Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı; Strateji Geliştirme Daire Başkanlığınca yerine getirilecek bütçe, performans programı, kesin hesap ve raporlama faaliyetlerine ilişkin ilke, iş, işlem ve süreçleri belirlemektir.
Dayanak
(1) Bu Yönerge, 5436 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 15 inci maddesi, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 60 ıncı maddesi ile 18/02/2006 tarihli ve 26084 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin (a) ve (b) fıkrası hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1)Bu Yönergede geçen,
a) Bakan: Başbakanın görevlendirdiği, Genel Müdürlüğün ilgili olduğu devlet bakanını,
b) Başkanlık: Strateji Geliştirme Daire Başkanlığını,
c) Genel Müdürlük: Basın - Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğünü,
ç) Harcama birimi: Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ile ödenek tahsis edilen ve harcama yetkisi bulunan Genel Müdürlük birimlerini,
d) Kanun: 10.12.2003 tarih ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununu,
e) OVMP: Orta Vadeli Mali Planı,
f) OVP: Orta Vadeli Programı,
g) Üst yönetici: Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürünü,
ğ) Yönerge: Bu Yönergeyi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Bütçe, Performans Programı,
Kesin Hesap ve Raporlama
Görevler
(1) Bütçe, performans programı, kesin hesap ve raporlama fonksiyonu kapsamında aşağıda sayılan görevler Başkanlık tarafından yerine getirilir:
a) Performans programı hazırlıklarının koordinasyonunu sağlamak,
b) Bütçeyi hazırlamak,
c) Ayrıntılı harcama programını hazırlamak,
d) Bütçe işlemlerini gerçekleştirmek ve kayıtlarını tutmak,
e) İlgili harcama birimlerince düzenlenen ödenek gönderme belgesine dayanılarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak,
f) Bütçe uygulama sonuçlarını raporlamak, sorunları önleyici ve etkililiği artırıcı tedbirler üretmek,
g) Bütçe kesin hesabını hazırlamak,
h) Mal yönetim dönemine ilişkin icmal cetvellerini hazırlamak,
ı) Genel Müdürlük gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek.
Performans programı hazırlıklarının koordinasyonu
(1) Performans programının hazırlanması ve değiştirilmesi çalışmalarında harcama birimleri arasındaki koordinasyon, Başkanlıkça yerine getirilir. Bu çalışmalarda kullanılacak bilgi, belge ve cetveller ile gerekli belgeler harcama birimlerine gönderilir.
(2) Performans programı idare düzeyinde hazırlanır. Performans programlarının hazırlanmasında; önceliklerin ve hedeflerin belirlenmesi süreci üst yöneticiden harcama birimlerine doğru, maliyet ve kaynak ihtiyacının tespiti süreci ise faaliyetlerden performans hedefine doğru olacaktır.
(3) Performans programı hazırlama süreci Genel Müdür ve harcama yetkilileri tarafından program dönemine ilişkin öncelikli stratejik amaç ve hedeflerin, performans hedef ve göstergelerin belirlenmesi ile başlar. Belirlenen hususlar üst yönetici tarafından harcama birimlerine en geç mayıs ayı sonuna kadar yazılı olarak duyurulur. Harcama birimleri sorumlu oldukları faaliyetlerin maliyetlerini tespit ederler. Bu faaliyetlerin maliyetleri ile faaliyetlerle doğrudan ilişkilendirilmeyen genel yönetim giderlerini ve diğer idarelere transfer edilecek kaynaklarını Başkanlığa bildirirler.
(4) Başkanlık, Genel Müdür tarafından duyurulan performans hedef ve göstergeleri ile faaliyetler ve harcama birimlerince sağlanan maliyet bilgilerini konsolide ederek performans programını hazırlar.
Bütçenin hazırlanması
(1) Başkanlık; merkez, yurt dışı ve yurt içi teşkilatındaki her bir harcama biriminin, bütçesi hazırlanacak yıla ilişkin ödenek ihtiyaçlarını tespit etmek amacıyla, orta vadeli programın (OVP) yayımlanmasından önce gerekli çalışmaları başlatır. Bu çalışmalar kapsamında harcama birimleri, bütçe hazırlığına ilişkin verilerini güncelleyerek ödenek ihtiyaçlarını tespit eder. Ödenek gerekçelerini meydana getiren maliyet detaylarına ve açıklamalara yer verir. Bu sayede bütçe ön hazırlığını tamamlamış olan harcama birimleri, Mayıs ayı sonunda yayımlanan OVP ve Haziran ayının onbeşine kadar yayımlanan orta vadeli mali plan (OVMP) doğrultusunda önceliklerini ve ihtiyaçlarını gözden geçirerek ödenek ihtiyaçlarını netleştirirler.
(2) Haziran ayı sonuna kadar Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan yılı merkezi yönetim bütçe hazırlama rehberi ile Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığınca hazırlanan yılı yatırım programı hazırlama rehberinin yayımlanmasını müteakip Başkanlık, bütçenin hazırlanmasında kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli belgeleri harcama birimlerine bir yazı ile bildirir.