Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç ve kapsam
(1) Bu usul ve esaslar, Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi’nde çalışan idari hizmet sözleşmeli personelin; sözleşme esasları, sözleşme ücretleri ve fazla çalışmaya ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır.
(2) Bu usul ve esaslar, 9/5/2013 tarihli ve 6475 sayılı Posta Hizmetleri Kanunu kapsamında çalışan idari hizmet sözleşmeli personeli kapsar.
Dayanak
(1) Bu usul ve esaslar, 6475 sayılı Posta Hizmetleri Kanunu’nun 27 nci maddesi, Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi’nde Çalıştırılacak İdari Hizmet Sözleşmeli Personel Hakkında Yönetmelik ile Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi Esas Sözleşmesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu usul ve esaslarda geçen;
a) Başmüdürlük: PTT A.Ş. Başmüdürlüklerini,
b) Birim: Belirli hizmet veya fonksiyonları bünyesinde toplayıp yürüten veya uygulayan merkez ve taşra işyerlerini,
c) Birim Yöneticisi: Personelin görev yaptığı merkez ve taşra işyerlerinin yöneticisini,
ç) Genel Müdür: PTT A.Ş. Genel Müdürünü,
d) Genel Müdürlük: PTT A.Ş. Genel Müdürlüğünü,
e) Personel: PTT A.Ş.’de idari hizmet sözleşmesi ile istihdam edilenleri,
f) PTT: Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketini,
g) Sözleşme: PTT ile personel arasında imzalanan idari hizmet sözleşmesini,
h) Yönetim Kurulu: PTT Yönetim Kurulunu,
ı) Yönetmelik: Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi’nde Çalıştırılacak İdari Hizmet Sözleşmeli Personel Hakkında Yönetmeliği,
İfade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Sözleşme Esasları
Sözleşmenin şekli ve süresi
(1) PTT’de ilk defa göreve başlayan personel ile dört ay süreli olarak EK- 1’de yer alan “deneme sözleşmesi” imzalanır. Personelin bağlı olduğu birim yöneticisi, dört aylık sürenin bitiminden en geç onbeş gün önce personelin verimliliği, performansı, görevine ve etik ilkelere bağlılığı, işyerindeki uyumu, iş disiplini ve benzeri hususları içeren bir değerlendirme raporu düzenler ve yazılı olarak insan kaynakları birimine aktarır. Hakkında düzenlenen rapor olumsuz olan personelin sözleşmesi yenilenmeyerek gerekçeleri ve belgeleri ile birlikte, merkez teşkilatında ilgili daire başkanlığının, taşra teşkilatında ise başmüdürlüğünün görüşü eklenerek atamaya yetkili makama sunulur. Atamaya yetkili makamca da uygun görülmesi halinde ilişiği kesilir.
(2) Deneme süresinin sonunda hakkında düzenlenen rapor olumlu olan personel ile cari yılsonuna kadar EK-2’de yer alan “idari hizmet sözleşmesi” imzalanır. Personel ile imzalanacak müteakip sözleşmeler, fesih kararı alınmadıkça, meydana gelecek ücret artışından yararlandırılmak suretiyle takvim yılı itibarıyla yenilenmiş sayılır.
(3) Posta Hizmetleri Kanununun yürürlüğe girdiği tarihte görevde bulunan mevcut personelden, idari hizmet sözleşmeli personel statüsüne geçme talepleri Yönetim Kurulunca uygun görülenlerle üç yıl süreli “İdari Hizmet Sözleşmesi” imzalanır. Müteakip sözleşme cari yılsonuna kadar daha sonraki sözleşmeler ise takvim yılı itibarıyla yıllık olarak düzenlenir. Sözleşme süreleri sona eren personelin sözleşmeleri, fesih kararı alınmadıkça, meydana gelecek ücret artışından yararlandırılmak suretiyle yenilenmiş sayılır.
(4) Kamu kurum ve kuruluşlarında en az iki yıl görev yaptıktan sonra ayrılan ve bilahare PTT’de görev alanlar deneme süresine tabi tutulmazlar. Bu personelin ilk sözleşmeleri cari yılsonuna kadar yapılır.
Sözleşmenin sona ermesi
(1) Yönetmelikte yer alan ilişiğin sona ermesine yol açan hallerden birinin gerçekleşmesi halinde personelin sözleşmesi sona erer.
(2) Sözleşmenin fesih kararı alınması durumunda, fesih sebebini açık şekilde belirterek personele yazılı olarak bildirilmesi gerekir. Sözleşme, bildirimin yapıldığı tarihte feshedilmiş sayılır.
(3) Sözleşmenin yenilenmemesine karar verilmesi halinde sözleşme süresinin bitiminden iki ay önce, personele yenilenmeme sebepleri yazılı olarak bildirilmek zorundadır.
Sözleşme imzalamaya yetkili amirler
(1) Merkez Teşkilatında;
a) Genel Müdürün sözleşmesini ilgili Bakan veya yetkilendireceği kişi,
b) Genel Müdür Yardımcısının sözleşmesini Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkan Vekili,
c) Daire Başkanlarının sözleşmesini Genel Müdür ve Genel Müdür Yardımcısı,
ç) Diğer personelin sözleşmesini İnsan Kaynakları Daire Başkanı ve İnsan Kaynakları Daire Başkan Yardımcıları,
(2) Taşra Teşkilatında;
a) Başmüdürlerin sözleşmesini Genel Müdür ve Genel Müdür Yardımcısı,
b) Başmüdür Yardımcılarının sözleşmesini Genel Müdür Yardımcısı ve Başmüdür,
c) Diğer personelin sözleşmesini Başmüdür ve Başmüdür Yardımcıları, Başmüdür Yardımcısı bulunmayan ünitelerde ise insan kaynakları birim yöneticisi,