Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç-Kapsam-Dayanak-Tanımlar
Amaç
Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçları doğrultusunda; Türkiye genelinde İmam Hatip Liseleri arasında Arapça öğrenimini desteklemek, bu alanda yetenekli öğrencileri bilimsel araştırmalara yöneltmek ve Arapça dini metinleri anlamalarını sağlamak, Ortadoğu ülkeleri ile gelişen ekonomik ve sosyal ilişkilere katkı sağlamak ve Arapça bilgi düzeyini geliştirmelerini sağlamaktır.
Kapsam
Bu yönerge, İmam-Hatip Lisesi, Anadolu İmam-Hatip Lisesi öğrencilerinin katılacağı “Arapça Bilgi ve Etkinlik Yarışması”nın düzenlenip yürütülmesi ile ilgili esasları kapsar.
Dayanak
Bu Yönerge; Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Bu Yönergede geçen;
“Bakanlık”, Millî Eğitim Bakanlığını,
“Genel Müdürlük”, Din Öğretimi Genel Müdürlüğünü,
“Okul", İmam-Hatip Lisesi, Anadolu İmam-Hatip Lisesi
“Yarışma Merkezi”, “Arapça Bilgi ve Etkinlik Yarışması” nın yapıldığı il veya ilçe merkezini, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Esas Hükümler
Yarışmaya Katılma Şartları
“Arapça Bilgi ve Etkinlik Yarışması" nın katılım şartları;
a) İmam Hatip Liseleri ile Anadolu İmam Hatip Liselerinde okuyan öğrenciler katılır.
b) Bilgi yarışmalarının okul içi bölümünde Yarışma Koordinasyon Merkezi tarafından verilecek olan 100 adet soru ile sınava tabi tutulur. Başarılı olan öğrenciler okulunu temsil etmeye hak kazanır. Okul yönetiminin uygun görmesi durumunda okul takımında değişikliğe gidilebilir. Etkinlik yarışmasına katılacak öğrenciler ise okul yönetimi tarafından yapılan seçmeler sonunda belirlenir.
c) İl ve bölge yarışmalarının sonuçları, yarışmaları takip eden hafta içinde Genel Müdürlük ile bölge/ final yarışma merkezine bildirir.
d) Daha önceki yıllarda Türkiye birincisi olanlar aynı tür yarışmalara katılamaz.
e) Bölge yarışmalarının yapılacağı ilin okul birincileri il bazındaki yarışmalara katılmadan doğrudan bölge yarışmalarına, finalinin yapılacağı okulun birincisi de il ve bölge yarışmalarına katılmadan doğrudan finallere katılır.
f) Bir öğrenci aynı öğretim yılında sadece bir yarışmaya katılabilir.
g) Her okul; bilgi Yarışmasının okullar arası bölümüne 4 (dört) asıl 2 (iki) yedek öğrenci ile katılır. Etkinlik yarışmalarına ise hitabette 1 (bir), şiirde 1 (bir), Musikide en az 1 (bir) en çok 6 (altı), tiyatroda ise 3 (üç)öğrenci ile yarışmalara katılım sağlar.
h) Öğrencilerin bilgi ve etkinlik yarışmalarına katılmaları için sınıf şartı aranmaz.
Uygulama
Arapça Bilgi ve Etkinlik Yarışması” nın soru ve konuları aşağıdaki şekildedir.
Bilgi Yarışması İmam Hatip Lisesi Arapça müfredatına uygun olarak çoktan seçmeli test şeklinde yapılacaktır. Genel Arapça bilgisi esas alınacağından okullar arası elemelerde daha üst düzeyde sorular da yer alabilir. Etkinlik Yarışması ise yarışma komisyonunun belirleyeceği metinler üzerinde öğrencilerin beceri ve kabiliyetlerinin değerlendirilmesi şeklinde yapılacaktır.
Bilgi yarışmalarında çıkacak olan soru türleri:
■ Arapça kelime bilgisi
■ Okuduğunu anlama
■ Tercüme edebilme
■ Pratik diyalogları tamamlama
■ Temel Arapça Dilbilgisi (Sarf ve Nahiv)
■ Dinlediğini anlama şeklindedir..
Etkinlik yarışmasının konuları:
■ Arapça Şiir Okuma
■ Arapça Hitabet
■ Arapça Tiyatro
■ Arapça Musiki şeklindedir.
BİLGİ YARIŞMASI:
A. Okul İçi Bilgi Yarışmaları:
Yarışma Koordinasyon Merkezi tarafından Okul müdürünün mail adresine gönderilecek 100 soru ile öğrenciler sınava tabi tutulacaklardır. Sınav sonuçlarına göre başarılı olan öğrencilerden okul takımı oluşturulacaktır. Okul yönetiminin uygun görmesi durumunda okul takımında değişiklik yapılabilecektir.
B. Okullar Arası Bilgi Yarışmaları
1. İl Bilgi Yarışmaları
a. Okullar arası il bilgi yarışmasında yarışmacılardan biri ekip başkanı (sözcü) olacaktır. Yarışma ekibindeki öğrenciler yarışmanın sonuna kadar değiştirilmeyecektir. Ancak hastalık ve benzeri mazeretler nedeniyle, mazereti kabul edilen yarışmacı öğrencinin yerine yedek öğrenci yarışma ekibinde yer alacaktır. Bu durum Okul Müdürlüğünce yarışma koordinasyon merkezine yazılı olarak bildirilecektir.
b. Okulun koordinatör öğretmeni okullar arası yarışma dönemine kadar ekibini yarışmaya hazırlayacaktır.
c. Sorular, cevap anahtarı ile birlikte, bir nüsha jüriye, bir nüsha da sunucuya olmak üzere 2 nüsha halinde kapalı zarfın içinde verilecektir. Zarflarda her bir yarışma grubu için 15 asıl 10 yedek soru yer alacaktır.
d. Beş şıklı çoktan seçmeli olan sorular, yarışmacı ekiplere sesli sorulmayacak, yazılı olarak verilecektir. Sorular verilip, süresi içinde cevabı yazıldıktan sonra, grup sözcüleri cevap tabelasını jürinin ve seyircinin görebileceği şekilde gösterecektir. Bundan sonra sunucu soruyu yüksek sesle okuyacak, cevapların doğru veya yanlış olduğu jüri başkanının onayından sonra sunucu tarafından açıklanacaktır. Sunucu yarışmanın akışından ve cevap sürelerinin takibinden sorumlu olacaktır.