Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Gündem Konusu: Türk Telekom Referans Arabağlantı Teklifinde Revizyon-THK Değişikliği.
KARAR :Erişim ve Tarifeler Dairesi Başkanlığının hazırladığı takrir ve ekleri incelenmiştir.
Toptan Hat Kiralama (THK) hizmeti 01.02.2012 tarihi itibarıyla yürürlüğe girmiş olup Temmuz sonu itibarıyla yaklaşık 90.000 THK abonesi Sabit Telefon Hizmeti işletmecilerinden hizmet almaktadır. Gelinen süreçte, Türk Telekomünikasyon AŞ (Türk Telekom) Referans Arabağlantı Teklifi’nin (RAT) THK ekinde revizyon ihtiyacı hasıl olmuş ve konuya ilişkin olarak Türk Telekom tarafından taslak teklif Kurumumuza sunulmuştur. Diğer yandan, THK yöntemi ile sabit telefon hizmeti alan abonelerin hizmet aldıkları işletmeciyi kolayca ve asgari hizmet kesintisiyle değiştirebilmelerini teminen işletmeci değişikliğine ilişkin usul ve esasların RAT’a eklenmesine yönelik olarak Kurumumuz tarafından Türk Telekom’dan ilgili usul, esas ve ücret teklifleri sunması talep edilmiştir. Türk Telekom tarafından Kurumumuza sunulan taslak teklifler üzerinde ilgili işletmecilerin görüş ve değerlendirmeleri alınmıştır.
Bu çerçevede, 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’nun 4, 6, 19, 48 ve 49’uncu maddeleri, Erişim ve Arabağlantı Yönetmeliği’nin 5 ve 11’inci maddeleri ile Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği’nin 5, 6 ve 15’inci maddeleri ve ilgili diğer mevzuat çerçevesinde;
• Türk Telekom Referans Arabağlantı Teklifi’nin “Toptan Hat Kiralama” başlıklı ekine ilişkin olarak Ek-1’de yer alan değişikliklerin onaylanması,
• Ek-2’de yer alan “Toptan Hat Kiralama İşletmeci Değişikliği” dokümanının Türk Telekom Referans Arabağlantı Teklifi’nin eki olarak onaylanması,
• İşletmeci değişikliğine ilişkin olarak ilgili tüm tarafların (Alıcı İşletmeci, Verici İşletmeci, Türk Telekom) işbu Kurul Kararı ile onaylanan “Toptan Hat Kiralama İşletmeci Değişikliği” dokümanında yer alan işletmeci değişikliğine ilişkin hükümlerin gereğini sağlamakla yükümlü olduğu,
• Türk Telekom Referans Arabağlantı Teklifi’nin işbu Kurul Kararı ile onaylanan eklerine ilişkin olarak Türk Telekom’un kendi sistemlerinde yapması gereken çalışmaları işbu Kurul Kararı’nın tebliğini müteakip 150 gün içinde tamamlaması, bu süreçte her ayın sonu itibariyle gerçekleştirilen çalışmalara ilişkin olarak Kurumumuzu bilgilendirmesi ve belirtilen sürenin sonu itibariyle Türk Telekom tarafından Referans Teklif’e uygun olarak hizmet sunulması,
• İşletmeci değişikliği sürecinde; oluşabilecek tüketici mağduriyetlerinin önlenmesini teminen Alıcı İşletmecinin, çevrimiçi portale giriş yapmadan önce, abonenin geçiş talebinin teyidi amacıyla -satışı yapan birim ya da bayiden farklı olarak - merkezi şekilde çağrı merkezi veya müşteri hizmetleri vasıtasıyla Şirket unvanını belirtmek suretiyle aboneyi araması, gerçekleştirilen teyit aramalarının kayıt altına alınması ve bu arama kayıtlarının en az bir yıl süreyle muhafaza edilmesi,
• Yapılacak teyit araması kapsamında; Alıcı İşletmeci tarafından bizzat abonenin kendisi ile irtibat kurulması (kimlik bilgileri üzerinden yapılacak kontrol ile abonenin kendisiyle görüşüldüğünün teyit edilmesi), daha sonra talep formu ve abonelik sözleşmesinde yer alan ıslak imzaların bizzat aboneye ait olduğunun teyidinin alınması, daha sonra -asgari olarak-;
o İşletmeci değişikliği süreci sonunda tüketicinin hizmet alacağı işletmecinin değişeceği ve aboneliğin “Verici İşletmeci”den “Alıcı İşletmeci”ye (isimleri belirtilmek suretiyle) geçeceği,
o Eski işletmecisi (Verici İşletmeci) ile kurulu bulunan abonelik sözleşmesinin sonlanacağı,
o Eski işletmecisine (Verici İşletmeci) karşı geçmişteki taahhüt, fatura borcu vb. sorumluluklardan doğan mali yükümlülüğünün bulunabileceği,
o Yeni işletmeciden (Alıcı İşletmeci) alacağı hizmetin içeriği, tarifesi, varsa taahhüt süresi ve taahhütle ilgili detaylar ile Alıcı İşletmeci tarafından sunulacak hizmete ilişkin diğer detaylar, hususlarına ilişkin açık, net ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirme ve hatırlatma yapılması, bunun ardından;
• Belirtilen hususlar çerçevesinde aboneden İşletmeci değişikliği talebi için onay alınması, abonenin bu onayı açık ve anlaşılır bir biçimde yapabilmesine fırsat tanınması,
• Abone tarafından düşünmek için süre istenilmesi halinde bilahare arama yapılarak yukarıda belirtilen sürecin tekrarlanması sonrasında onayının alınması
hususlarına karar verilmiştir.