Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ KISIM
Genel Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı; İş Teftiş Kurulu Başkanlığında görevli İş Müfettişi Yardımcılarının mesleki bilgi, beceri ve davranış bakımından en iyi şekilde yetiştirilmelerini; İş Müfettişlerinin ve Yardımcılarının çalışma hayatına ilişkin mevzuattaki değişim ve gelişmeleri zamanında izlemesini, bunlara en üst seviyede uyumunu, teftiş ve diğer görevlerini yüksek verimlilik, üstün kalite ve hizmet anlayışı içerisinde ve mesleki standartlara uygun bir biçimde yerine getirilebilmesini; daha ileri görevlere hazırlanmasını; büro çalışanlarının görev ve sorumluluklarının gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışlara sahip olmalarını; örnek alınacak kurumsal bir yönetim yaklaşımı sağlamak üzere İş Teftiş Kurulu Başkanlığı tarafından uygulanacak eğitimlerin, hedefleri, ilkeleri, uygulanması, değerlendirilmesi ve yönetimi ile ilgili esas ve usulleri düzenlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönerge hükümleri, İş Teftiş Kurulu Başkanlığında görevli İş Müfettişleri, İş Müfettişi Yardımcıları ve büro çalışanlarını kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İş Teftiş Kurulu Başkanlığı Yönetmeliğinin 8, 32, 33, 34 ve 35 inci maddeleri, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliği ve Aday Memurların Yetiştirilmesine İlişkin Genel Yönetmelik hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Bakanlık: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığını,
b) Teftiş Kurulu: İş Teftiş Kurulu Başkanlığını,
c) Kurul Başkanı: İş Teftiş Kurulu Başkanını,
d) Grup Başkanı: Grup kurulan yerlerdeki İş Teftiş Grup Başkanını,
e) Müfettiş: Kurul Başkanı, Kurul Başkan Yardımcıları, Grup Başkanları, Grup Başkan Yardımcıları, Baş İş Müfettişleri, İş Müfettişleri ve Yetkili İş Müfettiş Yardımcılarını,
f) Müfettiş Yardımcısı: Teftiş yetkisi bulunmayan İş Müfettiş Yardımcılarını,
g) Uyum Eğitimi: Teftiş Kuruluna yeni gelen personelin Teftiş Kurulunun amaç ve politikasını, yapısını, kendi görev, yetki ve sorumluluklarını tanımaları; yapacağı işlerle ilgili bazı temel bilgileri öğrenmeleri için yapılan giriş, tanıtma, intibak ve alıştırma eğitimini,
h) Mesleki Gelişim Eğitimi: Daha önce kazandığı bilgi ve becerileri geliştirmek veya yenilerini kazandırmak, alanı ile ilgili yeni gelişmeleri öğretmek ya da yeni bireysel bilgi, beceri ve yetenekler edinmelerini sağlamak amacıyla düzenlenen eğitimleri,
i) Yıllık Eğitim Planı: Teftiş Kurulunda görev yapan ya da görevlendirilecek personelin, eğitim ihtiyaçlarını karşılamak üzere, hizmet ile ilgili çeşitli konu, branş veya alanlarda düzenlenecek eğitim faaliyetlerinin dönemlerini, başlangıç ve bitiş tarihlerini, eğitime katılacak personelin sayısını ve niteliklerini belirtmek amacıyla bir takvim yılı için hazırlanan ve Kurul Başkanının Onayı ile yürürlüğe giren planı,
j) Hizmetiçi Eğitim Faaliyeti: Personelin, mesleki ve kişisel gelişimi amacıyla kurum içi ve kurum dışı düzenlenen kurs, seminer, konferans, panel, sempozyum vb. faaliyetleri,
k) Eğitim Grubu: Eğitim faaliyetlerinin yürütülmesinden ve koordinasyonundan sorumlu olmak üzere, Kurul Başkanının görevlendireceği bir Kurul Başkan Yardımcısı ve en en az dört iş müfettişinden oluşan grubu,
l) Eğitim Koordinatörü: Eğitimfaaliyetlerinin yürütülmesinden ve koordinasyonundan sorumlu olmak üzere, Eğitim Grubu içinden Kurul Başkanının görevlendirdiği müfettişi,
m) Eğitim Görevlisi: Eğitim faaliyetlerinde öğretici veya eğitici olarak görevlendirilen kişiyi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Hizmetiçi Eğitimin Hedefleri ve İlkeleri
Hizmetiçi Eğitimin Hedefleri
(1) Teftiş Kurulunun hizmet özellikleri ile Devlet Memurları Eğitimi Genel Planı, Kalkınma Planları, uluslar arası norm ve standartlar, Bakanlığın ve Kurul Başkanlığının eğitim için öngördüğü hedefler doğrultusunda, Kurul Başkanlığında görevli personelin eğitimi amacıyla yapılan hizmetiçi eğitimin hedefleri aşağıdadır:
a) Müfettiş Yardımcılarının yetiştirilmelerini sağlamak,
b) Müfettişlerin, Müfettiş Yardımcılarının ve büro çalışanlarının günün değişen şartlarına göre hizmet ile ilgili değişim ve gelişmelere uyumunu sağlamak,
c) Müfettişlere, Müfettiş Yardımcılarına ve büro çalışanlarına hizmet alanındaki yeniliklerin, gelişmelerin gerektirdiği bilgi, beceri, uygulama yeteneği ve davranışlar kazandırmak,
d) Hizmet ile ilgili temel prensip ve tekniklerin, uygulama birliğini sağlamak,
e) Müfettişlerin ve Müfettiş Yardımcılarının uygulamaya yönelik bilimsel araştırma yapma isteğini teşvik etmek ve desteklemek,
f) Müfettişlerin, Müfettiş Yardımcılarının ve büro çalışanlarının mesleki yeterlik ve anlayışlarını geliştirmek,