Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Kısaltmalar
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki eğitim kurumlarında; ders içi ve ders dışı, bireysel ve toplu öğrenme süreçlerinde ihtiyaç duyulan ve tüm öğrenciler için erişilebilir nitelikte olan elektronik eğitim içeriklerinin, Bakanlığın ilgili birimlerinin eşgüdümü ve iş birliğiyle üretilmesi veya temin edilmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönerge, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından üretilen veya temin edilen elektronik eğitim içeriklerinin ihtiyaç tespiti, kontrolü, kabulü ve yayımlanması süreçlerini kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge, 25.08.2011 tarihli ve 652 sayılı “Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname” nin 14’üncü maddesinin birinci fıkrasının a ve b bentleri esas alınarak hazırlanmıştır.
Tanımlar ve kısaltmalar
(1) Bu Yönergede geçen;
1) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
2) Bakanlık Birimleri: 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin üçüncü bölümünde yer alan hizmet birimlerini,
3) Dış Yapım: Elektronik eğitim içerik ihtiyaçlarının, dış hizmet alımı veya hibe yöntemiyle karşılanmasını,
4) EBA: Millî Eğitim Bakanlığının resmî platformu olan www.eba.gov.tr adresinde ve diğer dijital platformlarda içerik sağlayan “Eğitim Bilişim Ağı”nı,
5) Elektronik Eğitim İçerikleri Talep Komisyonu: İlgili bakanlık birimleri tarafından kurulacak ve YEĞİTEK’e elektronik eğitim içerik taleplerini iletecek komisyonu,
6) İç Yapım: Elektronik eğitim içeriklerinin, YEĞİTEK bünyesinde üretilmesini,
7) İçerik Özeti: Hazırlanacak elektronik eğitim içeriklerinin; tür, süre, teknoloji, öğretim programı ilişkisi, eğitsel, teknik unsurlar vb.nin yer aldığı içeriği genel hatlarıyla tanımlayan, senaryo yazımına kaynaklık edecek özet metni,
8) İTYS: YEĞİTEK tarafından geliştirilen İçerik Talep ve Yönetim Sistemi’ni,
9) Senaryo Taslağı: Hazırlanacak elektronik eğitim içeriklerinin; tür, süre, etkileşim ögesi, öğretim programıyla ilişkisi, içeriğe özgü olarak diyalog, değişken, görsel, görüntü, ses, yazılım, geri bildim vb. unsurlarının tüm detaylarıyla yer aldığı, üretim / temin sürecine kaynaklık edecek taslak metni,
10) TTKB: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığını,
11) YEĞİTEK: Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünü, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Bakanlık Birimlerinin Görev ve Sorumlulukları
İlgili bakanlık birimlerinin görev ve sorumlulukları
(1) Elektronik içeriklerin üretimi veya temini sürecinde içerik talep eden ilgili bakanlık birimlerinin görev ve sorumlukları çerçevesinde yapılacak iş ve işlemler, aşağıda belirtilen esaslara göre gerçekleştirilir:
a) Elektronik Eğitim İçerikleri Talep Komisyonu üyelerinin, elektronik eğitim içerikleriyle ilgili eğitime ihtiyaç duymaları hâlinde, finansmanı ve organizasyonu kendilerinin üstleneceği bir eğitim düzenler ve bu eğitim için YEĞİTEK’ten personel desteği talep eder.
b) Elektronik Eğitim İçerikleri Talep Komisyonları vasıtasıyla ihtiyaç tespiti yapar. Bu ihtiyaç analizleri doğrultusunda içerik özeti veya senaryo taslağını hazırlar.
c) İhtiyaç analizi sonucunda hazırlanan içerik özeti veya senaryo taslağını YEĞİTEK tarafından geliştirilen İTYS’ye yükler.
ç) Elektronik eğitim içeriklerinin üretim veya temininde, kontrol ve kabul süreçlerine üye /üyeler verir.
d) İç yapım olarak üretilecek elektronik eğitim içerikleri için YEĞİTEK’in talep etmesi hâlinde uzman ve bilgi desteğinde bulunur.
e) Elektronik eğitim içeriklerinin güncelliğini takip ederek, içerikler üzerinde yapılacak güncellemelerle ilgili YEĞİTEK ile iş birliği yapar.
f) Elektronik eğitim içeriklerinin uygulanması ve kullanımı esnasında kendi görev tanımlarıyla ilgili sahadan görüş toplar ve nitelik değerlendirme raporları hazırlar.
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün görev ve sorumlulukları
(1) Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün Görev ve Sorumlulukları aşağıdadır.
a) Elektronik eğitim içeriklerinin üretimi veya temininde, kontrol ve kabul süreçlerinin koordinasyonunu sağlar.
b) Elektronik eğitim içeriklerinin üretimi veya temininde, kontrol ve kabul süreçlerine üye / üyeler verir.
c) İTYS’nin çalışmasını ve sürekliliğini sağlar.
ç) İlgili bakanlık birimlerine istemeleri hâlinde elektronik içerik geliştirme konusunda eğitim desteği verir.
d) İlgili bakanlık birimlerinden gelen elektronik eğitim içerik taleplerini inceler. Söz konusu elektronik eğitim içeriklerinin iç yapım veya dış yapım olmasına karar verir. Üretim / teminlerin gerçekleştirilmesi için gerekli yöntemleri belirler.
e) Gelen ihtiyaç taleplerinin teknik uygunluğu hakkında ilgili bakanlık birimlerine dönüt verir.