Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı; Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının merkez teşkilatında imza yetkilerini belirlemek, verilen yetkileri belirli ilke ve usullere bağlamak, alt kademelere yetki vererek daha esnek ve hızlı hizmet sunumu sağlamak, üst makamlara genel ve öncelikli konularda karar almak için zaman kazandırmak ve verimliliği artırmaktır.
Kapsam
(1) Bu Yönerge; Bakan, Bakan Yardımcıları, Birim Amirleri ile Bakanlığın hizmet ve faaliyetlerine ilişkin imza ve yetki devirleri ile bu yetkilerin kullanılmasına ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 506 ncı ve 508 inci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Bakan: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanını,
b) Bakanlık: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığını,
c) Bakan Yardımcısı: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Bakan Yardımcılarını,
ç) Birim: Bakanlık merkez teşkilatında yer alan hizmet birimlerini,
d) Birim Amiri: Bakanlık merkez teşkilatında yer alan hizmet birimlerinin en üst yöneticilerini,
ifade eder.
Usul ve esaslar
(1) Bu Yönergenin uygulanmasında aşağıdaki usul ve esaslara uyulur:
a) Bakanlıkça yürütülen bütün hizmetler ve buna bağlı işlemlerde son karar mercii Bakan olmakla birlikte imza yetkisini devralan yöneticiler, bu Yönergede belirlenen usul ve esaslar ile sınırlar içerisinde yetkilerini kullanırlar.
b) Birimlerin her kademedeki yöneticileri yetkilerini, Bakanın belirlediği politika doğrultusunda, hizmete ait faaliyetlerin etkin, verimli ve ekonomik bir şekilde yerine getirilmesini sağlamak amacıyla, sorumlulukları ile dengeli olarak kullanırlar.
c) Bakanlık merkez teşkilatı yetkilileri, bu Yönergede yer alan istisnai hükümler hariç her türlü yazı ve onayı, doğrudan Bakana bağlı birimler hariç, ilgili Bakan Yardımcısı tarafından paraflanmadan Bakana arz edemezler. Bakanlık Makamınca verilen talimatların uygulanmasından, sırasıyla Bakan Yardımcısı, birim amirleri ile bunların yetki verdiği personel sorumludur.
ç) İmza yetkisi verilenler, yetki alanlarına giren önemli konu ve işler ile prensip kararı niteliği taşıyan ve Bakanlık politikasını ilgilendiren hususlarda imzadan önce veya işlem safhasında bağlı olunan makama varsa alternatif önerilerle birlikte bilgi sunmak ve bu makamın görüş ve direktiflerine göre işlem yapmak zorundadır.
d) Bakanlık dışı yazışmalarda mütekabiliyet ilkesi esastır.
e) Birimlerin dışında gerçek ve tüzel kişilerle yapılacak yazışmalarda, Bakan tarafından devredilen imza yetkisi kullanılırken yazılar "Bakan a." (Bakan adına) ibaresi ile imzalanır. Birimler arasında yapılacak yazışmalarda bu ibare kullanılmaz. Diğer kamu kurum ve kuruluşlarla ilk defa yapılacak tebligat dışındaki yazışmalarda yazıların Daire Başkanı veya daha üst ünvanlı personelce imzalanması zorunludur.
f) Bu Yönerge uyarınca alt derecedeki amirler tarafından kullanılan imza yetkisi, üst amirlerce her zaman kullanılabilir.
g) Birimler arasında yapılacak yazışmalarda;
1) İmza yetkisi devredilen ünvan bilgisi yazılmaz. Ancak dağıtımlı belgelerde muhataplar arasında hem iç birim hem de diğer kamu kurum ve kuruluşları olması durumunda, a.” ibaresine ve imza yetkisini devredenin ünvanına yer verilir.
2) Birim amiri tarafından devredilen imza yetkisi kullanılırken, diğer birimlere yazılan yazılar “Genel Müdür a.” (Genel Müdür adına) veya “Başkan a.” (Başkan adına) ibaresi kullanılarak imzalanır.
ğ) Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğünden görüş talep edilmesine ilişkin yazılar bizzat birim amiri tarafından imzalanır. Bu yetki alt kademelere devredilemez.
h) Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı, Bakanın onayı veya emri ile Bakan adına teftiş, inceleme ve soruşturmalar kapsamında yürüttüğü iş ve işlemler ile ilgili yazılarını"... rica ederim." şeklinde, diğer yazılarını (e) ve (g) bendindeki genel esaslara uygun şekilde bitirir.
ı) Birimlerin ulusal kalkınma strateji ve politikaları, Cumhurbaşkanlığı yıllık programı çerçevesinde Bakanlığın orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarının belirlenmesi, izlenmesi ile revizyonuna ilişkin yazılar bizzat birim amiri tarafından imzalanır. Bu yetki alt kademelere devredilemez.
i) Basın organlarına yapılacak sözlü ve/veya yazılı açıklamalar, Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğinin uygun görüşü olmadan yapılamaz.
j) Birimlerin imza yetkilileri, sorumluluk ve yetki sınırları içinde kalmak kaydıyla diğer birimler, bağlı ve ilgili kuruluşlar ve Bakanlık dışındaki kurum ve kuruluşlarla yazışma yapabilir. Bakanlık dışındaki kurum veya kuruluşlar ile yapılacak yazışmalar Bakanlık birimleri ile yazışma yapılmasını gerektiriyor ise, sorumlu ve yetkili birim, diğer birimler ile koordinasyonu sağlayarak Bakanlık dışındaki kurum veya kuruluş ile yazışma yapabilir. Diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla yapılacak yazışmalarda sorumlu birim atlanarak yazışma yapılamaz.