Resmi Gazete Dışındaki Kaynak
No.:
2015/DK-TED/57
Kurum:
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
Kabul Tarihi:
05.02.2015
Yürürlüğe Giriş Tarihi:
27.02.2015
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Gündem Konusu: Hizmet Kalitesi 2014 Yılı 1. ve 2. Çeyrek Dönem Ceza Takriri.
KARAR: Teknik Düzenlemeler Dairesi Başkanlığının hazırladığı takrir ve ekleri incelenmiştir.
5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’nun 52’nci maddesi, Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliğinin 5’inci maddesinin ikinci fıkrası ile 7’nci ve 9’uncu maddeleri, İnternet Servis Sağlayıcılığı Hizmeti Sunan İşletmecilere İlişkin Hizmet Kalitesi Tebliğinin 8’inci ile 10’uncu maddeleri, Sabit Telefon Hizmetine İlişkin Hizmet Kalitesi Tebliğinin 13’üncü maddesi ve ilgili diğer mevzuat kapsamında;
1) 2014 yılının birinci ve ikinci çeyrek dönemine ilişkin TTNET AŞ’nin internet hizmet kalitesi ölçümlerinin değerlendirilmesi sonucunda;
a) 2014 yılı ikinci çeyrek dönemine ilişkin veri aktarım hızı ölçütüne ait “İndirme için ortalama veri aktarım hızı” ölçümünün, 16384/1024 Mbps profili için TTNET AŞ tarafından duyurulan hızın %75’i (12288/600) olması gerekirken 2014 yılı Haziran ayında indirme için 12012 olarak gerçekleştirdiği tespit edilen ve Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliğinin 5’inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “ … internet servis sağlayıcılığı hizmeti sunan işletmecilerden tebliğ veya Kurul kararı ile belirlenenler Ek-3’teki … ölçütlere ilişkin hedeflere uymakla ve verileri Kuruma göndermekle yükümlüdür.” hükmüne aykırı olacak şekilde 2014 yılının ikinci çeyrek dönemine ait hedef değerleri sağlayamayan TTNET AŞ’nin, Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği’nin 9’uncu maddesinin birinci fıkrasında yer alan, “İşletmecinin bir takvim yılı içindeki herhangi bir raporlama döneminde hizmet kalitesi ölçütlerine ilişkin bir veya daha fazla hedef değeri sağlayamaması durumunda Kurul tarafından kabul edilen haklı nedenleri olmaması halinde işletmeci bir defaya mahsus yazılı olarak uyarılır ve ilgili raporlama döneminde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediği Kurum internet sayfasında bir ay süreyle duyurulur” hükmü çerçevesinde yazılı olarak uyarılması ve internet servis sağlayıcılığı hizmet kalitesi ölçütlerine ilişkin hedef değerleri 2014 yılı ikinci çeyreğinde sağlayamadığının bir ay süre ile Kurum internet sayfasında yayımlanması,
2) 2014 yılının birinci ve ikinci çeyrek dönemine ilişkin Superonline AŞ’nin internet hizmet kalitesi ölçümlerinin değerlendirilmesi sonucunda;
a) 2014 yılı birinci çeyrek dönemine ilişkin olarak, bağlantı süresi ölçütüne ait “Tüm taleplerin en hızlı karşılanan %95’inin yerine getirilmesinde geçen süre” verisinin Superonline AŞ tarafından duyurulan ADSL bağlantı süresi 14 işgününü geçmemesi gerekirken ADSL bağlantı süresinin 2014 yılı Mart ayında 21 işgünü olarak gerçekleşmesi nedeniyle Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliğinin 5’inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “ … internet servis sağlayıcılığı hizmeti sunan işletmecilerden tebliğ veya Kurul kararı ile belirlenenler Ek-3’teki … ölçütlere ilişkin hedeflere uymakla ve verileri Kuruma göndermekle yükümlüdür.” hükmüne aykırı olacak şekilde hedef değerleri sağlayamayan Superonline AŞ’nin Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği’nin 9’uncu maddesinin birinci fıkrasında yer alan, “İşletmecinin bir takvim yılı içindeki herhangi bir raporlama döneminde hizmet kalitesi ölçütlerine ilişkin bir veya daha fazla hedef değeri sağlayamaması durumunda Kurul tarafından kabul edilen haklı nedenleri olmaması halinde işletmeci bir defaya mahsus yazılı olarak uyarılır ve ilgili raporlama döneminde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediği Kurum internet sayfasında bir ay süreyle duyurulur” hükmü çerçevesinde yazılı olarak uyarılması ve internet servis sağlayıcılığı hizmet kalitesi ölçütlerine ilişkin hedef değerleri 2014 yılının birinci çeyreğinde sağlayamadığının bir ay süre ile Kurum internet sayfasında yayımlanması,
b) 2014 yılı ikinci çeyrek dönemine ilişkin olarak, bağlantı süresi ölçütüne ait “Tüm taleplerin en hızlı karşılanan %95’inin yerine getirilmesinde geçen süre” verisinin Superonline AŞ tarafından duyurulan ADSL bağlantı süresi 14 işgününü geçmemesi gerekirken ADSL bağlantı süresinin 2014 yılı Nisan ayında 21 işgünü olarak gerçekleşmesi nedeniyle Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliğinin 5’inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “ … internet servis sağlayıcılığı hizmeti sunan işletmecilerden tebliğ veya Kurul kararı ile belirlenenler Ek-3’teki … ölçütlere ilişkin hedeflere uymakla ve verileri Kuruma göndermekle yükümlüdür.” hükmüne aykırı olacak şekilde 2014 yılının ikinci çeyrek dönemine ait hedef değerleri sağlayamayan Superonline AŞ hakkında Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu İdari Yaptırımlar Yönetmeliğinin 15’inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde yer alan “Aşağıda belirtilen hallerde, işletmecinin bir önceki takvim yılındaki net satışlarının yüzde ikisine (%2) kadar idari para cezası uygulanır.… b) İşletmecinin, uluslararası standartlara ve/veya hizmet kalitesine ilişkin ilgili mevzuata uymaması, ilgili mevzuat ile diğer yükümlükleri ihlal etmesi.” hükmü ile 44’üncü maddesinde yer alan yaptırım ölçütleri çerçevesinde 2013 yılı net satışı olan 928.607.394,29TL’nin % 0,001 (yüzbinde bir)’i oranında idari para cezası uygulanması,