ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Metnin ilk hali
Kurum: Kültür ve Turizm Bakanlığı
Kabul Tarihi: 18.01.2013
Yürürlüğe Giriş Tarihi: 18.01.2013
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve Kapsam
(1) Bu Yönerge, 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu kapsamında kurulan kültür varlıklarını koruma bölge kurulu müdürlükleri ve Kültür Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu ile ilgili yürütülecek hizmetlere ilişkin usul ve esasları düzenler.
(1) Bu Yönerge; 21/7/1983 gün ve 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, 16/6/2005 gün 5366 sayılı Yıpranan Tarihi ve Kültürel Taşınmaz Varlıkların Yenilenerek Korunması ve Yaşatılarak Kullanılması Hakkında Kanunile 16/4/2003 gün ve 4848 sayılı Kültür ve Turizm Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 9. maddesinin (g) fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu yönergede geçen;
a) Bakanlık; Kültür ve Turizm Bakanlığını,
b) Genel Müdürlük; Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğünü,
c) Kanun: 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununu,
ç) Koruma Yüksek Kurulu; Kültür Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulunu,
d) Koruma bölge kurulu; Kültürvarlıklarını koruma bölge kurulu ile yenileme alanları kültür varlıklarını koruma bölge kurulunu,
e) Koruma bölge kurulu müdürlüğü; Kültür varlıklarını koruma bölgekurulu müdürlüğü ile yenileme alanları kültür varlıklarını koruma bölge kurulu müdürlüğünü,
f) Müsteşar: Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşarını,
g) Sit: Arkeolojik, kentsel, kentsel arkeolojik ve tarihi sit alanları ile bunların birlikte bulunduğu sit alanlarını,
ğ) KUDEB: Koruma Uygulama ve Denetim Bürolarını ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlükleri Çalışma Usul ve Esasları
Hizmete İlişkin Esaslar
(1)Koruma bölge kurulu müdürlükleri çalışmalarını aşağıdaki esaslar çerçevesinde sürdürür.
a) Koruma bölge kurulu müdürlükleri merkeze bağlı kuruluşlar olduğundan, Genel Müdürlük ve konuyla ilgili diğer kurum ve kuruluşlarla doğrudan yazışma yapabilirler. Müze müdürlükleri ve kültür ve turizm müdürlükleri ile yapılacak yazışmalar, ilgili Valilik kanalı ile gerçekleştirilir. İlçelerde bulunan müze müdürlükleri ile, ilgili kaymakamlık aracılığı ile yazışma yapılır.
b) Cumhurbaşkanlığı, TBMM Başkanlığı, Başbakanlık, Genel Kurmay Başkanlığı, ve Bakanlıklar gibi makamlarla ilgili yazışmalar Genel Müdürlük kanalı ile yapılır. Koruma bölge kurulu müdürlüklerince, koruma bölge kurulunda görüşülecek konulara ilişkin Bakanlıkların ilgili birimleriyle yazışma yapılabilir.
c) Koruma bölge kurulu toplantılarına üye olarak çağrılacak temsilcilerin katılımı konusunda Genel Müdürlüğe bilgi verilmek suretiyle Bakanlıkların ilgili birimleriyle doğrudan yazışma yapılır.
ç) Koruma bölge kurulları tarafından alınan kararlar, koruma bölge kurulu müdürlüklerince ilgili kurumlara dağıtılır.
d) Koruma bölge kurulu hizmetleriyle ilgili yazışmalara koruma bölge kurulu başkan ve üyeleri imza atamazlar. Bu yazışmalar koruma bölge kurulu müdürü tarafından imzalanır.
e) Koruma bölge kurulu müdürlüğüne gelen evraklara önemi, içeriği ve ivediliği göz önüne alınarak süresi içinde işlem yapılır.
f) Dosyalar il, ilçe, köy, mahalle, pafta, ada, parsel gibi veriler dikkate alınarak hazırlanır. Bakanlıkça belirlenen arşiv sistemine göre tasnif edilip desimal numaraları verilir ve arşivlenir. Birden çok il, ilçe, köy ve mahalleyi kapsaması durumunda her dosyaya bütüne ilişkin bilgi ve belgelerden konulur ve dosyaya konunun genel adı yazılır.
g) Koruma bölge kurulu müdürlüklerine yapılan başvurulardan; dosya incelemesi veya yerinde inceleme sonucunda uzman raporuyla koruma bölge kurulunda değerlendirilmesine gerek olmadığı tespit edilen konulara, müdürlükçe yazışma usulü esaslarına göre yanıt verilir. Koruma bölge kurulu müdürlüğünce koruma bölge kurulunda değerlendirilmesine ihtiyaç duyulan konular ise gündeme alınır.
ğ) Kanuna aykırı bir uygulama tespit veya ihbar edildiğinde konuya ilişkin inceleme yapılarak aykırı uygulamaya dair koruma bölge kuruluncakarar alınıncaya kadar Müdürlük yazısı ile ilgili kurumlara (belediye, valilik, vb.) aykırı uygulamanın durdurulması bildirilir. Konu, koruma bölge kurulunun ilk toplantısında gündeme alınarak değerlendirilir. Alınan karar doğrultusunda işlem yapılır ve bu kapsamda karar gereklerinin yerine getirilmesi için takibi koruma bölge kurulu müdürlüklerince yapılır.
h) Sit alanlarında geçiş dönemi-koruma esasları ve kullanma şartlarının belirlenmesi ile planlama yetkisi bulunan kamu kurum ve kuruluşları, valilik ve belediyelerce koruma amaçlı imar planlarının, Kanunun 17. maddesinde belirtilen süreler içinde yapılması koruma bölge kurulu müdürlüklerince takip edilir. Belirtilen süreler içerisinde planların elde edilememesi halinde geçiş dönemi koruma esasları ve kullanma şartlarının süresinin uzatılıp uzatılmaması konusunun koruma bölge kurulunda değerlendirilmesi koruma bölge kurulu müdürlüğünce sağlanır.