Resmi Gazete Dışındaki Kaynak
No.:
2015/DK-TED/268
Kurum:
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
Kabul Tarihi:
27.05.2015
Yürürlüğe Giriş Tarihi:
03.06.2015
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Gündem Konusu : Hizmet Kalitesi 2014 Yılı 3. ve 4. Dönem Ceza Takriri.
KARAR : Teknik Düzenlemeler Dairesi Başkanlığının hazırladığı takrir ve ekleri incelenmiştir.
5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’nun 52’nci maddesi, Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliğinin 5’inci maddesinin ikinci fıkrası ile 7’nci ve 9’uncu maddeleri, İnternet Servis Sağlayıcılığı Hizmeti Sunan İşletmecilere İlişkin Hizmet Kalitesi Tebliğinin 8’inci ile 10’uncu maddeleri, Sabit Telefon Hizmetine İlişkin Hizmet Kalitesi Tebliğinin 13’üncü maddesi ve ilgili diğer mevzuat kapsamında;
1) 2014 yılının üçüncü ve dördüncü çeyrek dönemine ilişkin Türk Telekomünikasyon AŞ’nin sabit telefon hizmet kalitesi ölçümlerinin değerlendirilmesi sonucunda;
a) 2014 yılı üçüncü çeyrek dönemine ilişkin olarak, Engelli Abonelere Yönelik Arıza giderme Süresi ölçütünün “Engelli aboneler tarafından bildirilen tüm geçerli arızaların en hızlı karşılanan %95’inin giderildiği süre” verisinin en fazla 48 saat olması gerekirken 2014 yılı Temmuz ayında 72,71 saat, Ağustos ayında 90,66 saat, Eylül ayında 95,12 saat olarak gerçekleştirilmesi nedeniyle Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliğinin 5’inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “Evrensel hizmet yükümlüsü sabit telefon hizmeti sunan işletmeciler Ek- 1’deki,…Ölçütlere ilişkin hedeflere uymakla verileri Kuruma göndermekle yükümlüdür.” hükmünü ihlal eden Türk Telekomünikasyon AŞ’nin Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği’nin 9’uncu maddesinin birinci fıkrasında yer alan, “İşletmecinin bir takvim yılı içindeki herhangi bir raporlama döneminde hizmet kalitesi ölçütlerine ilişkin bir veya daha fazla hedef değeri sağlayamaması durumunda Kurul tarafından kabul edilen haklı nedenleri olmaması halinde işletmeci bir defaya mahsus yazılı olarak uyarılır ve ilgili raporlama öneminde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediği Kurum internet sayfasında bir ay süreyle duyurulur” hükmü çerçevesinde yazılı olarak uyarılması ve internet servis sağlayıcılığı hizmet kalitesi ölçütlerine ilişkin hedef değerleri 2014 yılının üçüncü çeyreğinde sağlayamadığının bir ay süre ile Kurum internet sitesinde yayımlanması,
b) 2014 yılı dördüncü çeyrek dönemine ilişkin olarak Engelli Abonelere Yönelik Arıza giderme Süresi ölçütünün “Engelli aboneler tarafından bildirilen tüm geçerli arızaların en hızlı karşılanan %95’inin giderildiği süre” verisinin en fazla 48 saat olması gerekirken 2014 yılı Ekim ayında 76,88 saat, Kasım ayında 62,31 saat, Aralık ayında 58,82 saat olarak gerçekleşmesi ve tekerrür hali nedeniyle Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliğinin 5’inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “Evrensel hizmet yükümlüsü sabit telefon hizmeti sunan işletmeciler Ek- 1’deki,…Ölçütlere ilişkin hedeflere uymakla verileri Kuruma göndermekle yükümlüdür.” hükmünü ihlal eden Türk Telekomünikasyon AŞ hakkında, 2014 yılı üçüncü çeyrek dönemine ilişkin belirtilen ihlalin devam etmesi nedeniyle, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu İdari Yaptırımlar Yönetmeliğinin 15’inci maddesinde yer alan “(1) aşağıda belirtilen hallerde, işletmecinin bir önceki yıldaki net satışlarının yüzde ikisine (%2) kadar idari para cezası uygulanır: ... b) İşletmecinin uluslar arası standartlara ve/veya hizmet kalitesine ilişkin ilgili mevzuata uymaması, ilgili mevzuat ile diğer yükümlülükleri ihlal etmesi.” hükmü ile 44’üncü maddesinde yer alan yaptırım ölçütleri çerçevesinde 2013 yılı net satışı olan 7.237.240.886,52 TL’nin % 0,005 (yüzbinde beş)’i oranında idari para cezası uygulanması
hususlarına karar verilmiştir.