ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Metnin ilk hali
No.: 110316035
Kurum: Millî Eğitim Bakanlığı
Kabul Tarihi: 18.07.2024
Yürürlüğe Giriş Tarihi: 18.07.2024
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Kısaltmalar
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünün çalışma usul ve esasları ile personelinin görev ve yetkilerini düzenlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönerge Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünce yürütülen iş ve işlemlere ilişkin usul ve esasları kapsar.
Bu Yönerge, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 10/7/2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 301 ve 308 inci maddesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar ve Kısaltmalar
(1) Bu yönergenin uygulanmasında;
a) Bakan: Milli Eğitim Bakanını,
b) Bakanlık: Milli Eğitim Bakanlığını,
c) CİMER: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezini,
ç) Daire Başkanı: Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünde görevli daire başkanını,
d) EBYS: Milli Eğitim Bakanlığı elektronik belge yönetim sistemini,
e) e-Rehberlik sistemi: Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin eğitim kurumları ile rehberlik ve araştırma merkezlerinde bir program dâhilinde yürütülmesini ve raporlaştırılmasını; bu hizmetlerin Bakanlık merkez ve taşra teşkilatlarında görev yapan personel tarafından yetki alanlarına göre elektronik ortamda izlenmesini sağlayan sistemi,
f) e-BİLSEM Modülü: Millî Eğitim Bakanlığı bilim ve sanat merkezi yönetim bilgi sistemi modülünü,
g) e-Okul: Milli Eğitim Bakanlığı e-Okul yönetim bilgi sistemini,
ğ) Genel Müdür: Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürünü,
h) MEBBİS-RAM Modülü: Millî Eğitim Bakanlığı bilişim sistemleri rehberlik ve araştırma modülünü,
ı) MEBİM: Millî Eğitim Bakanlığı iletişim merkezini,
i) Okul ve kurumlar: Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı okullar, rehberlik ve araştırma merkezleri ile bilim ve sanat merkezlerini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Görevler
Teşkilat
(1) Genel Müdürlük; Özel Büro ile aşağıdaki daire başkanlıklarından oluşur.
a) Araştırma-Geliştirme, İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığı
b) Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
c) İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
ç) Özel Eğitim ve Kaynaştırma Daire Başkanlığı
d) Özel Yeteneklilerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı
e) Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı
f) Rehberlik Hizmetleri Daire Başkanlığı
Genel Müdürlüğün görevleri
(1) Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri şunlardır:
a) İlgili bakanlıklarla iş birliği içinde, özel eğitim sınıfları, özel eğitim okulları, rehberlik ve araştırma merkezleri, bilim ve sanat merkezleri ile aynı seviye ve türdeki benzeri okul ve kurumların yönetimine ve öğrencilerin eğitim ve öğretimine yönelik çalışmalar yapmak ve belirlenen politikaları uygulamak.
b) Eğitim kurumlarında sunulan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin niteliğini artırmak amacıyla çalışmalar yapmak, standartları belirlemek, belirlenen standartların uygulanmasını ve yaygınlaştırılmasını sağlamak. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine erişimde ve bu hizmetlerin niteliğinin artırılmasında yaşanan sorunları tespit etmek, çözüme yönelik çalışmaları yürütmek.
c) İlgili bakanlıklarla iş birliği içinde, özel eğitim okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders kitaplarını, eğitim araç-gereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.
ç) Bakan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Araştırma-Geliştirme, İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığı
(1) İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Okul, ilçe, il ve ülke düzeyinde yapılan eğitim, öğretim ve yönetim hizmetleri ile ilgili izleme, değerlendirme ve raporlama çalışmalarını yürütmek.
b) Öğretim programlarının uygulama süreçlerini izlemek ve değerlendirmek.
c) Öğretim materyallerinin hazırlanması ve kullanılmasına dair süreçleri izlemek ve değerlendirmek.
ç) Özel eğitim hizmetleri ile ilgili yurtiçi ve yurtdışı eğitim öğretim süreçlerini izlemek ve değerlendirmek.
d) Performans Programı Hazırlık Süreci/Performans Esaslı Bütçeleme/Program Esaslı Bütçeleme ile ilgili daire başkanlıklarınca yürütülen faaliyetlere ilişkin iş ve işlemleri izlemek ve değerlendirmek.
e) Genel Müdürlüğün birim faaliyet raporu ile haftalık, yıllık ve diğer faaliyet raporlarını hazırlamak ve ilgili birimlere göndermek.
f) Bakanlığın üst politika belgeleri kapsamında daire başkanlıklarının faaliyetlerine ilişkin izleme ve değerlendirme çalışmalarını yürütmek.
g) Eğitimde imkân ve fırsat eşitliğini artırmaya yönelik Genel Müdürlüğün faaliyetlerine ilişkin izleme çalışmalarını yürütmek.