Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç ve kapsam
(1) Bu Yönergenin amacı, Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünün teşkilat ve görevleri, işleyişi, yönetici ve diğer personelinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Dayanak
Bu Yönerge, 10/7/2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 301 ve 308 inci maddeleri hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar ve kısaltmalar
(1) Bu Yönergenin uygulanmasında;
a) ARGEM: Araştırma Geliştirme Eğitim ve Uygulama Merkezini,
b) Bakan: Millî Eğitim Bakanını,
c) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
ç) BİLSEM: Bilim ve sanat merkezlerini,
d) CİMER: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezini,
e) Daire Başkanı: Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünde görevli daire başkanını,
f) e-BİLSEM Modülü: Millî Eğitim Bakanlığı bilim ve sanat merkezi yönetim bilgi sistemi modülünü,
g) EBYS: Millî Eğitim Bakanlığı elektronik belge yönetim sistemini,
ğ) e-Rehberlik Sistemi: Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin eğitim kurumları ile rehberlik ve araştırma merkezlerinde bir program dâhilinde yürütülmesini ve raporlaştırılmasını; bu hizmetlerin Bakanlık merkez ve taşra teşkilatlarında görev yapan personel tarafından yetki alanlarına göre elektronik ortamda izlenmesini sağlayan sistemi,
h) e-Okul: Bakanlığa bağlı okul/kurumlarda öğrenci ve yönetimle ilgili iş ve işlemlerin elektronik ortamda yürütüldüğü ve bilgilerin saklandığı sistemi,
ı) Genel Müdür: Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürünü,
i) Genel Müdür Yardımcısı: Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısını,
j) Kurum: Rehberlik ve araştırma merkezleri ile bilim ve sanat merkezlerini,
k) MEB: Millî Eğitim Bakanlığını,
l) MEBBİS-RAM Modülü: Millî Eğitim Bakanlığı bilişim sistemleri rehberlik ve araştırma modülünü,
m) MEBİM: Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezini,
n) Okul: Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı okulları, Araştırma Geliştirme Eğitim ve Uygulama Merkezini,
o) RAM: Rehberlik ve araştırma merkezlerini ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Görevler
Teşkilat
(1) Genel Müdürlük; Genel Müdür Yardımcısı, Özel Büro ile aşağıdaki daire başkanlıklarından oluşur;
a) Araştırma-Geliştirme, İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığı
b) Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
c) İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
ç) Özel Eğitim ve Kaynaştırma Daire Başkanlığı
d) Özel Yeteneklilerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı
e) Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı
f) Rehberlik Hizmetleri Daire Başkanlığı
Genel Müdürlüğün görevleri
(1) Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri şunlardır:
a) İlgili bakanlıklarla ve Bakanlığın hizmet birimleri ile iş birliği içinde, özel eğitim sınıfları, destek eğitim odaları, özel eğitim okulları, rehberlik ve araştırma merkezleri, bilim ve sanat merkezleri, Araştırma Geliştirme ve Uygulama Merkezi ile aynı seviye ve türdeki benzeri okul ve kurumların yönetimine ve öğrencilerin eğitim ve öğretimine yönelik çalışmalar yapmak ve belirlenen politikaları uygulamak.
b) Eğitim kurumlarında sunulan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin niteliğini artırmak amacıyla çalışmalar yapmak, standartları belirlemek, belirlenen standartların uygulanmasını yaygınlaştırılmasını sağlamak, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine erişimde ve bu hizmetlerin niteliğinin artırılmasında yaşanan sorunları tespit etmek ve çözmek.
c) İlgili bakanlıklarla ve Bakanlığın hizmet birimleri ile iş birliği içinde, özel eğitim okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders kitaplarını, eğitim araç gereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.
ç) Bakan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Araştırma-Geliştirme, İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığı
(1) Araştırma-Geliştirme, İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Okul, ilçe, il ve ülke düzeyinde yapılan eğitim, öğretim ve yönetim hizmetleri ile ilgili izleme, değerlendirme ve raporlama çalışmalarını yürütmek.
b) Öğretim programlarının uygulama süreçlerini izlemek ve değerlendirmek.
c) Öğretim materyallerinin hazırlanmasına ve kullanılmasına dair süreçleri izlemek ve değerlendirmek.
ç) Özel eğitim hizmetleri ile ilgili yurt içi ve yurt dışı eğitim öğretim süreçlerini izlemek ve değerlendirmek.
d) Performans Programı Hazırlık Süreci/Performans Esaslı Bütçeleme/Program Esaslı Bütçeleme ile ilgili daire başkanlıklarınca yürütülen faaliyetlere ilişkin iş ve işlemleri izlemek ve değerlendirmek.