ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Konsolide metin (Sürüm: 2)
Kurum: Türkiye Okul Sporları Federasyonu Başkanlığı
Yürürlüğe Giriş Tarihi: 01.10.2014
Son Değişiklik Tarihi: 25.10.2018
Bu Sürümün Yürürlük Tarihi: 25.10.2018
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Kısaltmalar
Amaç
(1) Bu Ana Statünün amacı; Türkiye Okul Sporları Federasyonunun teşkilat, genel kurul ile yönetim, denetim ve disiplin kurullarının oluşumu, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
(1) Bu Ana Statü; Türkiye Okul Sporları Federasyonu genel kurulu ile yönetim, denetim ve disiplin kurullarını, diğer kurulları, spor dalında faaliyet gösteren okul spor kulüplerini ve ilgili diğer kuruluşları, sporcu, çalıştırıcı, teknik adam, hakem, menajer, gözlemci, yönetici, temsilci ve benzeri spor elemanları ile bunların katıldığı yurt içi ve yurt dışı tüm faaliyetlerini, Federasyonun çalışma usul ve esasları ile Gençlik ve Spor Bakanlığı, Tahkim Kurulu ve Milli Eğitim Bakanlığı ile olan ilişkileri kapsar.
Dayanak
(1) Bu Ana Statü 21/5/1986 tarihli ve 3289 sayılı Spor Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanunun ek 9 uncu maddesi ile 19/7/2012 tarihli ve 28358 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bağımsız Spor Federasyonlarının Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar ve kısaltmalar
(1) Bu Ana Statüde geçen;
a) Bakan: Gençlik ve Spor Bakanını,
b) Bakanlık: Gençlik ve Spor Bakanlığını,
c) Federasyon: Türkiye Okul Sporları Federasyonunu,
ç) Federasyon Başkanı: Türkiye Okul Sporları Federasyon Başkanını,
d) Genel Kurul: Türkiye Okul Sporları Federasyonu Genel Kurulunu,
e) Genel Müdür: Spor Genel Müdürünü,
f) Genel Müdürlük: Spor Genel Müdürlüğünü,
g) ISF: Federasyonun üyesi olduğu Uluslararası Okul Sporları Federasyonunu,
ğ) İl Müdürlüğü: Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğünü,
h) İlçe Müdürlüğü: Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğünü,
ı) Spor Dalı: Ülkemizdeki spor branşlarını ve ISF'e bağlı tüm branşları,
i) Kanun: 21/5/1986 tarihli ve 3289 sayılı Spor Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunu,
j) Tahkim Kurulu: 3289 sayılı Spor Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ek 9 uncu maddesi hükümlerine göre oluşturulan kurulu,
k) Talimat: Ana Statüye uygun olarak yönetim kurulu tarafından hazırlanan ve Genel Müdürlüğün internet sitesinde yayımlanarak yürürlüğü giren düzenlemeyi,
l) Yönetmelik:19/7/2012 tarihli ve 28358 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bağımsız Spor Federasyonlarının Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliği
m) Dönem: Bir eğitim öğretim yılı başlangıcından yeni eğitim öğretim yılı başlangıcına kadar olan süreyi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Federasyon Teşkilat, Görev ve Yetkileri
Teşkilat
(1) Federasyon, özel hukuk hükümlerine tabi, bağımsız statüye ve tüzel kişiliğe sahiptir. Federasyonun merkezi Ankara’dır. Federasyon merkez teşkilatı ve il temsilciliklerinden oluşur.
(2) Federasyonun Merkez Teşkilatı;
a) Genel kurul,
b) Yönetim kurulu,
c) Denetim kurulu,
ç) Disiplin kurulu,
d) Genel sekreterlikten,
teşekkül eder.
(3) Federasyonun yurt içi bağlantısını sağlamak üzere, illerde Federasyon temsilcilikleri kurulabilir.
Federasyonun görev ve yetkileri
(1) Federasyonun görev ve yetkileri şunlardır:
a) Okullarda sporun gelişmesini ve ülke geneline yayılmasını sağlamak amacıyla, kısa, orta ve uzun vadeli stratejik plan ve programlar yapmak, bu konularda tavsiyelerde bulunmak.
b) İlgili spor dallarının bağlı bulundukları uluslararası spor federasyonları tarafından konulan ve uygulanan uluslararası kuralların ve her türlü talimatların ve teknik kuralların ISF kural ve talimatlarına göre uygulanmasını sağlamak.
c) Yerel, ulusal ve uluslararası karşılaşmalar ve ilgili faaliyetler için plan, program ve hazırlıkları yapmak, idari, mali ve hukuki yapılanmalarla ilgili temel esasları belirlemek, bunlarla ilgili karar ve tedbirleri almak ve uygulamak, gerektiğinde sporcuların lisans işlemlerini yapmak.
ç) Alt yapı ve yetenek tespit projeleri hazırlamak. Sportif farkındalığın oluşturulması ve geliştirilmesi için ilkokul düzeyinden başlamak üzere öğrencileri fiziksel aktiviteye teşvik etmek için açık ve kapalı sportif içerikli spor şenlikleri ve spor festivalleri düzenlemek ve desteklemek.