1. 28.10.2017 tarihli ve 30224 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği'nin "Tarife ve kampanyalar" başlıklı 11'inci maddesinin altıncı fıkrasında yer alan; "(6) İşletmeciler, tarife/kampanya dâhilinde taahhüt ettikleri tüm edimleri zamanında, tam ve gereği gibi yerine getirmekle yükümlüdür." hükmüne aykırı olarak sistemsel sorun yüzünden 2023 yılının Haziran-Eylül ayları arasındaki dönemde yazlık internet kapsamındaki hizmet dönemi dışında abonelere faturalama yapılması nedeniyle;
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Karar Tarihi: 17.05.2024
Karar Sayısı: 2024/İK-THD/219
Gündem Konusu: Dönemsel İnternet Hizmetin Dönem Dışında Açılması ve Faturalama Yapılması (F.O.E. Şikâyeti)
KARAR: Tüketici Hakları Dairesi Başkanlığının hazırladığı takrir ve ekleri incelenmiştir.
2709 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 172’nci maddesi, 05.11.2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu'nun 1, 4, 6, 12, 48, ve 60'ıncı maddeleri, 28.10.2017 tarihli ve 30224 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliği'nin 11 ve 25'inci maddeleri, 14.12.2011 tarihli ve 28142 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun Denetim Çalışmalarına İlişkin Yönetmelik'in 10'uncu maddesi, 15.02.2014 tarihli ve 28914 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu İdari Yaptırımlar Yönetmeliği'nin 12 ve 44'üncü maddeleri, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulunun 01.03.2018 tarihli ve 2018/DK-THD/57 sayılı Kararı ile onaylanan "Abonelere Yapılacak İadelerde Uygulanacak Usul ve Esaslar" hükümleri ve ilgili diğer mevzuat kapsamında;