Resmi Gazete Dışındaki Kaynak
No.:
22433
Kurum:
Tarım ve Orman Bakanlığı
Kabul Tarihi:
22.10.2014
Yürürlüğe Giriş Tarihi:
22.10.2014
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
1- Geri dönüşümlü yatırımlarda teminatın belirlenmesine esas olacak geri dönüşüm projesi hazırlanması:
a) Tahsis amacı değişikliğine konu geri dönüşümü mümkün olan yatırımlarda teminatın belirlenmesine esas geri dönüşüm projesi hazırlanacaktır. Söz konusu proje talep eden kurum tarafından mera konusunda eğitim almış konu uzmanı bir ziraat mühendisi (Serbest Mühendislik Müşavirlik Belgeli (SMMB ) ) veya Bakanlık tarafından açılan kurslara katılan ve mera biriminde çalışmış konu uzmanı ziraat mühendisi, yapılacak işin niteliğine göre diğer mühendislik dalı/dalları uzmanı ile müştereken hazırlattırılır. Projeler gerek görülmesi halinde ilgili Üniversitelerden danışmanlık hizmeti alınarak, Bakanlık İl Müdürlüğünce onaylanır.
b) Tahsis amacı değişikliğine konu yatırımların geri dönüşümlü olup olmadığına yatırımın konusu ve talep aşamasında alınacak bilgi ve belgeler dikkate alınarak Mera Komisyonları tarafından karar verilir.
c) Karayolları Genel Müdürlüğü Şevlerin bitkilendirilmesinde odunsu bitkiler ve yangını teşvik edici bitkiler (yaz dormansisi nedeniyle serin mevsim buğdaygilleri) kullanılamaz. Kazık köklü geniş yapraklı bitkiler ile iklimin uygun olduğu yerlerde rizom veya stolonlu sıcak mevsim buğdaygillerine öncelik verilir. Karayolları Genel Müdürlüğü ve Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğünün talebi üzerine yapılacak geri dönüşümlü yatırımlarda geri dönüşüm projesi alınacak olup ot bedeli hariç herhangi bir bedel ve teminat talep edilmez.
d) Geri dönüşümlü yatırımlarda Mera Yönetmeliği gereği alınması gereken teminat mektupları ve yenilenmesi:
Teminat mektupları kıymetli evrak niteliğindedir. Teminat mektupları süresiz olarak alınabilir ve ilgili banka şubesine resmi yazı ile teyit ettirilir. Geri Dönüşüm projelerinden taahhüdünü yerine getirmeyenlerin teminatı söz konusu mera alanlarının ıslahında kullanılmak üzere il müdürlüklerince açılacak mera geri dönüşüm projeleri hesabına aktarılır.
2- Tahsis Amacı Değişikliği talebi uygun görüldüğü takdirde arama, işletme ruhsat sahipleri ve geri dönüşümlü yatırımlar kapsamında başvuranlarla Mera Yönetmeliğinin 7 inci maddenin c bendinde belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde sözleşme yapılır.
3- Geri dönüşümlü yatırımlarda, yatırımı yapan kişi ve kurumların çalışmalara başlayabilmesi için İl Mera Komisyonunca öngörülen teminatı yatırması ve sözleşmeyi imzalamış olması gerekir.
4- Arama ve işletme ruhsatı süresince ruhsat alanı içinde kalıcı yapı yapılamaz. İşletme ruhsatına sahip yatırımcı tahsis amacı değişikliği uygun görülen geri dönüşümlü alanda yapılacak işin gereği olan geçici tesis yapılarını ancak Komisyonun uygun görüşü doğrultusunda, Valilikten izin almak suretiyle yapabilir.
5- Yatırım yapan kişi ve kuruluşlar, tahsis amacı değişikliği talebine uygun olarak yatırım yaptığını Komisyona bildirir. Teknik ekip, yatırımın amacına uygun olarak yapılıp yapılmadığını denetler. Geri dönüşüm sözleşmesi imzalanan yatırımlar; yatırımcının bu Yönetmelik ve sözleşme hükümlerine uygun çalışıp çalışmadığını tespit etmek amacıyla yılda bir kere İl Müdürlüklerince denetlenir.
6- Madencilik faaliyetleri sonucunda bozulan mera alanlarında, geri dönüşüm sözleşmesini imzalayan kurum ve kuruluşlar; Geri Dönüşüm Sözleşmeleri Kapsamında dolgu olarak alandan çıkan malzemenin haricinde “Hafriyat Toprağı, İnşaat ve Yıkıntı Atıkları Kontrolü Yönetmeliği” kapsamında gerekli izinleri almak kaydıyla bu yönetmelikte tanımlanan hafriyat toprağını dolgu olarak kullanabilir. Dolgunun üzerine 50 cm kalınlığında bitkisel toprak sererek, bölge ekolojisine uygun mera bitki tohumları ile mera tesis edilebilir. Madencilik faaliyetleri sonucunda bozulup mera geri dönüşüm projesi olmayan alanların eski haline getirme işlemi, Bakanlık İl Müdürlüğünce ıslah projesi hazırlanmak suretiyle yapılır.
7- Ruhsat sahibi Komisyonca tespit edilen ücret ve öngörülen teminatları yatırmadan çalışmalara başlayamaz. Ayrıca sözleşmede belirtilen alanlar için 20 yıllık ot bedeli esas alınarak Komisyonca tespit edilecek ücreti sözleşmenin imzalanmasından önce ruhsat sahibi Mera Gelirleri hesabına peşin olarak yatırır ve dekontu komisyona ibraz eder.
8- Ruhsat sahibi Komisyona bilgi vermek suretiyle sözleşmede belirtilen süre içerisinde işe başlamak zorundadır. Aksi takdirde geçen süre için ek süre talep edemez. Geçen süre ruhsat süresinden sayılır.
9- Ruhsat sahibi sözleşme süresi bitiminde komisyona bilgi vermekle yükümlüdür.
10- Ruhsat sahibi, sözleşmede belirtilen alan/alanlar dışında çalışma yapamaz. Çevreye zarar veremez.
11- İlgili idare tarafından arama ve işletme ruhsatının iptali durumunda, ruhsatın bir ay içerisinde yenilenmemesi, hak sahibinin vazgeçmesi, Komisyonca belirlenen ücret ve/veya teminatların zamanında yatırılmaması ve/veya aksatılması, kanun ve yönetmelik ile sözleşmede belirtilen diğer hususlara uyulmaması halinde, Mera Komisyonu sözleşmeyi tek taraflı olarak iptal eder. Ruhsat sahibi tarafından söz konusu alanlara ve teslim tutanağı ile teslim edilen tesislere zarar verilmiş ise ruhsat sahibinden bu zarar tahsil edilir. Ayrıca 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 75 inci maddesi uyarınca on beş gün içinde tahliye ettirilerek Komisyona teslim edilir.