Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
(1) Bu Yönergenin amacı, Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü bünyesindeki daire başkanlıklarının görevleri ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
(2) Bu Yönerge, Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü bünyesinde bulunan daire başkanlıklarını kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge, 11/10/2011 tarihli ve 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname'nin 40 ıncı maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Bakan: Sağlık Bakanını,
b) Bakanlık: Sağlık Bakanlığını,
c) Genel Müdürlük: Halk Sağlığı Genel Müdürlüğünü,
ç) Genel Müdür: Halk Sağlığı Genel Müdürünü,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Hizmetlerin Yürütülmesi, Daire Başkanlıkları ve Görevleri
Hizmetlerin yürütülmesi
(1) Genel müdür, Genel Müdürlüğün görev ve hizmetlerinin yürütülmesinden, sevk ve idaresinden sorumludur. Genel müdür yardımcıları, Genel Müdür tarafından verilen görevleri yürütür ve hizmetlerin yürütülmesinde genel müdüre yardımcı olur.
(2) Genel Müdürlüğün hizmet birimleri bu Yönerge çerçevesinde oluşturulan daire başkanlıkları ile daire başkanlıklarına bağlı birimlerden oluşur. Daire başkanlıklarına bağlı olarak oluşturulacak birimlerin sayısı ve görevleri Genel Müdür tarafından belirlenir.
(3) Daire başkanlıkları doğrudan Genel Müdüre veya görevlendireceği Genel Müdür Yardımcısına bağlı olarak hizmet yürütür.
(4) Genel Müdürlükte birden fazla daireyi ilgilendiren konular için Genel Müdür tarafından koordinatör görevlendirilebilir.
(5) Genel Müdür tarafından özellikli veya dönemsel yürütülmesi gereken hizmetler için çalışma grupları veya birimler teşkil edilebilir.
(6) Daire başkanlıkları, bu Yönergede belirlenen görevlerin dışında Genel Müdür tarafından verilen benzer nitelikteki görevleri de yapmakla yükümlüdür.
Daire başkanlıkları
(1) Genel Müdürlüğün daire başkanlıkları şunlardır:
(a) Aile Hekimliği Uygulama ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı
b) Toplum Sağlığı Hizmetleri ve Eğitim Dairesi Başkanlığı
c) Göç Sağlığı Dairesi Başkanlığı
ç) Çalışan Sağlığı Dairesi Başkanlığı
d) Birinci Basamak Sağlık Kuruluşları Planlama ve Organizasyon Dairesi Başkanlığı
e) Sağlık Tehditleri Erken Uyarı ve Cevap Dairesi Başkanlığı
f) Aşı ile Önlenebilir Hastalıklar Dairesi Başkanlığı
g) Bulaşıcı Hastalıklar Dairesi Başkanlığı
ğ) Zoonotik ve Vektörel Hastalıklar Dairesi Başkanlığı
h) Tüberküloz Dairesi Başkanlığı
ı) Mikrobiyoloji Referans Laboratuvarları ve Biyolojik Ürünler Dairesi Başkanlığı
i) Tütün ve Madde Bağımlılığı ile Mücadele Dairesi Başkanlığı
j) Kanser Dairesi Başkanlığı
k) Ruh Sağlığı Dairesi Başkanlığı
l) Çocuk ve Ergen Sağlığı Dairesi Başkanlığı
m) Kadın ve Üreme Sağlığı Dairesi Başkanlığı
n) Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Dairesi Başkanlığı
o) Kronik Hastalıklar ve Yaşlı Sağlığı Dairesi Başkanlığı
(ö) Aile Hekimliği Eğitim ve İzleme Dairesi Başkanlığı
p) Çevre Sağlığı Dairesi Başkanlığı
r) Tüketici Güvenliği ve Halk Sağlığı Laboratuvarları Dairesi Başkanlığı
s) İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı
ş) Bütçe ve Projeler Dairesi Başkanlığı
t) Hukuk ve Mevzuat Dairesi Başkanlığı
Aile Hekimliği Uygulama ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı
(1) Aile Hekimliği Uygulama ve Geliştirme Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Aile hekimliği uygulama modelinin geliştirilmesi için araştırmalar yapmak, projeler üretmek, uygulamak ve aile hekimliği ile ilişkili ulusal ve uluslararası programların sahada uygulanmasını ilgili dairelerle iş birliği içerisinde sağlamak.
b) Uygulanması planlanan sağlık politikalarının aile hekimliği uygulamasına entegrasyon faaliyetlerini sağlamak.
c) Aile sağlığı merkezlerinin ve/veya aile hekimliği birimlerinin açma, kapama ve yer değiştirme işlerini yürütmek, ilgili dairelerle koordinasyonu sağlamak.
ç) Aile Sağlığı Merkezleri ve aile hekimliği birimlerinin isim ve yer değişikliği işlerini yürütmek.