1. 12.09.2010 tarihli ve 27697 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliğinin 5 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan "... internet servis sağlayıcılığı hizmeti sunan işletmecilerden tebliğ veya Kurul kararı ile belirlenenler Ek-3'teki, … ölçütlere ilişkin hedeflere uymakla ve verileri Kuruma göndermekle yükümlüdür. " hükmüne aykırı olarak 2023 yılı birinci çeyrek dönem hizmet kalitesi ölçümlerinde "Bağlantı Süresi" ölçütüne ait "Tüm taleplerin en hızlı karşılanan %95'inin yerine getirilmesinde geçen süre" verisinin, ilgili hedef değer olan " … Taahhüt Edilen Bağlantı Süresi" için belirtilen 10 gün hedef değerine eşit veya küçük olması gerekirken, 2023 yılı Ocak ayında xDSL bağlantı çeşidi için 12,47 gün ve fiber 2023 yılı 2023 yılı bağlantı çeşidi için 13,51 gün, Şubat ayında fiber bağlantı çeşidi için 10,61 gün ve Mart ayında fiber bağlantı çeşidi için 10,60 gün olarak gerçekleşerek hedef değerin sağlanamamasına yönelik olarak; 12.09.2010 tarihli ve 27697 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği'nin 9 uncu maddesinin birinci fıkrasında yer alan, "İşletmecinin bir takvim yılı içindeki herhangi bir raporlama döneminde hizmet kalitesi ölçütlerine ilişkin bir veya daha fazla hedef değeri sağlayamaması durumunda Kurul tarafından kabul edilen haklı nedenleri olmaması halinde işletmeci bir defaya mahsus yazılı olarak uyarılır ve ilgili raporlama döneminde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediği Kurum internet sayfasında bir ay süreyle duyurulur. " hükmü ile işletmecinin yazılı ve sözlü savunmalarında yer alan hususların birlikte değerlendirilmesi neticesinde yukarıda ifade edilen mevzuat ihlaline konu fiilin dönem ve kapsamı ile sınırlı olmak üzere Türksat Uydu Haberleşme Kablo TV ve İşletme A.Ş. hakkında idari yaptırım uygulanmasına yer olmadığı,
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Karar Tarihi: 20.05.2024
Karar Sayısı: 2024/İK-TED/227
Gündem Konusu: Hizmet Kalitesi - Türksat Uydu Haberleşme Kablo TV ve İşletme A.Ş.
KARAR: Teknik Düzenlemeler Dairesi Başkanlığının hazırladığı takrir ve ekleri incelenmiştir.
5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu'nun 52’nci maddesi, 12.09.2010 tarihli ve 27697 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliğinin 5 inci maddesinin ikinci fıkrası ile 7 nci ve 9 uncu maddeleri, 17.02.2012 tarih ve 28207 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren İnternet Servis Sağlayıcılığı Hizmeti Sunan İşletmecilere İlişkin Hizmet Kalitesi Tebliğinin 8 inci maddesi ve ilgili diğer mevzuat kapsamında;