Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Bu Yönergenin amacı, Kültür ve Turizm Bakanlığı merkez teşkilatı ve bağlı kuruluşlarınca yürütülen faaliyetlerin, Bakanlık kalite politikası çerçevesinde yürütülmesine ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
Kapsam
Bu Yönerge, Kültür ve Turizm Bakanlığının Kalite Yönetim Sistemi kapsamında bulunan merkez birimlerinde ve bağlı kuruluşlardaki Bakanlık kalite politikası uygulamalarını kapsar.
Dayanak
Bu Yönerge, 5436 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkındaki Kanunun 15. maddesi ile Bakanlık Makamının 07/09/2011 tarihli ve 189921 sayılı olurları ile kurulan Bakanlık Kalite Yönetim Sistemi çalışmalarına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Bu Yönergede geçen:
a) Bakanlık: Kültür ve Turizm Bakanlığını,
b) Birim: Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesinde bulunan ve Kalite Yönetim Sistemi kapsamında yer alan merkez birimlerini ile bağlı kuruluşları,
c) Başkanlık: Kültür ve Turizm Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığını,
ç) Başkan: Kültür ve Turizm Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanını,
d) Yönetim Temsilcisi: Strateji Geliştirme Başkanını,
e) Kalite Birimi: Strateji Geliştirme Başkanlığı bünyesinde faaliyette bulunan ve Bakanlığın kalite çalışmalarını koordine edip geliştiren proje ekibini,
f) Birim Kalite Sorumlusu: Görev yapmakta olduğu birimi Merkez Kalite Koordinasyon Kurulunda temsil eden ve Birim Amir Yardımcısı pozisyonunda bulunan kişiyi,
g) Merkez Kalite Koordinasyon Kurulu: Birimlerin temsilcilerinden oluşan ekibi,
ğ) Merkez Kalite Koordinasyon Kurulu Başkanı: Merkez Kalite Koordinasyon Kuruluna başkanlık eden ve Stratejik Yönetim ve Planlama Daire Başkanlığı görevini yürüten kişiyi,
h) Birim Kalite Temsilcisi: Görev yapmakta olduğu birimi Merkez Kalite Ekibinde temsil eden kişiyi,
ı) Merkez Kalite Ekibi: Birimlerin temsilcilerinden oluşan ekibi,
i) Teşkilat: Kültür ve Turizm Bakanlığı merkez teşkilatı ile bağlı kuruluşlarını,
İfade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Temel İlkeler
Kalite Yönetim Sistemi İle İlgili Temel İlkeler
Bakanlık Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili temel ilkeler, Bakanlık Stratejik Planı ve Bakanlık Kalite Politikası çerçevesinde Başkanlık tarafından belirlenir.
Kalite Yönetim Sistemi çalışmalarının her aşamasında uygulayıcı birimlerin katılımı ve işlerin ekip halinde yürütülmesi esastır.
Bakanlık Kalite Yönetim Sistemi sürekli sorgulanarak geliştirilmesi için gerekli çalışmalar yapılır. Bu konuda hazırlanan projeler ilgili birimlerin temsilcilerinin katılımı ile yapılacak toplantılarda değerlendirilerek sonuca bağlanır.
Bakanlığın vermiş olduğu hizmetlerin kalitesi ve hizmet alanların memnuniyeti için gerekli çalışmalar yapılır. Bu konuda yapılacak çalışmalarda öncelik düzenli olarak yapılacak anket ve diğer araştırma çalışmaları ile ölçülerek tespit edilir.
Çalışan memnuniyetini ve iş verimini arttıracak uygulamalar ve iyileştirmeler sürekli olarak yapılır. Bu iyileştirmelerin yapılmasına esas öncelikli sahalar Kalite Birimince düzenli aralıklarla yapılan Kalite ve Memnuniyet Anketleri ile ölçülerek teşkilata duyurulur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Uygulama
Kalite Yönetim Sistemi kapsamında yapılacak çalışmalar Kalite Birimi, Merkez Kalite Ekibi ve Kalite Koordinasyon Kurulu tarafından yapılır ve Yönetim Temsilcisi veya Müsteşarlık Makamının onayı ile yürürlüğe girer.
Kalite Birimin Kuruluşu ve Görevleri
Kalite Biriminin üyeleri Başkanlığın teklifi ve Müsteşarlık Makamının onayı ile belirlenir.
Kalite Biriminin görevleri şunlardır:
a) Bakanlık Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili yapılması gereken iş ve işlemlere ilişkin olarak Kalite Yönetim Sistemi kapsamdaki birimlerin koordinasyonunu sağlamak,
b) Kalite Yönetim Sisteminin sekretarya işlerini yürütmek,
c) Kalite Yönetim Sistemi kapsamında yapılacak İç Tetkik çalışmalarının faaliyet takvimi ve bu kapsamda görevlendirilecek personeli belirlemek ve onaya sunmak,
ç) Kalite Yönetim Sistemi kapsamında yapılması uygun görülen işlere ilişkin gerekli çalışmaları yapmak,
d) Bakanlık Kalite Yönetim sistemi kapsamında, hizmet alanlarını memnuniyetinin arttırılması, personelin memnuiyetinin arttırılması, iş süreçlerinin daha etkin ve verimli hale getirilmesi konularında gerekli çalışmaları yapmak,
e) Başkanlık tarafından verilen Kalite Yönetim Sistemi ile ilgili diğer işleri yapmak.
Kalite Biriminin Çalışma Esasları
Kalite Biriminin çalışma esasları, Başkanlıkça düzenlenir.
Merkez Kalite Ekibinin Kuruluşu ve Görevleri
Merkez Kalite Ekibi, Kalite Yönetim Sistemi kapsamındaki merkez birimleri ile bağlı kuruluşların görevlendireceği Birim Kalite Temsilcilerinden ve Kalite Birimi üyelerinden oluşur. Kalite Biriminde görev yapan Kültür ve Turizm Uzmanlarından birisi aynı zamanda Strateji Geliştirme Başkanlığı’nın Birim Kalite Temsilcisi olarak görev yapar.