinyalleşme bilgileri içerisinde “arayan numara” alanında işletmeci tarafından aboneye tahsis edilmiş numara kullanılır. Aboneye tahsisli numaranın, işbu usul esasta belirtilen ve Kurum tarafından belirlenebilecek diğer istisnalar ile tahsisli numaranın Numaralandırma Yönetmeliği’nde tanımlanmış olan kısa numaralar ve yerel aranır numaralar olması durumları dışında aranan tarafa gösterilen CLI olarak kullanılması esastır.” hükmü, ikinci fıkrasında yer alan; “(2) CLI; boş, eksik ve başta acil yardım çağrı hizmetlerine ve/veya güvenlik güçlerine tahsisli kısa numaralar, ilgili mevzuatta yer alan istisnalar dışında hizmet sunan işletmeci tarafından ilgili aboneye tahsis edilmemiş numaranın kullanılmasında olduğu üzere yanlış veya yanıltıcı bir biçimde oluşturulamaz.” hükmü ve beşinci fıkrasında yer alan; “(5) Çağrıyı başlatan işletmeci, bu maddenin birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü fıkralarında belirtilen konularda gerekli her türlü tedbiri almakla yükümlüdür.” hükmüne aykırı olarak Şirketleri şebekesinden başlatılan bazı çağrılarda, Arayan Hat Bilgisi olarak, Şirketlerine tahsisli bulunmayan ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu santral numarası olan 2122145000'ın kullanılması nedeniyle,
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Karar Tarihi: 16.04.2024
Karar Sayısı: 2024/İK-YED/185
Gündem Konusu: CLI İhlali - BDDK Şikâyeti - IP Santral
KARAR : Yetkilendirme Dairesi Başkanlığının hazırladığı takrir ve ekleri incelenmiştir.
5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 6'ncı ve 60'ıncı maddeleri, Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Yetkilendirme Yönetmeliği’nin 19'uncu maddesinin birinci fıkrasının (y) bendi, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu İdari Yaptırımlar Yönetmeliği’nin 6’ncı ve 44'üncü maddeleri, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun Denetim Çalışmalarına İlişkin Yönetmelik’in 10'uncu maddesi, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu’nun 12.04.2016 tarihli ve 2016/DK-YED/211 sayılı Kararı ile onaylanan Arayan Hat Bilgisi (CLI) Kullanımına İlişkin Usul ve Esaslar'ın 4’üncü maddesi ile ilgili diğer mevzuata istinaden;