Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
(1) Bu Usul ve Esasların amacı, aboneler tarafından elektronik haberleşme sektöründe nakil başvurularının e-Devlet Kapısı üzerinden de yapılabilmesine ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
Kapsam
(1) Bu Usul ve Esaslar, toplam 200.000’den fazla abonesi olan işletmecileri ve bireysel abonelik sözleşmesi ile hizmet alan tüketicileri kapsar.
(2) Bu Usul ve Esaslar, mobil elektronik haberleşme hizmetlerini ve farklı bir elektronik haberleşme hizmeti ile birlikte sunulmayan uydu platform hizmetlerini kapsamaz.
Dayanak
(1) Bu Usul ve Esaslar, 5/11/2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 1, 4, 6, 12, 48, 49 ve 60 ıncı maddeleri ile 28/10/2017 tarihli ve 30224 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliğinin 12 ve 23 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Usul ve Esaslarda geçen;
a) Abone: Bir işletmeci ile elektronik haberleşme hizmetinin sunumuna yönelik olarak yapılan bir sözleşmeye taraf olan gerçek ya da tüzel kişiyi,
b) Abonelik sözleşmesi: İşletmeci ile abone arasında akdedilen ve işletmecinin bir bedel karşılığında dönemsel ya da sürekli olarak bir hizmeti yerine getirmeyi veya mal teminini üstlendiği ya da her ikisini birden kapsayan sözleşmeyi,
c) Coğrafi numara: 2/7/2009 tarihli ve 27276 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Numara Taşınabilirliği Yönetmeliğinde tanımlanan numarayı,
ç) Coğrafi numara taşınabilirliği: Numara Taşınabilirliği Yönetmeliğinde tanımlanan numara taşınabilirliğini,
d) e-Devlet Kapısı: e-Devlet hizmetlerinin son kullanıcıya farklı erişim kanallarından tek noktadan bütünleşik olarak sunulduğu ortak elektronik platformu,
e) Elektronik haberleşme hizmeti: Elektronik haberleşme tanımına giren faaliyetlerin bir kısmının veya tamamının hizmet olarak sunulmasını,
f) İnternet bankacılığı: 15/3/2020 tarihli ve 31069 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bankaların Bilgi Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Hizmetleri Hakkında Yönetmelikte tanımlanan internet bankacılığını,
g) İşletmeci: Yetkilendirme çerçevesinde elektronik haberleşme hizmeti sunan ve/veya elektronik haberleşme şebekesi sağlayan ve altyapısını işleten şirketi,
ğ) Kimlik kartı: 25/4/2006 tarihli ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununda tanımlanan kimlik kartını,
h) Kimlik numarası: 5490 sayılı Kanunun “Kimlik Numarası” başlıklı 46 ncı maddesinin birinci fıkrasında tanımlanan Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasını veya 4/4/2013 tarihli ve 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanununda tanımlanan yabancı kimlik numarasını,
ı) Kurul: Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulunu,
i) Kurum: Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunu,
j) Mobil bankacılık: Bankaların Bilgi Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Hizmetleri Hakkında Yönetmelikte tanımlanan internet bankacılığı dağıtım kanalını,
k) Nakil: Abonelerin yerleşim yeri adreslerinin değişmesi durumunda almış oldukları elektronik haberleşme hizmetinin yeni yerleşim yeri adresinde abonesi oldukları işletmeci tarafından kendilerine sunulabilmesi için yürütülen süreci,
l) Ulusal adres veri tabanı (UAVT): 5490 sayılı Kanunda tanımlanan veri tabanını,
m) Yerleşim yeri adresi: 5490 sayılı Kanunda tanımlanan adresi,
n) Yönetmelik: Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliğini ifade eder.
(2) Bu Usul ve Esaslarda geçen ancak bu maddenin birinci fıkrasında tanımlanmayan kavramlar için ilgili mevzuatta yer alan tanımlar geçerlidir.
İKİNCİ BÖLÜM
Nakil Başvurusu, İşletmecilerin Yükümlülükleri ve İşletmecilere İletilecek Bilgiler
Nakil başvurusu
(1) Aboneler e-Devlet Kapısına;
a) Güvenli elektronik imza,
b) Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı,
c) İnternet bankacılığı
ç) Mobil bankacılık
araç/yöntemlerinden birisi ile giriş yapmış olmak şartı ile nakil başvurularını işletmecilere iletir.
(2) Birinci fıkrada belirtilen araç/yöntemlerden biri ile e-Devlet Kapısına giriş yapıldıktan sonra;
a) İşletmeciler ilgili kimlik numarasına ait aboneliklere ilişkin bilgileri abonelere gösterilmek üzere e-Devlet Kapısına iletir.
b) Aboneler, nakil başvurusu sırasında abone/hizmet numaralarını, irtibat bilgilerini ve Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün kayıtlarından alınan güncel adres bilgilerini e-Devlet Kapısı üzerinden ilgili işletmeciye iletir.
c) Nakil yapılacak adresin Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünün kayıtlarında doğru ve güncel olarak bulunmasından aboneler sorumludur.
İşletmecilerin yükümlülükleri
(1) İşletmeci, abone aksini talep etmedikçe, varsa nakli talep edilen hizmet ve ilgili işletmecinin aynı adreste sunduğu diğer hizmetlerin nakil işlemlerini birlikte gerçekleştirir.