Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
(1) Bu Yönergenin amacı; iş ve işlemlerin zamanında ve süratle yapılması, kaynakların etkin ve verimli kullanılması için, Diyanet İşleri Başkanlığı merkez teşkilatı birimleri arasında koordinasyonun sağlanması ile ilgili çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir. Bu Yönerge, Başkanlık merkez teşkilatını kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge; 22/6/1965 tarihli ve 633 sayılı Diyanet İşleri Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun 3 ve 4 üncü maddeleri ile 17/06/2014 tarihli ve 29033 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Diyanet İşleri Başkanlığı Görev ve Çalışma Yönetmeliğin 8 ve 9 uncu maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Başkan: Diyanet İşleri Başkanını,
b) Başkanlık: Diyanet İşleri Başkanlığını,
c) Başkan Yardımcısı : Diyanet İşleri Başkan Yardımcılarını,
ç) Birim : 633 sayılı Kanunun 7 nci maddesinde sayılan merkez birimlerini,
d) Birim amiri: Başkanlık merkez teşkilatındaki birimlerin en üst yöneticilerini,
e) Daire Başkanı : Genel müdürlük bünyesinde bulunan dairelerin en üst amirini,
f) Koordinasyondan Sorumlu Başkan Yardımcısı: Kendisine Başkan tarafından birimler arası koordinasyon ve eşgüdümü sağlama görevi verilen Başkan Yardımcısını,
g) Raportör: Koordinasyon ve eşgüdüm sekretaryasında raportör olarak
görevlendirilen personeli ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Birimlerarası Eşgüdümün Sağlanması
Temel ilkeler
(1) Birim amirleri, kendi yetkileri dâhilindeki iş ve işlemlerin yürütülmesinde ve hizmet sunumunda, kaynak israfına ve atıl kapasiteye yol açılmaksızın, performans hedeflerine uygun, etkin, verimli ve kaliteli hizmet sunulmasını sağlamakla görevlidir.
(2) Birim amirleri, bulunduğu birimin iş süreçlerini belirleyerek görevlerini etkili, verimli, amacına ve mevzuata uygun bir şekilde yürütür ve bunun için eşgüdümü sağlar.
(3) Birim amirleri, birimin görev alanı ile ilgili performans ölçütlerini belirler, plan, program ve projeler yapar, teklifler hazırlar.
(4) Birim amirleri yukarıdaki ilkeler çerçevesinde faaliyetlerini biriminin bağlı bulunduğu başkan yardımcısının eşgüdümünde gerçekleştirir.
(5) Birim amirleri, yukarıdaki ilkeleri dikkate alarak görevleri çerçevesinde gerçekleştirmiş veya gerçekleştirememiş oldukları faaliyetlerle ilgili aylık, üçer aylık, altışar aylık ve yıllık bir rapor hazırlayarak Koordinasyondan sorumlu Başkan Yardımcısının eş güdümünde Başkana sunar.
Görev dağılımı
(1) Başkan, Başkanlık onayıyla, Başkan Yardımcıları arasında görev dağılımı yaparak Başkan Yardımcılarının hangi birimlerden sorumlu olduğunu belirler. Birimler faaliyetlerini öncelikle birimlerinden sorumlu olan Başkan Yardımcısının gözetim, denetim ve rehberliğinde gerçekleştirir.
(2) Başkan, Başkan Yardımcılarından birini, birimler arası koordinasyonu sağlamakla görevlendirir.
Koordinasyondan sorumlu başkan yardımcısı
(1) Koordinasyondan Sorumlu Başkan Yardımcısının görev ve yetkileri şunlardır;
a) Başkanlık birimleri arasında, belirlenen hedef, politika, strateji ve ilgili düzenlemelere göre koordinasyonu sağlamak.
b) Başkanlık hizmetlerinin planlanmasını, etkin ve verimli hizmet sunulmasını, tüm birimlerin işbirliği ve uyum içerisinde hizmetlerini yürütmesini ve hizmetlerin değerlendirilmesini sağlamak.
c) Başkanlık merkezinde etkin ve verimli hizmet sunulması amacıyla kaynak ve personel ihtiyaçlarını tespit etmek, istihdam planlaması ve norm kadro çalışması yapmak ve personel hareketlerinin gerçekleştirilmesinde rehberlik yapmak.
ç) Başkanlığın faaliyet ve işlemlerini, yönetim sistemlerini değerlendirmek, işleyiş ve yönetim süreçlerinin etkinliğini gözetmek, kalitenin ve verimliliğin geliştirilmesini sağlamak.
d) Birimlerin performans değerlendirme sistematiği için her türlü tedbiri almak, alt yapıyı kurmak, rapor sonuçlarını Başkana sunmak.
e) Başkanlık ile ilgili istatistikî bilgilerin takibini sağlamak, bu bilgileri Başkana bildirmek ve alınabilecek önlemler hakkında Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak.
f) Başkanlık tarafından belirlenen kriterler doğrultusunda verimlilik değerlendirmesine esas bilgilerin Başkana iletilmesini sağlamak.
g) Başkanlık dâhilinde verilen hizmetlerin hizmet kalite standartlarına uygun şekilde verilmesi için gerekli çalışmaları yapmak.
Birim amirlerinin sorumluluğu
(1) Birim amirlerinin sorumlulukları şunlardır;
a) Başkanlık tarafından belirlenen kriterler doğrultusunda kendi birimi ile ilgili performans değerlendirmesini yaparak, bu değerlendirmeye esas bilgileri zamanında, eksiksiz ve doğru olarak hazırlamak.
b) Mevzuatı yakından takip ederek düzenlemeleri süratle uygulamaya koymak, karşılaştığı sorunları çözmek, çözemediği sorunları sebepleri ile birlikte belirlemek.